התחבר אלינו

ארכיון מאמרים

טיפים למנהל משאבי האנוש המתחיל בחברה גדולה

יצא לאור

on

ניהול משאבי אנוש הוא, ללא ספק, אחד התפקידים המאתגרים ביותר עבור מנהלים. במיוחד עבור מנהלים מתחילים, מדובר בתפקיד מרתק, אך גם כזה שקל מאוד לעשות בו טעויות. מנהל משאבי האנוש נדרש, מצד אחד, לקחת חלק בתחום הדינאמי של תחזוקת כוח האדם, גיוס, שימור ותגמול העובדים. מצד שני, הוא נדרש גם לקחת חלק פעיל בהחלטות הנהלה, בגיבוש החזון והאסטרטגיה העסקית.

למרות שלעיתים נחשב מנהל משאבי האנוש לבעל חשיבות פחותה מזו של מנהלים אחרים כגון מנהלי כספים או מנהלי שיווק, הרי שמדובר בתפקיד ניהולי לכל דבר, ובתור שכזה יש לנושא המשרה אחריות גדולה ויכולת השפעה גדולה לא פחות.

דרכים רבות להצלחה

על מנת לעשות חייל בתפקידו, מומלץ למנהל מהתחום של ניהול משאבי אנוש לשלב בעבודתו היבטים מקצועיים השייכים לתחום עיסוקו אך גם לנקוט יוזמה, להוביל ולקדם יעדים ברמת הארגון כולו. ראוי להזכיר זאת כאשר מדברים על מנהלים מתחילים אשר עשויים להיות בעלי נטייה לראות את תפקידם באופן מצומצם. מלבד ראיית תפקיד רחבה, נציג מספר טיפים נוספים שיסייעו למנהל המתחיל לעשות חייל בתפקידו.

  1. מיקוד בתהליכים – בקרב מנהלים מתחילים ישנה נטייה להתמקד בפרטים. הדבר חשוב, ללא ספק, אך חשוב מאוד שלא לוותר גם על ראייה תהליכית. ארגון שבו תהליכי גיוס העובדים החדשים, למשל, לוקה בחוסר יעילות, יתקשה למקסם את הישגיו. במקרה כזה, גם כאשר מאתרים עובדים שאינם מתאימים, יהיה קושי במציאת מחליפים ראויים.
  2. שביעות רצון העובד – למנהל משאבי האנוש חשוב לדעת מהי רמת שביעות הרצון של העובדים. הדבר נחוץ גם כדי לשפר את האקלים הפנים ארגוני אך גם כדי לשפר תקלות וקלקולים תוך ארגוניים. שביעות רצון נמוכה של עובדים מצביעה לא פעם על חריקות ובעיות בתוך הארגון. בהקשר זה ראוי לציין שחשוב לא רק לאתר מוקדים של חוסר שביעות רצון אלא גם להראות שנעשה מאמץ בתיקון הליקויים.
  3. גיוס ושימור – חשוב להקדיש משאבים בגיוס עובדים מקצועיים, כאלה שגם מתאימים לרוח הארגון וערכיו. גיוס עובדים בעלי נתונים מצוינים מבחינת השכלה ומקצועיות לא יועיל לארגון אם הם לא יצליחו להיקלט כהלכה. במקביל, חשוב למצוא דרכים לשמר את העובדים הטובים ביותר. עובדים אלה חשובים הן להשגת יעדים עסקיים והן מבחינת יצירת אקלים פנימי חיובי.
  4. פעילות מבוססת חזון – למנהל משאבי האנוש חשוב ללמוד, להכיר ולהפנים את החזון הארגוני. ראוי שפעולותיו של המנהל יתבססו על החזון העסקי של החברה, ישמרו אותו וינסו להוביל לקידומו. את החזון הזה חשוב לתרגם ליעדים הן בפעילות מחלקת משאבי האנוש והן ברמת הארגון כולו.
  5. יעדים מדידים – ארגון מודרני פועל, בדרך כלל, על סמך קביעת יעדים ועמידה בהם. לכן, גם פעולותיו של מנהל משאבי האנוש צריכים להיות מתורגמים ליעדים מדידים, ואין מדובר רק במדידת הישגי העובדים אלא הרבה מעבר לכך.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ארכיון מאמרים

הדרכים ליצירת לוגו שיקדם את העסק

יצא לאור

on

על ידי

העבודה על הרצתו של עסק וקידומו צריכה להתבצע במספר מישורים. אחד המישורים הוא הקניית תכונות המיוחדות לעסק אשר יביאו לכך שהעסק או המוצר יתקשרו מידית לתכונות אלה. כך העסק מעביר לעולם את המסר אותו הוא מעוניין להעביר, יוצר סינון שיביא אליו רק לקוחות המתעניינים במוצריו או שירותיו באופן אמיתי ורציני ויעלה את כמות המכירות. חלק בסיסי ממתן זהות לעסק או במילים אחרות מיתוג הוא עיצוב לוגו מתאים אשר ישקף באמצעות כתיבת שם החברה/המוצר באופן מיוחד או אפילו מתן סימן בודד את הלך הרוח של העסק. בשל העובדה שהלוגו הוא הרושם הראשוני של העסק על קהל הלקוחות ובשל העובדה שהוא תמציתי ביותר, יש חשיבות רבה לכך שיעשה ויעוצב בצורה נכונה תוך התחשבות במספר כללים:    
המשך…

המשך לקרוא

ארכיון מאמרים

כתרי חרסינה ויתרונותיהם

יצא לאור

on

על ידי

אחד המרכיבים החשובים בכל הנוגע לשיקום הפה הוא הכתר. הכתר, ממש כשמו, מקיף את השן ההרוסה מכל צדדיה ומהווה לה קירות תמיכה אשר מחקים בצורתם את השן הטבעית. אין ספק כי בנייתו של כתר, גם הוא עשוי מתכתמן הבסיס ועד לקצה כפי שהיה בעבר, מסייע לשן ההרוסה מבחינת התפקוד. המתכת גרמה לכתר לבלוט על פני השיניים האחרות וכל המראה האסתטי של הפה ההי נפגם. בשנים האחרונות חלו התפתחויות בתחום עד לכת שקשה מאוד להבחין כי הכתר אינו השן הטבעית. המשך…

המשך לקרוא

ארכיון מאמרים

לא טוב היות האדם לבדו

יצא לאור

on

על ידי

בכל אירוע משמח, בכל מפגש משפחתי יש את הדודה שנועצת את הסכין: "נו, מתי אצלך? בחור כזה מוכשר ועדיין לבד? יש לי בשבילך בחורה מצויינת!" לא פשוט להיות דתי ורווק. וכמובן, גם להיות רווקה דתיה זו לא מציאה גדולה. רובנו ראינו את הסדרה 'סרוגים' על עונותיה. והתמונה שהתגלתה לא היתה כל-כך פשוטה. גם פנויים-פנויות דתיים רוצים למצוא בני/בנות-זוג, להקים בית יהודי כשר, צאצאים והעיקר, לא לשמוע את השאלה הצובטת: "מתי אצלך?" המשך…

המשך לקרוא

פופולרי בבלוג