קידום אתרים סלולריים
תחום קידום האינטרנט הסלולרי הנו מורכב יותר וחסר ניסיון. כמו כן קשה יותר לקשר בין אתרים כמו קידום אתרי אינטרנט רגילים.ישנם מיעוט קישורים באינטרנט הסלולרי, דבר המקשה על מנועי החיפוש להגיע לכול התכנים הסלולרים .
כמו כן, גלישה סלולרית קשה יותר למשתמש גם בחיפוש וגם בגלישה ישירה לאתר, היות והמכשיר הנייד פחות נוח מהמקלדת.
הדבר הבסיסי ביותר בקידום אתרים הוא חווית השימוש של המשתמש :
- חייבים להיות לינקים מהאתר לאתרים חיצוניים .
- קוד האתר צריך להיות ב xhtml.
- תכנון מבנה אתר פשוט עם תגיות ברורות.
- שימוש בתוכן קצר ,נקי וקל לקריאה .
- אין לבנות את האתר בשכבות עיצוביות .
- שימוש בכתובת מרכזית אחת, אשר ממנה יש להפנות לשאר האתרים שלך .
- יש להזין את מפת אתרך לגוגל .
- יש לוודא, שקיימות מילות מפתח ומושגים בטקסטים באתר הסלולרי.
- יש לוודא, שיש מילות מפחת בכותרות H1,H2 .
- שימוש במילות מפתח בקישורים .
יש לוודא, כי יש קישורים חיצוניים לאתרך .
תוצאות עמודי חיפוש סלולריים SERP – SEARCH ENGINE RESULTS PAGES
כדי להבין טוב יותר, כיצד מנוע חיפוש סלולרי מאנדקס ונותן PR ) PAGE RANK) לכל עמוד, נבדקו עמודי תוצאות חיפוש סלולריים של גוגל ו- YAHOO למילות מפתח פופולריות .
מגוון גורמים משפיעים על PAGE RANK של העמוד:
1.קבלת תוצאות שונות בכול מכשיר סלולרי
לאחרונה בחלק מהמקרים מנועי החיפוש יחזירו תוצאות חיפוש שונות למשתמשים' אשר גלשו בגרסה הפשוטה יותר WML, לעומת הגירסה המורכבת יותר XHTML .
גירסת XHTML –גירסה מתקדמת זו מאפשרת לקבל את כול מאפייני החיפוש באותו עמוד .
גירסת WML – בגירסה פשוטה זו מנוע החיפוש של גוגל מאפשר למחפשים סלולריים לחפש אתרים ,חדשות ,תמונות ואתרים סלולריים בנפרד.
המשמעות לכך עבור אנשי השיווק, שקיימות מספר גרסאות למכשירים מתקדמים ולמכשירים יותר ישנים, אשר מביאות לתוצאות שונות לאותן מילות חיפוש .
ככול שיש יותר מאפיינים, האופטימיזציה נעשית מורכבת יותר .
2.מענק על כפילות תכנים
מכשיר הנייד מאפשר לקבל בתוצאות החיפוש תוכן זהה אחד ליד השני, אשר הגיע מפורמטים שונים .
קיימים ארבע סוגי פורמטים של אתרים :
- XHTML
- IMODE
- WML
- אתרי אינטרנט רגילים
דבר זה מהווה יתרון למקדם האתרים על פני אלו, שיש להם רק אתר בפלטפורמה אחת.
3.פחות תוצאות בכול עמוד
עבור מנועי חיפוש סלולריים ישנן פחות תוצאות בעמוד ,וזאת כפי הנראה, כדי למנוע גלילה ארוכה למשתמש .
בגירסה הסלולרית של XHTML , מנוע גוגל נותן 6 תוצאות חיפוש בניגוד ל-10 תוצאות, שהוא נותן באינטרנט .
לאנשי שיווק זה עושה את העמוד לעוד יותר תחרותי, מפני שיש פחות מקום בעמוד, והמשתמשים הסלולרים כמעט ואינם עוברים לעמוד השני בסלולר .
4.מיקום
בהתחשב בסביבה הטבעית של מנוע החיפוש הסלולרי זה לא מפתיע, שביחד עם חיפוש באינטרנט, התוצאות יכולות להשתנות על פי מיקום גיאוגרפי.
לדוגמה ,חיפוש של המילה SEO בארצות הברית תעלה תוצאות שונות מאשר חיפוש המילה SEO בישראל .
בתנאים מסוימים המיקום יגרום לעסקים מקומיים להופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש הסלולרים ,אולם בניגוד לחיפוש באינטרנט הכפתור "חיפוש מי לידי ? "נמצא בו זמנית במאפייני החיפוש הסלולריים .
לאנשי שיווק זה אומר, שכל קמפיין סלולרי צריך להיות מותאם לחיפוש המקומי ,לדוגמה: רשת מזון לא תפרסם תחת מילת החיפוש "אוכל " מחוץ לאזור הרשת
שלה .
5.הבנת מושג החיפוש במנועי החיפוש הסלולריים
לעיתים חיפוש אחר מילות מפתח של אנשים ,למשל בר רפאלי במנוע החיפוש הסלולרי של גוגל מתורגם לתמונות ולחדשות, והאתרים האינטרנטיים נשארים מאחור.
לדוגמה ב- YAHOO חיפוש המושג "מוסיקה " העלה תוצאות אתרים סלולריים במקום השישי אחרי פרסומות,עסקים מקומיים ,תמונות ואתרים .
מקדם אתרים, אשר רק מקדם אתרים סלולרים, עלול לפספס הזדמנות לתנועת גולשים גבוהה בנייד.
6.מבנה עמוד התוצאות של גוגל
כאשר מבצעים חיפוש של אנשים שונים במנוע החיפוש הסלולרי, מתקבלות שלוש תוצאות חיפוש, אשר כוללות תמונות, אך לא כוללות אתרי אינטרנט בתוצאות .
מאחר ותוצאות החיפוש הסלולריות שונות מתוצאות החיפוש באינטרנט ,אסטרטגית מקדמי האתרים גם צריכה להיות שונה .
בקרוב נפרט מהן אסטרטגיות הקידום המומלצות לקידום האתרים הסלולרים .
מעוניין לקבל עזרה בקידום אתרך?