התחבר אלינו

כללי

הזמנות לבר מצווה בהתאמה אישית

יצא לאור

on

אם בעבר הזמנות לבר המצווה נועדו לעדכן את האורח במועד, במקום ובדרכי הגעה לאירוע, הרי שבעידן הנוכחי הפכו ההזמנות לכרטיס הביקור של האירוע עצמו. ככל שההזמנה לבר המצווה תעוצב בהתאם לאופי האירוע כך האורחים ירגישו, שהם חייבים לבקר באירוע הזה ולקחת חלק בשמחה. אין ספק כי ההזמנה היא רק הפתיחה אך ללא הזמנה מעוצבת בהתאם לדרישות הילד, האירוע לא יהיה מושלם. העובדה שההורים הם אלו שמבצעים את ההזמנה היא ידועה אך חשוב מאוד לערב את הילד, בכל השלבים של עיצוב ההזמנה, וזאת כדי שהוא ירגיש שלם עם ההזמנה אותה הוא יחלק לחבריו בבית הספר. הורים רבים מתבלבלים ושוכחים לארגן את בר המצווה בשיתוף עם הילד, טעות לכשעצמה ועל כן עוד בשלב הפקת הזמנות לבר מצווה, נכון לערב את הילד ולאפשר לו לבחור את ההזמנה אליה הוא מתחבר. חשוב לזכור כי חבריו של הילד הפיקו בעבר הזמנות רבות באמצעותן הם הזמינו את ילדיכם ועל כן לילד יש מושג מה הוא אוהב ולמה הוא מתחבר, אפשרו לו להיות מעורב.                                                                                                            Vector colour card

היכן וכיצד מדפיסים הזמנות

אם עד מועד הבר מצווה של הילד נהגתם להדפיס הזמנות לימי ההולדת שלו באמצעות המדפסת הביתית, הרי שכעת, הגיע הזמן להניח את המדפסת בצד ולבצע הזמנות לבר מצווה בבית דפוס. בית דפוס בו נכון לבחור עתיד להיות מיומן ומתקדם, אחרת אל לכם להיעזר בשרותיו. בכל בית דפוס (או לפחות במרביתם), יעמוד לשירותכם גרפיקאי מיומן, שיסייע לכם בבחירת הקונספט ובעיצוב ההזמנה. על פי רוב, אתם תבחרו את הקונספט, המעצב הגרפי ישלח לכם דוגמא של ההזמנה בדואר האלקטרוני, אתם תאשרו אותה והיא תרד להדפסה. במעמד קבלת העיצוב הראשוני, אתם תוכלו לפנות אל בית דפוס אל מולו אתם עובדים ולבקש מהגרפיקאי לבצע שינויים בעיצוב במידת הצורך.

לאחר הדפסת הזמנות לבר מצווה תקבלו אותן (בלי או בצרוף מעטפות) ואותן תשלחו לכל האורחים שעתידים לקחת חלק באירוע. אם יש לכם חזון כיצד עתידות להיראות ההזמנות, אתם בהחלט יכולים להציג זאת לגרפיקאי והוא זה שיעצב אותן עבורכם אך אם אתם נטולי רעיונות, סמכו על הגרפיקאי שיהיו לו רעיונות אין ספור וזאת משום שסביר כי הוא עיצב מאות אם לא אלפי הזמנות בעבר.

לסיכום – עליכם להשקיע מחשבה רבה בעיצוב ההזמנה ולערב את הילד בתהליך מתחילתו ועד סופו כמו גם לבחור בבית דפוס מתקדם ומקצועי. הקפידו על בדיקה מלאה וקפדנית של העיצוב טרם אישורו לדפוס.

כללי

אזרחים אמריקאים? כל מה שאתם צריכים לדעת על דוח FBAR

יצא לאור

on

על ידי

לאזרחים אמריקאים יש חובת דיווח מס לרשויות בארצות הברית. לכולם ברור כי חלה חובה לדווח עבור הכנסות אשר נצברו בכל אחת מ50 המדינות שבארה"ב. אך לא כולם מבינים כי עליהם לדווח על רווחים שנצברו במדינות אחרות. החובה חלה גם כאשר בעל האזרחות אינו מתגורר בארה"ב. לדוגמא, אזרח אמריקאי המתגורר בישראל ועובד בה נדרש לדווח על הכנסותיו בישראל לרשויות המס בארה"ב.

החוק לאכיפת מס בחשבונות זרים נוצר במטרה להגביר את האכיפה על דיווחי מס והוא חל על כל אזרח אמריקאי במעמד תושב וכן על תאגידים אמריקאים לסוגיהם. במסגרת החוק נדרשים מוסדות פיננסיים מחוץ לארצות הברית לדווח על חשבונות של תושבים בעלי אזרחות אמריקאית. את המידע אוספים במסגרת תשאול הלקוח או באמצעות המערכות הממוחשבות.

חובת הדיווח חלה גם על נתוני החשבונות הפיננסיים

אזרח אמריקאי שאינו ממלא את חובת דיווח המס כנדרש במסגרת החוק עלול לשלם קנסות גבוהים ואף להיות חשוף לחסימת חשבונותיו. לכן כל אזרח באשר הוא חייב במסגרת דיווח המס השנתית לדווח לרשויות המס האמריקאיות על כל הכנסותיו הכלל עולמיות. בין אם מדובר בשכר, קצבה או רווחי הון. מעבר לחובת דיווח המס ותשלומו חלה חובת הגשת דו"ח FBAR. דיווח זה נעשה מול משרד האוצר האמריקאי .הוא מרכז את כל הנתונים על החשבונות הפיננסיים של אזרחים אמריקאים המתנהלים מחוץ לארצות הברית.

מי צריך להגיש דו"ח FBAR?

כל אזרח אמריקאי או בעל גרין כארד אשר בבעלותו חשבונות פיננסיים זרים בהם סכום העולה על 10,000 ש"ח מחוייב בהגשת דו"ח FBAR. בחשבונות נכללים, קופות גמל ופנסיה, ניירות ערך, קופות גמל, קרנות השקעות, קרנות השתלמות, ביטוחי מנהלים וחיים. חובת ההגשה חלה גם על אזרחים אמריקאים שלא ביקרו בארצות הברית לזמן ממושך. הדו"ח מוגש באופן עצמאי ואפשרו להגישו באופן מקוון מרחוק. אי הגשת הדו"ח עלולה לגרור סנקציות שונות. כדוגמת, קנסות או חסימת חשבונות.

טופס שכל אזרח אמריקאי צריך להכיר

טופס חשוב נוסף שבעל אזרחות אמריקאית המנהל חשבון זר צריך להכיר הוא טופס W9. כאמור, מוסדות פיננסיים מחוייבים לדווח על הכנסות בחשבונות של אזרחי ארה"ב. החובה מגיעה מכח ההסכם ליישום הוראות ה FATCA אשר נחתם בין ממשלת ישראל לארה"ב ובו הוסדר עניין העברת המידע לרשויות המס. באמצעות מילוי טופס W9 על ידי בעל האזרחות, המוסד הפיננסי מקבל את המספר המזהה של הלקוח בארה"ב. (TIN) חתימה על המסמך היא חובתו של בעל האזרחות, סירוב חתימה יוביל בחלק מהמקרים לחסימת החשבון מצד המוסד הפיננסי עד למילוי ההוכחה.

המשמעות של חתימה על הטופס

הטופס מסווג את בעל הנכס הפיננסי כאזרח או תושב ארצות הברית במערכות המוסד הפיננסי. מאמת את מספר הזיהוי האמריקאי שלו ובנוסף לכך מאמת שהאזרח אינו חייב בניכוי מס במקור מהנכס הפיננסי שלו (חשבון בנק, קופת גמל ועוד) לחילופין הטופס פוטר את האזרח מניכוי מס במקור מהכנסות בנכס הפיננסי הישראלי. באמצעות הטופס המוסד הפיננסי מאמת את קוד ה FATCA.

חתימה על טופס W9 אינה פוטרת מהגשת דו"ח מס

מילוי הטופס אינו מחליף את החובה של בעל האזרחות להגיש דיווח מלא על הכנסותיו באמצעות טופס 1040 ובנוסף את דיווח הFBAR אם הוא נדרש לכך בשל גובה הכנסתו. החובה חלה על כל אזרח אמריקאי החל מגיל 17. האחריות להגשת כל הטפסים מוטלת על בעל האזרחות כדי להימנע מצבירת חובות או קנסות.

המשך לקרוא

כללי

בקשה לצו קיום צוואה

יצא לאור

on

על ידי

צו לקיום צוואה הנו צו בעל תוקף מהותי של פסק דין המסדיר מראש את חלוקת הרכוש של הנפטר לפי צוואתו. לא ניתן לקבוע ולתבוע מהי הזכות בעיזבון של אדם שהלך לעולמו ללא בקשה לצו קיום צוואה. על מנת שבעלי המשפחה יוכלו לקבל צו לקיום צוואה, צריך לברר מי הם היורשים המוזכרים בצוואה או כל אדם אחר שיש לו עניין בצוואה של הנפטר – רק אלו יוכלו להגיש בקשה לצו קיום צוואה כאשר המטרה היא להוציא בסופו של התהליך צו קיום צוואה המאפשר לברר מה הוא נוסח צוואתו של המוריש – דבר שמקנה לאותם יורשים תוקף של פסק דין לפי בית המשפט.

בשביל שהיורשים יוכלו לדרוש צו לקיום צוואה עליהם לפנות לעורך דין שינחה אותם לחתימה על המסמכים הרלוונטיים. אל המסמכים הללו הוא יצרף מסמכים נוספים ומקוריים. את הבקשה ניתן כאמור לעשות ביחד עם העורך דין ולהגישה בארבעה העתקים במשרדי הרשם לענייני ירושה.

לאחר הגשת המסמכים הרלוונטיים, הבקשה תיבחן על ידי המזכירות שתשלול קיומה של צוואות אחרות ומאוחרות יותר שאולי קיימות אצל הרשם לענייני ירושה. לאחר מכן, הבקשה תפורסם תוך מספר ימים בעיתון יומי כך שכל אדם יוכל להיחשף אליה. הסיבה שבגללה מפרסמים את הצוואה בצורה הזו היא מכיוון שכל אדם בעל עניין שמתנגד לבקשה לצו קיום צוואה יכול להתנגד טרם יחלקו את הצוואה לאותם אנשים שהגישו את הבקשה. על המתנגד להגיש התנגדות לבית המשפט עד 14 ימים ממועד הפרסום. במקביל לפרסום, ישלח העתק נוסף גם לאפוטרופוס של הצו קיום צוואה בשביל שגם הוא ייתן את תגובתו לבקשה.

במידה ולא תוגש התנגדות תוך 14 יום לאחר פרסום המודעה בעיתון וכן, לא תתקבל תגובה מהאפוטרופוס, ינפיקו צו לקיום צוואה על ידי הרשם לענייני ירושה ואלו שדרשו אותה יקבלו את הירושה לפיה.

חוק הירושה קובע כי במקרים בהם אדם הלך לעולמו ולא השאיר אחריו צוואה, הירושה תחולק בין קרובי המשפחה על פי החוק. זו ירושה על פי דין שניתנת לבני המשפחה הקרובים של המנוח. היורשים לרוב הם הילדים של המנוח, צאצאיו, הוריו וכדומה. ירושה על פי דין מתייחסת למעגל הקרבה הראשון. במידה ומעגל הקרבה הראשון לא קיים, קופצים למעגל הקרבה השני הכולל את ההורים של המוריש וצאצאיו כלומר, האחים של המוריש. לאחר מכן, עוברים לקרבה מדרגה שלישית וכן הלאה. החוק אומר שאם יש קרבה מסוימת, ראשונה, שנייה או שלישית, כל אלו שיהיו באותה דרגת קרבה יתחלקו שווה בשווה בנכסי עזבון שאותו מנוח השאיר.

בשביל שהתהליך יתבצע על הצד הטוב ביותר עליכם להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בענייני צוואות שיקנה לכם מידע רחב ונוסף לטיפול במקרה מהסוג הזה. הרבה אנשים הולכים לעולמם טרם הכינו צוואה ולכן נוצר מצב בו מבקשים צו לקיום צוואה שישחרר את הירושה של המנוח. על כן, עליכם לברר את כל הפרטים על דיוקם בשביל להגיע לממצא הנכון ביותר.

 

המשך לקרוא

כללי

קידום האתר בכוחות עצמכם

יצא לאור

on

על ידי

טרחתם והקמתם אתר עסקי נאה, ובו תיאור יפה של העסק ושלל תמונות איכותיות. אבל כשאתם מחפשים את האתר במנועי החיפוש השונים – הוא פשוט אינו עולה! זה מזכיר את השאלה הפילוסופית על עץ שנפל ביער: אם הקמתם אתר ואיש אינו יכול למצוא אותו – האם האתר בכלל קיים? בהנחה שהקמתם את האתר בכלים שגוגל מזהה בקלות, הרי שלאחר זמן מה תוכלו למצוא אותו לפי מילות חיפוש שקשורות ישירות לשם האתר, אבל זה לא מספיק – אתם רוצים לעלות גם בתוצאות החיפוש של שאלות ספציפיות פחות. האם הגיע הרגע לפנות לחברת קידום אתרים?

כדאי לדעת שקידום אתרים הוא תחום שניתן לפעול בו לא מעט בכוחות עצמכם, בהנחה שיש לכם שפע של זמן וגישה טובה למלל ולמחשבים. חפשו אחר מדריך קידום אתרים אורגני ותגלו חומרים מעניינים ואיכותיים. השקיעו בקריאה ובלימוד – באופן כללי וגס ניתן לומר שקידום אורגני נע ברובו סביב מלל וסביב תכנים. ככל שתייצרו תכנים איכותיים ומעניינים יותר – הסיכוי שלכם להתקדם בתוצאות החיפוש גדל. ברור מאליו שהתכנים חייבים להיות קשורים לתחום פעילותכם – וכך אתר שמוכר נעלי ספורט יכול לעסוק בריצה, אתר שעוסק בגלידות יכול להציע מתכונים וכן הלאה. כדי לדעת באילו תכנים ומלים כדאי להתמקד עשו שימוש בשלל תוכנות לקידום אתרים חינם שניתן למצוא ברחבי הרשת.

תכנים טובים לקידום העסק

התכנים שאתם צריכים לייצר לא חייבים להיות רק תכנים מילוליים: תמונות יפות ומעניינות, סרטונים – גם לאלו יש כוח אדיר בעידן הרשתות החברתיות. כעת נותר לכם לשלב את התכנים היפים שיצרתם בכל צורות התקשורת שלכם עם הגולשים: חשבון פייסבוק, אינסטגרם, בתוך האתר עצמו, בניוזלטר שאתם שולחים ללקוחות וכן הלאה. כאשר התכנים שלכם איכותיים ורלוונטיים סביר שהם יקבלו לייקים וישותפו על ידי הגולשים, וכך תוכלו להגיע אל עוד ועוד אנשים. תנו לתכנים מעט זריקת עידוד באמצעות קידום ממומן בתקציבים נמוכים.

התהליך שמתואר לעייל הוא תהליך ממושך של ניסוי וטעייה, ואפילו מדריך קידום אתרים אורגני מעולה ושימוש בשפע תוכנות לקידום אתרים חינם לא יוכלו לחסוך לכם את הדרך הממושכת. לעסקים מבוססים מומלץ לפנות לאנשי מקצוע. הם יוכלו לכוון את המאמצים, לצמצם ניסיונות סרק וטעויות ולמקד אתכם בקידום איכותי שמשיג תוצאות. בסופו של דבר המטרה שלכם היא בניית נכס ווירטואלי שתוכלו ליהנות ממנו לאורך זמן. הדרך להגיע לשם היא באמצעות עבודת קידום אחראית ומסודרת.

המשך לקרוא

פופולרי בבלוג