התחבר אלינו

ארכיון מאמרים

שיפוץ בית: משימה של אדריכל, או לא?

הרבה אנשים חושבים ששיפוץ בית או אפילו רה דקורציה חלקית הם עניין של מה בכך. אני, אחרי שלמדתי על בשרי את העניין, יכול לשתף אתכם בהשגות שלי לגבי השיפוץ שאני עשיתי.

יצא לאור

on

הרבה אנשים חושבים ששיפוץ בית או אפילו רה דקורציה חלקית הם עניין של מה בכך. אני, אחרי שלמדתי על בשרי את העניין, יכול לשתף אתכם בהשגות שלי לגבי שיפוץ דירה שאני עשיתי. אז איך הכול מתחיל? במקרה הפרטי אצלי בבית כל הרעיון של שיפוץ או חידוש הדירה היה של אשתי. בתחילה זה נזרק ככה בצחוק ש"חייבים לשנות פה", ו"נמאס לי מאיך שהסלון נראה", עד שיום אחד זה באמת הפך ממחשבה לידיעה ברורה לשנינו: משפצים. הפרובלמות החלו מיד, היא רצתה אדריכל ואני לא. היא רצתה איש מקצוע שיבוא ויעשה את כל מה שצריך, החל מנושא של עבודות חשמל, צביעה וסיוד, תאורה לבית ועד מעצב שיתאים לה וילונות לצבע הקירות.

לוקחים יוזמה, מכניסים תאורה לבית

שאלתי אותה כמה פעמים: "מה רע להפוך את החלום שלנו למציאות בעצמנו?", והוספתי: "אנחנו לא הולכים להפוך עולמות, במיוחד לא עם התקציב הזה שהסכמנו עליו". זה לא שאני חושב שאדם כמו אדריכל לא יכול לסייע לי לבנות ולתכנן את הרצון האינדיבידואלי שלי, אני פשוט יודע שיש לי מספיק ניסיון בתחום הבנייה והשיפוצים. אני יודע להתמצא ברמה טובה בכל מה שקשור לתכנון השיפוץ ואף לתכל'ס בשטח. נו, מה לעשות, בזכות הצבא ועבודות שעשיתי ברבות השנים אני ממוקצע מספיק ובעל כלים כדי לעשות את כל מה שצריך בלי בלגאן בין אם זה שבירת קירות, אינסטלציה, עבודות חשמל. התפשרתי עם אשתי שהיא תהיה אחראית לעיצוב הפנים המחודש: היא יכולה ללכת לבחור בעצמה ריהוט, תאורה לבית, ספות חדשות. ולא – לא צריך מעצב, "וילונות", אמרתי, "אפשר לבחור לבד".

גם וילונות אפשר לבחור לבד

אז ניגשים לעבודה. הכנתי עם חבר תכנון מדויק של מה שאנחנו רוצים לעשות. וידאתי את סוגי הקירות, לקחתי אורכים ומדידות. בדקתי איפה עוברת הצנרת, ומה נדרש לשנות או להפוך מבחינת עבודות חשמל. תוך כמה ימים של חישובים ושרטוטים הייתה סקיצה מוכנה. אשתי דווקא הופתעה מהמקצועיות שהפגנתי. "אדריכל קטן מתגורר בך", היא לגלגה עם חיוך קטן. ואני דווקא חשתי פרגון בקולה. ארגנתי את שלושת הבנים והלכנו לקנות חומרים לעבודה. פינינו את איזור הסלון, המיועד לשבירה ושינוי יעוד (כדי שיהיה יותר מרווח בעתיד ושתהיה בו יותר תאורה), והתחלנו לעבוד. אסור לפחד לעשות זאת בעצמך, אם קיימות אצלך היכולות הנחוצות. מי שלא מתמצא, אין מנוס עבורו מהזמנת שירותי מקצוענים. זו לא בושה – הרוב כאלו. האמת, שלפעמים זה גם לא יוצא יותר מדי יקר, אם מוצאים שיפוצניק טוב. ובחזרה אלי: אני, ככל שעבדתי ראיתי שהחלום קורם עור וגידים. אמרתי לאשתי שהיא יכולה כבר לחשוב איזה צבע של וילונות היא רוצה, כי אנחנו מתקדמים בקצב מסחרר.

עבודות חשמל – רק למבינים

ככה זה, כשנשאבים לעבודה ומגלים שאפשר להיות אדריכל של עצמך, וגם שיפוצניק של עצמך – העבודה נעשית בכיף ובזריזות. הקפדנו מאד לא לחפף ולשמור על כל הסטנדרטים הדרושים מהבחינות של איטום, שיש בידוד, צביעה וכו'. אני שלמדתי גם חשמל בתיכון התעסקתי עם כל הנושא של עבודות חשמל וסגרתי גם את הפינה הזאת. עכשיו כבר לא יהיה צורך בכבל מאריך שירוץ בכל הסלון. כדי שתהיה יותר תאורה לבית דאגתי שגם יהיו יציאות שממוקמות נכון לטובת המנורות החדשות. הדברים החלו להסתדר, הקיר, השפכטל, הסיוד והצבע החדש. תוך כמה ימים כבר יגיע סלון חדש, נתלה מאוורר תקרה, נשים וילונות – ונוכל להתחיל לחגוג את השלמת השיפוץ המשפחתי הראשון שלנו.

רהיטים

סורגים

גדרות

שיש

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ארכיון מאמרים

הדרכים ליצירת לוגו שיקדם את העסק

יצא לאור

on

על ידי

העבודה על הרצתו של עסק וקידומו צריכה להתבצע במספר מישורים. אחד המישורים הוא הקניית תכונות המיוחדות לעסק אשר יביאו לכך שהעסק או המוצר יתקשרו מידית לתכונות אלה. כך העסק מעביר לעולם את המסר אותו הוא מעוניין להעביר, יוצר סינון שיביא אליו רק לקוחות המתעניינים במוצריו או שירותיו באופן אמיתי ורציני ויעלה את כמות המכירות. חלק בסיסי ממתן זהות לעסק או במילים אחרות מיתוג הוא עיצוב לוגו מתאים אשר ישקף באמצעות כתיבת שם החברה/המוצר באופן מיוחד או אפילו מתן סימן בודד את הלך הרוח של העסק. בשל העובדה שהלוגו הוא הרושם הראשוני של העסק על קהל הלקוחות ובשל העובדה שהוא תמציתי ביותר, יש חשיבות רבה לכך שיעשה ויעוצב בצורה נכונה תוך התחשבות במספר כללים:    
המשך…

המשך לקרוא

ארכיון מאמרים

כתרי חרסינה ויתרונותיהם

יצא לאור

on

על ידי

אחד המרכיבים החשובים בכל הנוגע לשיקום הפה הוא הכתר. הכתר, ממש כשמו, מקיף את השן ההרוסה מכל צדדיה ומהווה לה קירות תמיכה אשר מחקים בצורתם את השן הטבעית. אין ספק כי בנייתו של כתר, גם הוא עשוי מתכתמן הבסיס ועד לקצה כפי שהיה בעבר, מסייע לשן ההרוסה מבחינת התפקוד. המתכת גרמה לכתר לבלוט על פני השיניים האחרות וכל המראה האסתטי של הפה ההי נפגם. בשנים האחרונות חלו התפתחויות בתחום עד לכת שקשה מאוד להבחין כי הכתר אינו השן הטבעית. המשך…

המשך לקרוא

ארכיון מאמרים

לא טוב היות האדם לבדו

יצא לאור

on

על ידי

בכל אירוע משמח, בכל מפגש משפחתי יש את הדודה שנועצת את הסכין: "נו, מתי אצלך? בחור כזה מוכשר ועדיין לבד? יש לי בשבילך בחורה מצויינת!" לא פשוט להיות דתי ורווק. וכמובן, גם להיות רווקה דתיה זו לא מציאה גדולה. רובנו ראינו את הסדרה 'סרוגים' על עונותיה. והתמונה שהתגלתה לא היתה כל-כך פשוטה. גם פנויים-פנויות דתיים רוצים למצוא בני/בנות-זוג, להקים בית יהודי כשר, צאצאים והעיקר, לא לשמוע את השאלה הצובטת: "מתי אצלך?" המשך…

המשך לקרוא

פופולרי בבלוג