התחבר אלינו

ארכיון מאמרים

לא טוב היות האדם לבדו

יצא לאור

on

בכל אירוע משמח, בכל מפגש משפחתי יש את הדודה שנועצת את הסכין: "נו, מתי אצלך? בחור כזה מוכשר ועדיין לבד? יש לי בשבילך בחורה מצויינת!" לא פשוט להיות דתי ורווק. וכמובן, גם להיות רווקה דתיה זו לא מציאה גדולה. רובנו ראינו את הסדרה 'סרוגים' על עונותיה. והתמונה שהתגלתה לא היתה כל-כך פשוטה. גם פנויים-פנויות דתיים רוצים למצוא בני/בנות-זוג, להקים בית יהודי כשר, צאצאים והעיקר, לא לשמוע את השאלה הצובטת: "מתי אצלך?"

נושא ההיכרויות לדתיים מורכב כמו כל נושא של היכרויות. ואולי יותר.

לפני כשנה עשיתי סיור בבני-ברק וחלק מהסיור, שעבר דרך שכונות וישיבות ובתי-אוכל, כלל גם מפגש עם שדכנית מקצועית. אשה מבוגרת, אם וסבתא ואולי כבר סבתא-רבא, שפתחה את ביתה בפני חילונים סקרנים ונדבה מספר תובנות בנושא הפנויים-פנויות דתיים. הלחץ הסביבתי להתחתן ולהקים משפחה מאד חזק. אמנם פחות מאשר בשנים עברו, אך עדיין מי שלא התחתן בשנות העשרים המוקדמות שלו – לא פשוט לו.

הדתי-החרדי, מלאכתו נעשית ע"י אחרים.  נעזרים במתווכים-שדכנים מטעמי נוחות. לגברת השדכנית מאגר של אנשים בגילאיים מגוונים, לפי קרטריונים ברורים: שושלת יוחסין, שייכות קהילתית, עניינים משפחתיים, שנות לימוד, מקצוע, יכולת לימודית, מוצא הורים, וכמובן כסף. ואז קובעים יום ושעת מפגש – לובי מלון הוא המקום הפופולרי כמקום היכרויות לדתיים. בערב אחד, על כוס תה אפשר להנות אפילו משניים-שלושה מפגשים. והיה כי טוב ומוצאים חן אחד בעיני השנייה, קובעים מפגש או שניים נוספים ואח"כ ההורים קובעים  את היתר: מפגשים, תאריכים, נדוניות ותוך פרק זמן קצר אירוסין ומועד חתונה. לעומת החברה החילונית שאפילו ממועד הצהרת כוונת הנישואין עוברים חודשים רבים, הרי בחברה החרדית לא מבזבזים זמן. החתונה נערכת תוך פרק זמן קצר. הכלה לא צריכה לדאוג לשמלה. יש גמ"ח שמלות ואפשר להנות משמלה במחיר השאלה מועט. למה לבזבז אלפים על שמלה שלובשים כמה שעות ובזה מסתיימת תפקידה? האולמות והתפריט, אף הם, הגיוניים במחירם. החברים והחברות, אמנם משני צידי האולם, משמחים את החתן וכלה בריקודים סוערים לצלילי תזמורת של כמה נגנים צוהלים ואנרגטיים ולאD.J.  שמלהט להטוטים בתקליטורים אופנתיים. גם המתנות הגיוניות. לא חייבים לדאוג לכסות את מחיר המנה, שמחירה הגיוני ולא מגיע למאות שקלים, אפשר לתת מתנה שימושית שתלווה את חיי הזוג בכלי המטבח, במצעי המיטה ובקישוטי הסלון. כמובן, אלה נישואי של העמך הדתיים. הרי כולנו שמענו על נישואי בני הגבירים שעלותם מגיעה למיליוני שקלים. כך וכך העיקר שיהיה במזל-טוב.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ארכיון מאמרים

הדרכים ליצירת לוגו שיקדם את העסק

יצא לאור

on

על ידי

העבודה על הרצתו של עסק וקידומו צריכה להתבצע במספר מישורים. אחד המישורים הוא הקניית תכונות המיוחדות לעסק אשר יביאו לכך שהעסק או המוצר יתקשרו מידית לתכונות אלה. כך העסק מעביר לעולם את המסר אותו הוא מעוניין להעביר, יוצר סינון שיביא אליו רק לקוחות המתעניינים במוצריו או שירותיו באופן אמיתי ורציני ויעלה את כמות המכירות. חלק בסיסי ממתן זהות לעסק או במילים אחרות מיתוג הוא עיצוב לוגו מתאים אשר ישקף באמצעות כתיבת שם החברה/המוצר באופן מיוחד או אפילו מתן סימן בודד את הלך הרוח של העסק. בשל העובדה שהלוגו הוא הרושם הראשוני של העסק על קהל הלקוחות ובשל העובדה שהוא תמציתי ביותר, יש חשיבות רבה לכך שיעשה ויעוצב בצורה נכונה תוך התחשבות במספר כללים:    
המשך…

המשך לקרוא

ארכיון מאמרים

כתרי חרסינה ויתרונותיהם

יצא לאור

on

על ידי

אחד המרכיבים החשובים בכל הנוגע לשיקום הפה הוא הכתר. הכתר, ממש כשמו, מקיף את השן ההרוסה מכל צדדיה ומהווה לה קירות תמיכה אשר מחקים בצורתם את השן הטבעית. אין ספק כי בנייתו של כתר, גם הוא עשוי מתכתמן הבסיס ועד לקצה כפי שהיה בעבר, מסייע לשן ההרוסה מבחינת התפקוד. המתכת גרמה לכתר לבלוט על פני השיניים האחרות וכל המראה האסתטי של הפה ההי נפגם. בשנים האחרונות חלו התפתחויות בתחום עד לכת שקשה מאוד להבחין כי הכתר אינו השן הטבעית. המשך…

המשך לקרוא

ארכיון מאמרים

עדשות מגע והטיפול בהן

יצא לאור

on

על ידי

עדשות מגע מהוות תחליף נהדר למשקפיים. בעזרתן יכול אדם להחזיר לעצמו את המראה הטבעי והרגיל. נוסף על כך, העדשות הופכות את שדה הראיה לרחב והוא אינו מוגבל על ידי מסגרת. עם זאת, על מנת לקבל את כל היתרונות הללו יש לטפל בעדשות מגע באופן המתאים, להשתמש בחומרים המתאימים מדי יום ובחומרים נוספים מדי זמן.

החומרים לטיפול בעדשות

עדשות המגע מקבלות טיפולים שונים לפי הזמן לו הן מיועדות לשימוש. אם מדובר על עדשות מגע לטווח קצר, הטיפול הוא פחות מורכב כי עדשות מגע חודשיות מחליפות את המשומשות מדי תקופה קצרה. עדשות מגע קבועות זוכות לטיפול מסור יותר. כך או כך, מלבד עדשות מגע יומיות בהן המרכיב שם בעיניו עדשות חדשות מדי יום, כל סוגי העדשות מטופלות באמצעות תמיסה רב תכליתית לסוגיה. היתרון של התמיסה הרב תכליתית הוא שניתן להשרות בה את העדשות לכל זמן, אפילו לחצי שעה בה אתם מעוניינים "לחטוף " תנומה קלה. תמיסת מי החמצן, לעומת זאת, היא תמיסה שהחיטוי באמצעותה הוא יסודי יותר אך העדשות צריכות להיות מושרות בה עם חומר מנטרל ולמשך מספר שעות, כך שחצי שעה של השריה אינה אופציה. מלבד החומרים היומיומיים ישנם כדורי אנזים שמכניסים לתוך התמיסה הרגילה מדי תקופה וסבון לניקוי העדשות. בכל מקרה, חובה להקפיד לנקות ולחטא את העדשות מדי יום בחומרים מתאימים בלבד.

מתי להחליף עדשות?

אם מדובר על עדשות מגע זמניות, רכשו עדשות מגע חדשות בזמן המתאים. משיכת זמן השימוש בעדשות מעבר לטווח הזמן הרשום אינו מומלץ כי עדשות זמניות נוטות לצבור יותר לכלוך והפרשות ועשויות לגרום לדלקות אם השימוש יהיה מעבר לזמן. אם יש לכם עדשות מגע קבועות, מומלץ לרכוש עדשות חודשיות לאחר שנה כי אז גם עדשות אלה יהיו שחוקות. אם טרם חלפה שנה מתחילת השימוש, היו עירניים באשר לתחושות שיוצרת העדשה בעין. אם ישנו שינוי משמעותי בין תחושתכם לפני חודש לבין תחושתכם כעת יתכן שיש צורך להחליף את העדשות. היו בקשר עם האופטומטריסט שלכם והוא יבדוק את מצב העדשה. יכול להווצר גם מצב שרק עדשה אחת זקוקה להחלפה, הדבר תלוי ברגישות העיניים.

אין ספק כי עדשות מגע הן פתרון מצויין למי שאינו מעוניין במשקפיים ומנגד אינו מעוניין גם בניתוחים לשיפור הראיה. בעזרת טיפול מתאים ניתן להיות מרכיבי עדשות מגע במשך שנים.

כיצד לבחור מומחה לשיקום הפה- חשוב לדעת

המשך לקרוא

פופולרי בבלוג