התחבר אלינו

עבודה וקריירה

קורס מאמנים – קאוצינג לקראת חיים חדשים

יצא לאור

on

אימון אישי, או בשמו האחר – "קאוצינג" ("Coaching"), הפך במהלך השנים האחרונות לשיטה טיפולית יעילה ופופולארית מאוד בקרב קהלים שונים, ולא בכדי. האימון האישי, בניגוד לשיטות הטיפול המסורתיות ובראשן הפסיכותרפיה, הוא מכוון מטרה וקצר מועד. ממש כמו באימון גופני, מבוסס ה- Coachingעל תרגול ממוקד של מיומנויות שונות שמטרתן להוביל לקראת שינוי בחיים ולקראת התפתחות אישית, הגשמת חלומות ומימוש יעדים חדשים. מטבעו, מתייחס האימון האישי לקשת רחבה ביותר של תחומי חיים, החל מזוגיות, דרך תזונה וכלה בעסקים. אימון אישי מוצלח מוביל בסופו לא רק לשינוי בדפוסי החשיבה הישנים אלא גם ללקיחת אחריות על החיים ולשינויים אמיתיים בשטח. בשל יעילותו של האימון האישי, ישנם בשנים האחרונות גם יותר ויותר אנשים הרוצים לקחת חלק בהצלחה ולהפוך בעצמם למאמנים אישיים.

קורס מאמנים – מה לומדים?

כמו כל תחום לימודי אחר הקשור בטבע האדם, כולל קורס מאמנים אישיים שילוב של לימודים תיאורטיים ועיוניים ושל הכשרה מעשית בשטח. מטרת לימודי קאוצינג היא להכשיר מאמנים מקצועיים ולציידם במיומנויות ובכלים שונים לליווי מתאמנים לקראת שינוי בחיים ולקראת השגת יעדים חדשים. קורס מאמנים מקצועי כולל, לצד הרצאות פרונטאליות, גם סימולציות, משחקי תפקידים, שיחות משוב ותהליך פרקטיקום מעשי. מבחינה תיאורטית נושאי הקורס הם מקיפים ביותר; אימון וחניכה, מנהיגות אישית, הגדרת חזון, העצמה אישית, שיפור התקשורת, יצירת פעולה אפקטיבית, חשיבה יצירתית ושיפור התוצאות ברמה האישית והמקצועית הם מקצת מהנושאים הנלמדים במסגרת הכשרת קאוצינג.

בנוסף לכך, ניתן היום להתמחות גם בתחומי אימון שונים, כדוגמת:

  • אימון עסקי – מטרתה של ההתמחות באימון עסקי היא להקנות למתאמנים כלים ייחודיים לתחום, כדוגמת: פיתוח מנהיגות, ניהול משא מתן, יצירת חזון עסקי, שיפור התקשורת הבינאישית ויציאה ממשברים.
  • אימון זוגי – מטרתה של התמחות זו היא לסייע למחפשים זוגיות ולאלה שכבר מצויים בה, והיא כוללת הקניית כלים ייחודיים, כדוגמת: שיפור תקשורת בינאישית, שינוי דפוסי חשיבה שגויים, יצירת אינטימיות, שליטה בכעסים ופתרון יעיל של בעיות יומיומיות.
  • אימון אישי – מטרתה של התמחות זו היא לסייע לפרט בהתמודדות עם קשיים שונים ברמה האישית, והיא כוללת הקניית כלים, כדוגמת: העצמה אישית, התמודדות עם משברים, תרגול טכניקות לחשיבה חיובית ואימוץ דפוסי התנהגות יצירתיים וממוקדי מטרה.
  • אימון ADHD – מטרתה של התמחות זו היא לסייע לילדים ולבוגרים הסובלים ברמה זו או אחרת מהפרעות קשב וריכוז, והיא כוללת הקניית כלים, כדוגמת: ניהול זמן יעיל, יציאה ממשברים וממצבי מתח, קבלת החלטות נכונה והתמודדות עם דחיינות.

בהתאם לדרישות לשכת המאמנים בישראל, כולל קורס אימון מקצועי 175 שעות אקדמיות ו-100 שעות של הכשרה מעשית.

קאוצינג – לצאת לשטח

עם תום קורס מאמנים מקצועי ולאחר עמידה בדרישות הלימודים השונות מוענקת לבוגרים תעודה. עם זאת, הסמכה לאימון ניתנת רק לבעלי תואר ראשון עם שבע שנות ניסיון מקצועי או לבעלי תעודת בגרות מלאה ועשר שנות ניסיון מקצועי, ובכדי לקבלה יש להגיש בקשה מסודרת ללשכת המאמנים בישראל ולשלם אגרה חד-פעמית.

למידע נוסף: אימון אישי

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עבודה וקריירה

בדרך לעבודה בהייטק

יצא לאור

on

על ידי

אישה קוראת ספר

לעתים נדמה לנו שאם נביט סביב, נראה שכל מי שסביבנו עובד בהייטק. האמת היא שבשנים האחרונות, עם ההתקדמות הטכנולוגית ומגוון המשרות שקיימות בתחום, יש דרישה הולכת וגוברת לעבודה בהייטק. בין אם אתם שואפים להיות מתכנתים, אנשי משאבי אנוש או מכירות בעולם ההייטק, חשוב מעבר לרזומה שלכם הרושם שאתם עושים על המראיין וכמו כן שפת גוף בה אתם משתמשים. אז האם אפשר לקיים הכנה לראיון עבודה בהייטק? ואיך עושים זאת?

מה אתם משדרים?

לימוד שפת גוף הוא עולם ומלואו. מומחים לשפת גוף ידעו להגיד לכם מתי מי שעומד מולכם משקר, מתי הוא חושש והאם הוא אסרטיבי דיו. שפת גוף אם כך, היא כלי חשוב במסגרת הכנה לראיון עבודה בהייטק.
שפת הגוף של מועמדים לעבודה, בכל תפקיד ובכל תחום, צריכה להיות הולמת לכישורים ולניסיון אותו אנחנו מחפשים אצל המועמד לתפקיד. סביר להניח שאם אנחנו מגייסים עובדים לתפקיד של ניהול צוות מכירות, לא מספיק לדעת אילו תחנות המועמד עבר בהיסטוריה המקצועית שלו. חשוב גם לבחון את שפת הגוף שלו והמסרים אותם הוא משדר. אם המועמד לתפקיד טוען שהוא מאוד אסרטיבי ויודע למכור, אך כשמביטים על שפת הגוף שלו מבינים את ההפך – יתכן ולא מדובר במועמד מתאים לעבודה.
אנחנו חושבים שאנחנו יודעים איזה מסר גופני "לשדר" בראיונות עבודה, אך למעשה הדרישות השונות והצרכים של כל תפקיד ותפקיד במיוחד בהייטק עלולים לגרום לנו להגיע לא מוכנים לראיון ואולי אף לפספס את תפקיד חיינו. בדיוק משום כך, כדאי מאוד לערוך הכנה לראיון עבודה בהייטק.

איך מתכוננים?

מעבר לפן המקצועי שצריך לבוא לידי ביטוי בראיון עבודה, הכנה לראיון עבודה בהייטק תכלול גם היבטים של שפת גוף. מי שמתייחס בסקפטיות וחושב שהכישורים שלו בלבד הם אלה שיובילו אותו אל התפקיד הנכסף – טועה ובגדול. כאשר יש מספר רב של מועמדים לאותו תפקיד בהייטק, וכולם בעלי כישורים דומים, ההחלטה אותה צריך לקחת המגייס היא קשה יותר. שווה להשקיע ולערוך הכנה לראיון עבודה בהייטק, בהתאם לתפקיד ולתחום אליו אתם מיועדים. במסגרת ההכנה תוכלו לעבוד על תחומים פחות חזקים ולהעצים את החלקים החיוביים בכם. תופתעו לגלות עד כמה טון הדיבור שלכם, האופן בו אתם הוגים מילים מסוימות ואפילו המבט שלכם יכול לגלות לא מעט על הכוונות שלכם ועל התחושות הנסתרות שלכם. כל אלה עשויים להסתכם למכלול אחד שעלול לפסול אתכם ולגרום לכם לא להיות מתאימים לתפקיד בעיני המראיין.

 

תרגול ועוד תרגול

הכנה לראיון עבודה בהייטק איננה "זבנג וגמרנו". יתכן ותידרשו לערוך מספר מפגשים על מנת להקצע את מה שאתם מתכוונים לומר או לשפר שפת גוף.  בכל מקרה, מומלץ מאוד לפני ראיון בהייטק להתאמן בעצמכם מול מראה ולראות כיצד אתם עונים על שאלות אפשריות של מראיינים.

 

המשך לקרוא

עבודה וקריירה

סרט תדמית לבית העסק

יצא לאור

on

על ידי

כיום, בניגוד לעבר הלא כל כך רחוק, כל אחד ואחת מבעלי העסקים שביניכם יכול ליהנות מסרטי תדמית אישיים, וכל זאת במסגרת הפקת סרטי תדמית המותאמים לאופי הפעילות העסקית שלכם. הביקושים ההולכים וגוברים להפקת סרטי תדמית עסקיים נובעים בין היתר בשל התועלות הרבות הנלוות למהלך ברמה התדמיתית והשיווקית כאחד, בשל האפשרויות הרבות העומדות לרשותכם כיום לצורך הצגת סרטוני התדמית, וכמובן, בשל העלויות הנמוכות בעשרות עד מאות אחוזים מהעלויות אשר נלוו להפקת סרטוני תדמית עסקיים עד לפני מספר שנים. המשך…

המשך לקרוא

עבודה וקריירה

סדנאות להעצמה אישית

יצא לאור

on

על ידי

רוב האנשים מעוניינים לדעת מהם הכישורים והיכולות החברתיות החבויות בתוכם. מסיבה זו הם נעזרים בשירותים של מטפלים מומחים ופעמים רבות נרשמים אל סדנאות להעצמה אישית.    Portrait Of Man Smiling המשך…

המשך לקרוא

פופולרי בבלוג