התחבר אלינו

רכבים

קסדה לאופנוע – בוחרים בקסדה הנכונה

יצא לאור

on

קסדה לאופנוע היא אמצעי הבטיחות החשוב ביותר לכל אופנוען ולכן יש להתאים אותה בצורה מושלמת לראשו של הנהג. במאמר זה נספק לקוראים את כל המידע אודות בחירת קסדות לאופנועים ונציין כל מיני טיפים חשובים הקשורים אל בטיחות ואופנועים.

biker

הקסדה שלכם מצילה אתכם -חובה לחבוש קסדה, שכן היא יכולה להציל את החיים שלכם במקרה בו אתם מעורבים בתאונה או מחליקים עם האופנוע. בנוסף, החוק מחייב כל רוכב אופנוע לחבוש קסדה המותאמת לראשו ואדם שאינו ממלא אחר החוק נחשב כמבצע מעשה פלילי. אופנועים הם אהבתם של רבים וניתן לראות שאנשים רבים, רוכשים מדי כמה שנים אופנוע חדש ומאבזרים אותו בכל הטכנולוגיות והאביזרים המאפשרים להם נסיעה חלקה ומהירה על הכבישים המהירים. בנוסף, רבים מעדיפים להתנייד באמצעות קטנוע או אופנוע בכבישי העיר, וזאת משום שאלו מאפשרים התנהלות נוחה מבחינת הפקקים, מהירות ההגעה ממקום למקום, הנוחות והחניה אותה ניתן למצוא בקלות בכל מקום.

 

קסדה לאופנוע – בוחרים בתבונה

שלושת הפרמטרים החשובים ביותר אותם יש לקחת בחשבון בעת בחירת קסדות לאופנועים הם:

  • סוג- יש סוגים רבים של קסדות והחלוקה העיקרית היא לקסדות שלמות, קסדות שלושת רבעי, קסדות שטח וקסדות נפתחות. הקסדה הבטוחה ביותר היא הקסדה הסגורה השלמה. קסדה זו מצליחה להגן על כל הראש, הפנים וכן הסנטר של הנוסע. מכיוון שבישראל הקיץ הלוהט מקשה על רוכבי אופנוע רבים להתנייד עם קסדה סגורה ושלמה, הפתרון האידיאלי היא קסדה שלמה עם אפשרות של פתיחת החלק התחתון או קסדת השלושת רבעי, הפחות בטוחה אך האידיאלית לימי הקיץ החמים.
  • מידה- יש מידות רבות לקסדות. יש קסדות לאופנועים לילדים, נשים וגברים. חשוב לא להתפשר על המידה של הקסדה ומומלץ לעשות איתה סיבוב לפני שמחליטים שהיא מתאימה בצורה מדויקת לראש שלכם. חשוב שהקסדה לא תלחץ על הראש אך היא גם חייבת להגן עליו ולכן היא לא יכולה להיות רופפת כאשר מונחת על הראש או להתנדנד בעת נסיעה.
  • סגירה- חשוב מאוד לבחור בקסדה אותה ניתן לסגור בקלות כאשר מדובר על קסדות נפתחות. סגירה זו תוכל להציל את חייכם במקרה של נפילה או התנגשות.

 

לסיכום, בחירת קסדה לאופנוע צריכה להיעשות מחנות, הידועה כחנות המשווקת קסדות שעומדות בתקנים הבטיחותיים. בחירת הקסדה תמיד תחייב התאמה מדויקת של מידה, סגירה וסוג קסדה שנוחה לכם ומתאימה לראשכם.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רכבים

גלגלי הרכב וחשיבותם

יצא לאור

on

על ידי

 

גלגלי הרכב הם הנושאים בעול משקל הרכב ומהווים את הבסיס עליו נשענת השלדה שלו. יש רכבים מקטגוריות שונות ויצרניהם קובעים את המפרט שמרכיב אותם והוא כולל את מידות הצמיגים הנדרשים. כל גלגל מורכב מצמיג החובק חישוק, או בשמו האחר ג'נט. כל בעל רכב יכול להתקין צמיגים וג'נטים של יצרנים שונים ובלבד שהם יהיו תקניים ויתאימו במפרט שלהם לזה שנקבע על ידי יצרני הרכב. ניתן להרכיב צמיגים מסוגים שונים על כל ציר ובלבד שהפרופיל שלהם זהה, אם כי, רבים נוהגים להתקין באותו ציר, קדמי או אחורי, צמיגים של אותו יצרן.

ג'נטים וצמיגים איכותיים ממלאים תפקיד חשוב באחיזת הכביש, ובבטיחות בתנועה. הצמיגים חייבים להיות תקינים וכל בעיה בהם חייבת להיות מטופלת במיידית. צמיגים שמורכבים על גלגלים חייבים להיות עם חריצים תקניים על הסוליה שלהם, ואמורים להיות בעומק שאינו פחות משני מילימטר. אסור שיהיו יבשים ואסור שיהיו בהם סדקים, קרעים או חורים. כן, יש לשמור על לחץ אוויר נכון על פי הוראות היצרן. נושא הבטיחות חשוב מאין כמותו, אבל שמירה על כללים אלו תורמת גם לשמירה על חיי הצמיג לאורך זמן. ידוע כי לצורת הנהיגה יש השפעה גדולה מאוד בשמירה על אורח חיי הצמיג.

בחירת צמיגים וג'נטים איכותיים

ג'נטים מסייעים לרכב בתמיכה בשלדה ובמשקל הרכב הכבד. רכבים נוסעים במהירויות גבוהות ואמורים לעמוד בלחצים אדירים. בשעת בלימה נוצר חום רב שנובע מחיכוך הצמיג בכביש. ג'נטים שעשויים מסגסוגת מתכות מפחיתים את החום הנוצר בעת הבלימה, ולכן, תורמים בצורה ישירה לאיכותה. מעבר לכך, משקלם המופחת תורם גם לחיסכון בדלק וגם מסייע באחזקת כביש טובה ואיכותית. ייצור הג'נטים הפך מהפך גדול בכל מה שנוגע להנדסת החומרים שמהם הם מורכבים. ניתן להחליף את הג'נטים שעשויים מברזל כבד ומחליד בג'נטים נוצצים וחדישים. מראה גלגלים עם ג'נטים כאלו יהיה מושך יותר.

עולם הגלגלים על צמיגיהם והג'נטים שבהם עשיר מאוד ויש עשרות ומאות יצרני צמיגים וג'נטים ברחבי העולם. ספקים מקצועיים וידועי שם מספקים מבחר עצום בסניפים שונים שלהם. כל לקוח יכול לקבל הסברים וטיפים בכל אתר שלהם בדרך לבחירה הנכונה. כאן קובעים הצורך, הטעם והיכולת הכספית. רכב מסיע אנשים על כבישים שעמוסים ברכבים אחרים, ואשר, לעיתים, הם אינם בטיחותיים דיים. הגלגלים הם חלק חשוב מאוד בכל מכלול הרכב ובמקרים רבים, איכותם תורמת ישירות למניעת נזקי תאונות שעלולות לעלות ביוקר. בחירת צמיגים וג'נטים איכותיים ושמירה טובה עליהם תמנע בעיות שעלולות לצוץ בעת הנהיגה.

 

 

 

 

המשך לקרוא

רכבים

גלגלים או צמיגים

יצא לאור

on

על ידי

אם אתם מעוניינים להגיע או לחזור ממקום מסוים בבטחה, תצטרכו לוודא שאתם נוהגים ברכב אמין ובטיחותי עם גלגלים וצמיגים חזקים ומלאי אוויר, שיכולים להחזיק מעמד לאורך זמן. במאמר זה נגולל בפניכם מהו תפקידם של הצמיגים והגלגלים של הרכב וכיצד הדבר יכול להשפיע על אורח חייכם.                                                     Silver sports car - cropped shot המשך…

המשך לקרוא

רכבים

המדריך למכירת רכב יד שניה

יצא לאור

on

על ידי

יש לכם רכב יד שניה שעשה את שלו והגעתם למסקנה שהגיע הזמן להיפטר ממנו? עבורכם מיועד המדריך הבא. בשורות הבאות נסביר לכם איך למכור את הרכב שלכם ומהן האפשרויות העומדות בפניכם.                                                                                                                                                          Broken down vehicle on road. המשך…

המשך לקרוא

פופולרי בבלוג