התחבר אלינו

ארכיון מאמרים

עיצוב פנים ומשחק הצבעים

עיצוב פנים לא מתקיים ללא משחק הצבעים. תחשבו על זה צבעים וגוונים מקיפים אותנו מכל עבר, צבעים טבעיים, צבעים חמים, צבעים קרים או צבעים כהים וכאלה- בהירים…

יצא לאור

on

מעט מידע על עיצובים למתעניינים בתחומים של לימודי עיצוב פנים , אדריכלות , ריהוט משרדי וכדומה.

עיצוב פנים לא מתקיים ללא משחק הצבעים. תחשבו על זה צבעים וגוונים מקיפים אותנו מכל עבר, צבעים טבעיים, צבעים חמים, צבעים קרים או צבעים כהים וכאלה- בהירים. צבעים הם אלו שאחראים לאווירה שנחוש בכל חלל וחדר ושילוב נכון והרמוני של צבעים יכול להוסיף המון גם לחדרים קיימים. כאשר עוסקים במלאכת עיצוב בתים חשוב להתאים את הצבעים בין כמה אלמנטים עיקריים בתוך החלל: החל מבחירת וילונות, דרך בחירת טפטים לקירות ומחיצות גבס, גופי תאורה ועד הוילונות.

במאמר זה ננסה לשפוך אור על התאמת צבעים, כך שתוכלו לעצב את סביבת המגורים שלכם מבלי להזדקק לשירותיה של חברת עיצוב פנים. ביכולתם של צבעים להעניק מראה ייחודי לכל חדר ביכולתם לשפר, להגדיל או להקטין חללים ואם תרצו צבעים גם יכולים להסתיר פגמים וליקויים.

אם קצת צבעים ורצון – ניתן להוסיף המון

כאמור עיצוב פנים וצבעים שלובים זה בזה. כעת ננסה לתת קצת טיפים לשיפור ושדרוג מראה הבית, אך כל אלו חלים לא רק על עיצוב בתים כי אם גם כאשר מנסים לשפר ולשדרג משרדים וזה חל גם על עיצוב חללים פתוחים.

עיצוב פנים של חללים קטנים – חדרים קטנים ואינטימיים יכולים להעניק תחושה קלסטרופובית, אך אין זה כורח המציאות. אם תקפידו לבחור צבעים בהירים תוכלו לייצר אשליה של גודל. מוטב לרכוש וילונות בצבעים בהירים ואם יש לכם קיר גבס בחדר או גופי תאורה מעניינים, הקפידו להתאים אותם לגוונים הבהירים שבחרתם עבור הרהיטים, הקירות ושאר הפריטים. מומלץ מאוד לא "להשתולל" עם יותר מדי צבעים וגוונים – כאשר מדובר בעיצוב חללים קטנים. אבל ההמלצה הכי חשובה היא- לא להשתמש בצבעים כהים.

עיצוב פנים של חללים גדולים – כאשר מדובר בעיצוב של חללים גדולים, יש הרבה יותר דרור וחופש לבחור. אך חללים גדולים מדי עשויים להזכיר לנו את שבריריותם של החיים. הם מזכירים לנו לא פעם שאנחנו ברגים קטנים ביקום ענק ולא פעם יש צורך להביא להקטנת החלל המאיים לסגור עלינו. עיצוב בתים ואפילו משרדים בעלי חללים גדולים ומאיימים ניתנים לשיפור באמצעות צבעים כהים ומשחק עם צבעים מנוגדים. צבעים כהים של פריטים בחלל כגון וילונות כהים, קירות גבס הצבועים בצבעים כהים, תאורה מתאימה וריהוט כהה ומנוגד לפריטים אחרים, יכולים לספק אשליה של אינטימיות. ואם תרצו תוכלו אפילו לצבוע את קירות החלל בצבעים מנוגדים הכוללים גם דוגמאות שחוזרות ונשנות.

עיצוב, צבעים והסתרת פגמים – לצבעים יש כוח אדיר בעיצוב אווירה, אך הם גם יכולים לעזור לנו כאשר אנחנו מעוניינים לכבות שריפות ולהסתיר פגמים, ולכן הם נחשבים לכלי כל כך חיוני בידי כל מי שעוסק במלאכת עיצוב בתים. אם יש לכם פריט בחדר שהוא לקוי או נפגם: גוף תאורה קצת מיושן ודהוי, רהיט שיש לכם אליו ערך סנטימנטאלי (אך איבד מן האסתטיות שלו עם השנים), קיר גבס שעומד על טילו עוד משנות ה-80, וילונות שעם השנים איבדו את צבעם המקורי – ואין לכם את האמצעים או הרצון לרכוש פריט חדש – שימוש נכון בצבעים יכול לפתור את הבעיה בקלות. על מנת להסתיר פגמים יש צורך להשתמש בצבע של אותו פריט פגום. לצבוע למשל את הקיר שלצידו הפריט הפגום עומד – באותו צבע של הפריט. בצורה כזו מייצרים אחידות שלא מבליטה את הפריט הפגום.

פרגולות

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ארכיון מאמרים

הדרכים ליצירת לוגו שיקדם את העסק

יצא לאור

on

על ידי

העבודה על הרצתו של עסק וקידומו צריכה להתבצע במספר מישורים. אחד המישורים הוא הקניית תכונות המיוחדות לעסק אשר יביאו לכך שהעסק או המוצר יתקשרו מידית לתכונות אלה. כך העסק מעביר לעולם את המסר אותו הוא מעוניין להעביר, יוצר סינון שיביא אליו רק לקוחות המתעניינים במוצריו או שירותיו באופן אמיתי ורציני ויעלה את כמות המכירות. חלק בסיסי ממתן זהות לעסק או במילים אחרות מיתוג הוא עיצוב לוגו מתאים אשר ישקף באמצעות כתיבת שם החברה/המוצר באופן מיוחד או אפילו מתן סימן בודד את הלך הרוח של העסק. בשל העובדה שהלוגו הוא הרושם הראשוני של העסק על קהל הלקוחות ובשל העובדה שהוא תמציתי ביותר, יש חשיבות רבה לכך שיעשה ויעוצב בצורה נכונה תוך התחשבות במספר כללים:    
המשך…

המשך לקרוא

ארכיון מאמרים

כתרי חרסינה ויתרונותיהם

יצא לאור

on

על ידי

אחד המרכיבים החשובים בכל הנוגע לשיקום הפה הוא הכתר. הכתר, ממש כשמו, מקיף את השן ההרוסה מכל צדדיה ומהווה לה קירות תמיכה אשר מחקים בצורתם את השן הטבעית. אין ספק כי בנייתו של כתר, גם הוא עשוי מתכתמן הבסיס ועד לקצה כפי שהיה בעבר, מסייע לשן ההרוסה מבחינת התפקוד. המתכת גרמה לכתר לבלוט על פני השיניים האחרות וכל המראה האסתטי של הפה ההי נפגם. בשנים האחרונות חלו התפתחויות בתחום עד לכת שקשה מאוד להבחין כי הכתר אינו השן הטבעית. המשך…

המשך לקרוא

ארכיון מאמרים

לא טוב היות האדם לבדו

יצא לאור

on

על ידי

בכל אירוע משמח, בכל מפגש משפחתי יש את הדודה שנועצת את הסכין: "נו, מתי אצלך? בחור כזה מוכשר ועדיין לבד? יש לי בשבילך בחורה מצויינת!" לא פשוט להיות דתי ורווק. וכמובן, גם להיות רווקה דתיה זו לא מציאה גדולה. רובנו ראינו את הסדרה 'סרוגים' על עונותיה. והתמונה שהתגלתה לא היתה כל-כך פשוטה. גם פנויים-פנויות דתיים רוצים למצוא בני/בנות-זוג, להקים בית יהודי כשר, צאצאים והעיקר, לא לשמוע את השאלה הצובטת: "מתי אצלך?" המשך…

המשך לקרוא

פופולרי בבלוג