התחבר אלינו

ארכיון מאמרים

משכנתא – מחשבון משכנתא, ביטוח משכנתא ומידע חשוב נוסף

יצא לאור

on

משכנתא היא הלוואה לטווח ארוך הניתנת לצורך רכישת נכס בתנאים שונים, החל במרכיב ההצמדה למדד וכלה במרכיב ביטוח משכנתא. באמצעות מחשבון משכנתא ניתן לבחון כדאיות של מסלולי החזרים שונים.

כולנו חולמים על דירה או בית פרטי משלנו, אלא שבמציאות הכלכלית של בישראל בעידן המודרני מימוש חלום זה איננו כה פשוט. שכן, במרבית המקרים לרוכשי הדירות הפוטנציאלים אין את מלוא הסכום הדרוש לקניית הדירה או הבית עליהם חלמו. משכנתא היא הפתרון הרווח עבור רוכשים פוטנציאליים אלה. באופן מעשי, משכנתא היא סוג של הלוואה הניתנת על ידי אחד הבנקים לתקופה ארוכה יחסית, בתנאים גמישים וביחס לביטחונות שונים. למעשה, בעת נטילת משכנתא משעבדים הרוכשים את הנכס שרכשו בכסף שקיבלו עד לרגע בו תוחזר המשכנתא במלואה. היום מרבית רוכשי הדירות בישראל, החל מזוגות צעירים וכלה ברווקים, נאלצים ליטול משכנתא, כאשר בשוק קיימות מגוון הצעות בתחום. כמו כן, ניתן היום להבטיח את החזר המשכנתא במלואו באמצעות ביטוח משכנתא גם במקרים בהם חלילה הנסיבות אינן מאפשרות לעמוד בתנאים שנקבעו. ולבסוף, באמצעות מחשבון משכנתא ניתן לדעת את גובה ההחזרים הצפוי ולבחור בהצעה המשתלמת ביותר לאורך זמן.

משכנתא – מידע שימושי

המשכנתא דומה מאוד להלוואה רגילה; זהו סכום כסף הניתן למעוניינים לרכוש נכס בתנאיי החזר הנקבעים מראש. שוק המשכנתאות בארץ הוא, כאמור, מגוון מאוד היום וכולל מסלולים רבים, השונים זה מזה ביחס לפרמטרים, כדוגמת: שיטת ההחזר, ביטוח משכנתא והצמדה למדד. בהקשר זה, ניתן היום, לדוגמה, אפילו לקבל משכנתא המורכבת מכמה הלוואות קטנות ומצטברות. למרות הכול, ההחלטה באיזה מסלול משכנתא לבחור או האם בכלל להתחייב מבחינה כספית לתקופה ארוכה שכזו איננה פשוטה. מחשבון משכנתא נועד להקל מעט על ההתבלטויות בנושא; באמצעות חישוב של מחשבון משכנתא ניתן לדעת מראש את גובה ההחזר החודשי הצפוי וכך לבחון את כדאיות המסלול. כמו כן, היתרונות של משכנתא על פני סוגי הלוואות אחרות הופכים אותה לכדאית באופן יחסי. הריבית על משכנתא נמוכה יחסית לריביות הנגבות במסגרת הלוואות רגילות; תקופת ההחזר הכספי של משכנתא נפרשת על פני שנים ארוכות והתנאים לנטילתה קבועים בחוק ובתקנות, ובמקרה הצורך נאכפים באמצעות מערכת המשפט.

מחשבון משכנתא, ביטוח משכנתא וכל מה שנחוץ לדעת בדרך לדירת החלומות

מחשבון משכנתא הוא אחד הכלים החשובים והיעילים באמצעותם ניתן לחשב את גובה ההחזר הכספי מדי חודש עוד בטרם מחליטים על המסלול המתאים. כמו כן, לחיצת כפתור פשוטה על מחשבון משכנתא מאפשרת לחשב את המרכיבים השונים המשפיעים על גובה התשלום החודשי הצפוי, כדוגמת גובה הריבית על המשכנתא. עם זאת, מחשבון משכנתא איננו מיועד, מטבע הדברים, לתת נתונים על מרכיבים דינאמיים, כדוגמת: עלויות ביטוח משכנתא או מדד המחירים לצרכן. ביטוח משכנתא הוא מרכיב חשוב נוסף המוצע למעוניינים לרכוש נכס באמצעות הלוואה ארוכת טווח. ביטוח משכנתא מיועד למנוע מראש מצבים בהם לא ניתן יהיה לעמוד בהתחייבויות ההחזר, והוא מורכב משני ענפים – ביטוח הנכס וביטוח חיים. ביטוח הנכס מיועד כדי לאפשר החזר כספי גם במקרים בהם נגרם נזק לנכס, וביטוח החיים מיועד במטרה לאפשר החזר כספי גם במקרה וחלילה אחד מבני הזוג שנטלו את המשכנתא נפטר.

*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי

ארכיון מאמרים

הדרכים ליצירת לוגו שיקדם את העסק

יצא לאור

on

על ידי

העבודה על הרצתו של עסק וקידומו צריכה להתבצע במספר מישורים. אחד המישורים הוא הקניית תכונות המיוחדות לעסק אשר יביאו לכך שהעסק או המוצר יתקשרו מידית לתכונות אלה. כך העסק מעביר לעולם את המסר אותו הוא מעוניין להעביר, יוצר סינון שיביא אליו רק לקוחות המתעניינים במוצריו או שירותיו באופן אמיתי ורציני ויעלה את כמות המכירות. חלק בסיסי ממתן זהות לעסק או במילים אחרות מיתוג הוא עיצוב לוגו מתאים אשר ישקף באמצעות כתיבת שם החברה/המוצר באופן מיוחד או אפילו מתן סימן בודד את הלך הרוח של העסק. בשל העובדה שהלוגו הוא הרושם הראשוני של העסק על קהל הלקוחות ובשל העובדה שהוא תמציתי ביותר, יש חשיבות רבה לכך שיעשה ויעוצב בצורה נכונה תוך התחשבות במספר כללים:    
המשך…

המשך לקרוא

ארכיון מאמרים

כתרי חרסינה ויתרונותיהם

יצא לאור

on

על ידי

אחד המרכיבים החשובים בכל הנוגע לשיקום הפה הוא הכתר. הכתר, ממש כשמו, מקיף את השן ההרוסה מכל צדדיה ומהווה לה קירות תמיכה אשר מחקים בצורתם את השן הטבעית. אין ספק כי בנייתו של כתר, גם הוא עשוי מתכתמן הבסיס ועד לקצה כפי שהיה בעבר, מסייע לשן ההרוסה מבחינת התפקוד. המתכת גרמה לכתר לבלוט על פני השיניים האחרות וכל המראה האסתטי של הפה ההי נפגם. בשנים האחרונות חלו התפתחויות בתחום עד לכת שקשה מאוד להבחין כי הכתר אינו השן הטבעית. המשך…

המשך לקרוא

ארכיון מאמרים

לא טוב היות האדם לבדו

יצא לאור

on

על ידי

בכל אירוע משמח, בכל מפגש משפחתי יש את הדודה שנועצת את הסכין: "נו, מתי אצלך? בחור כזה מוכשר ועדיין לבד? יש לי בשבילך בחורה מצויינת!" לא פשוט להיות דתי ורווק. וכמובן, גם להיות רווקה דתיה זו לא מציאה גדולה. רובנו ראינו את הסדרה 'סרוגים' על עונותיה. והתמונה שהתגלתה לא היתה כל-כך פשוטה. גם פנויים-פנויות דתיים רוצים למצוא בני/בנות-זוג, להקים בית יהודי כשר, צאצאים והעיקר, לא לשמוע את השאלה הצובטת: "מתי אצלך?" המשך…

המשך לקרוא

פופולרי בבלוג