התחבר אלינו

ארכיון מאמרים

תזונה בריאה כדרך חיים בדרך לחיים טובים יותר

בשנים האחרונות מתגברת בקרב הציבור לחשיבות של תזונה נכונה בשמירה על בריאותינו. למרות שאין הסכמה גורפת על מהי בדיוק תזונה בריאה, קיימים עקרונות מובילים ששמירה עליהם יכולה לעזור בהפחתה של חומרים מזיקים ובהימנעות מכולסטרול גבוה.

יצא לאור

on

בשנים האחרונות מתגברת בקרב הציבור לחשיבות של תזונה נכונה בשמירה על בריאותינו. למרות שאין הסכמה גורפת על מהי בדיוק תזונה בריאה, קיימים עקרונות מובילים ששמירה עליהם יכולה לעזור בהפחתה של חומרים מזיקים ובהימנעות מכולסטרול גבוה.

כיום ישנה מודעות הולכת וגדלה לחשיבות של תזונה בשמירה על גופנו. ועדיין, רוב העיסוק בתזונה עדיין סב סביב הרצון לרזות ולהסיר משקל עודף. למעשה תזונה נכונה, גם אם צפויה לגרום לנו לרזות היא קודם כל עניין בריאותי ובמיוחד במקרים מסוימים למשל עבור מי שמאובחן כבעל כולסטרול גבוה.

גם אם מבקשים לרדת במשקל דיאטה קיצונית וחד פעמית אינה התשובה. יש לעשות זאת על ידי סיגול הרגלי אכילה נכונים ואורח חיים בריא. בקרב הדיאטנים פועלות אסכולות שונות ואין תמיד הסכמה לגבי התשובה לשאלה מהי תזונה נכונה. עם  זאת, קיימים כמה עקרונות משותפים ומוסכמים על כולם ואלה יכולים להיות אבני הדרך הראשונות בדרך לאימוץ תזונה בריאה כדרך חיים ולאיכות חיים טובה יותר.

מהי תזונה נכונה?
קיימות גישות תזונה בריאה ששוללות לחלוטין צריכה של מוצרי חלב למשל, וזאת למרות שרובנו הורגלו כל השנים לכך שמוצרי חלב חיוניים לצריכת הסידן שלנו. אצל דיאטנים אחרים תידרשו להימנע מבשר אדום, למרות שעבור אחרים הוא נתפס כמקור חיוני לברזל.

עם זאת, יש כמה רעות חולות בתזונה המערבית שכל הגישות מתנגדות להן וכמה עקרונות חיוביים שכדאי לאמץ. העיקרון הראשון בהשגת תזונה נכונה הוא עיקרון האיזון בין כל מרכיבי המזון החיוניים לאדם : חלבונים, פחמימות, ויטמינים ומינרלים וסיבים תזונתיים. התזונה היומית צריכה לכלול את כל אלה באופן מאוזן ומותאם למצבו הספציפי של כל אדם. דיאטת הימנעות מפחמימות, למשל, אינה בלתי יעילה ולפעמים אף מזיקה .

בגזרת האיסורים של תזונה בריאה לגופינו : אין עוררין על כך שמים הם המשקה המומלץ ביותר. מיצים ומשקאות לא טבעיים מכל הסוגים עשירים מאוד בסוכר וחומרים משמרים וכימיקלים אחרים ואין שום סיבה לצרוך אותם. לכן, אם אתם מנסים לעשות צעדים לקראת תזונה בריאה, משטר דיאטה שכולל איזון בין כל המרכיבים החיוניים והימנעות ממיצים לא טבעיים לסוגיהם, יהיו התחלה טובה.

התפקיד של הרגלי אכילה ביישום תזונה נכונה כדרך חיים
עוד מרכיב חשוב שמוסכם על רוב שיטות התזונה נוגע לסיגול הרגלי אכילה בריאים. תזונה בריאה מתחילה מסדר יום קבוע, שכולל שלוש ארוחות ביום, בשעות פחות או יותר קבועות, באווירה רגועה שמכבדת את הארוחה ולא תוך כדי סידורים או עבודה. בין הארוחות אפשר להכניס נשנושים מאוד מסויימים ובריאים ולא כל מיני מזונות עתירי סוכר או שומן רווי.

תזונה נכונה לבעלי כולסטרול גבוה
רבים מאיתנו הם למעשה בעלי כולסטרול גבוה, אך רובנו אינם מודעים לכך. אורח החיים שלנו, שכולל הרבה מזונות מוכנים ומעובדים, יחד עם נטיות גנטיות, הופכים כולסטרול גבוה לבעייה נפוצה ולאחת הסיבות העיקריות לבעיות לב ולתמותה לא טבעית בחברה המערבית.
ההמלצה של תזונה בריאה לבעלי כולסטרול גבוה היא להמעיט במזונות שעשירים בשמנים לא טבעיים או שומן רווי. במילים פשוטות אם הנך בעל כולסטרול גבוה עדיף להיפרד לשלום מכל המזונות המטוגנים, מבורקסים ומאפים דומים, ממוצרים מבוססי קמח שאינו מלא, מגבינות שמנות, חמאה, מרגרינה ומבשר שאינו רזה (ללא שומן). מעבר לכך, מזונות עשירים בסיבים תזונתיים יורידו כולסטרול גבוה. תוספת של פעילות גופנית אף היא מאד רצויה.

*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי .

Continue Reading

ארכיון מאמרים

הדרכים ליצירת לוגו שיקדם את העסק

יצא לאור

on

על ידי

העבודה על הרצתו של עסק וקידומו צריכה להתבצע במספר מישורים. אחד המישורים הוא הקניית תכונות המיוחדות לעסק אשר יביאו לכך שהעסק או המוצר יתקשרו מידית לתכונות אלה. כך העסק מעביר לעולם את המסר אותו הוא מעוניין להעביר, יוצר סינון שיביא אליו רק לקוחות המתעניינים במוצריו או שירותיו באופן אמיתי ורציני ויעלה את כמות המכירות. חלק בסיסי ממתן זהות לעסק או במילים אחרות מיתוג הוא עיצוב לוגו מתאים אשר ישקף באמצעות כתיבת שם החברה/המוצר באופן מיוחד או אפילו מתן סימן בודד את הלך הרוח של העסק. בשל העובדה שהלוגו הוא הרושם הראשוני של העסק על קהל הלקוחות ובשל העובדה שהוא תמציתי ביותר, יש חשיבות רבה לכך שיעשה ויעוצב בצורה נכונה תוך התחשבות במספר כללים:    
המשך…

המשך לקרוא

ארכיון מאמרים

כתרי חרסינה ויתרונותיהם

יצא לאור

on

על ידי

אחד המרכיבים החשובים בכל הנוגע לשיקום הפה הוא הכתר. הכתר, ממש כשמו, מקיף את השן ההרוסה מכל צדדיה ומהווה לה קירות תמיכה אשר מחקים בצורתם את השן הטבעית. אין ספק כי בנייתו של כתר, גם הוא עשוי מתכתמן הבסיס ועד לקצה כפי שהיה בעבר, מסייע לשן ההרוסה מבחינת התפקוד. המתכת גרמה לכתר לבלוט על פני השיניים האחרות וכל המראה האסתטי של הפה ההי נפגם. בשנים האחרונות חלו התפתחויות בתחום עד לכת שקשה מאוד להבחין כי הכתר אינו השן הטבעית. המשך…

המשך לקרוא

ארכיון מאמרים

לא טוב היות האדם לבדו

יצא לאור

on

על ידי

בכל אירוע משמח, בכל מפגש משפחתי יש את הדודה שנועצת את הסכין: "נו, מתי אצלך? בחור כזה מוכשר ועדיין לבד? יש לי בשבילך בחורה מצויינת!" לא פשוט להיות דתי ורווק. וכמובן, גם להיות רווקה דתיה זו לא מציאה גדולה. רובנו ראינו את הסדרה 'סרוגים' על עונותיה. והתמונה שהתגלתה לא היתה כל-כך פשוטה. גם פנויים-פנויות דתיים רוצים למצוא בני/בנות-זוג, להקים בית יהודי כשר, צאצאים והעיקר, לא לשמוע את השאלה הצובטת: "מתי אצלך?" המשך…

המשך לקרוא

פופולרי בבלוג