התחבר אלינו

ארכיון מאמרים

עיצוב אירועים – כל השאר קישוט…

עולם העסקים הבין בשנים האחרונות את מה שעולם האופנה, השיווק והאומנות הבינו לפני שנים. חשיבותו המכרעת של העיצוב: מוצר מעוצב, ימכור יותר, וקמפיין שהשקיעו בעיצובו יהיה מוצלח יותר.

יצא לאור

on

עולם העסקים הבין בשנים האחרונות את מה שעולם האופנה, השיווק והאומנות הבינו לפני שנים. חשיבותו המכרעת של העיצוב: מוצר מעוצב, ימכור יותר, וקמפיין שהשקיעו בעיצובו יהיה מוצלח יותר. הבנה זו זועקת מכל אתרי האינטרנט המסחריים, מכל ממשק משתמש של תוכנה או מכל אריזת מוצר. כל אלה מעוצבים כיום בידי גרפיקאים ומעצבים. אנו עדים בשנים האחרונות לתנופה חדשה ולביקוש הרב לעובדים בתחום העיצוב, וחשיפה גדולה למקצועות כמו עיצוב מוצר, עיצוב תעשייתי, עיצוב אתרים, עיצוב תכנה, עיצוב פנים ואף עיצוב אירועים- אירועים פרטיים כגון: חתונה ואירועים עסקיים כגון: כנסים, השקות וכו'.

עולם העסקים משתמש כיום בכלי שיווק מתקדמים מאי פעם הכוללים בנוסף לפרסום הסטנדרטי גם תערוכות, אירועי השקה למוצרים, כנסים למיניהם ועוד. בכנסים אלו, מעבר לדברים הרגילים שצריך לדאוג להם, כמו קייטרינג וכדומה, יש חשיבות מכרעת לעיצוב האירוע. העיצוב משדר ומקנה מוניטין עבור יוזם האירוע, ועלול להשפיע על מידת ההנאה של האורחים, המימון והרווח (או כספי התרומות) שיגיעו בעקבותיו.

האם לדעתכם היה מצליח האיי-פון ללא עיצוב אירו דינמי ומסך נגיעה מעוצב לעורר סערה שכזו בקרב רוכשי הגא'גטים? דמיינו לעצמכם לרגע את אותו סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל, מציג את האיי-פון החדש באולם כנסים רעוע ומט ליפול. האם היה נוצר אותו הד תקשורתי סביב המוצר? ומדוע קיבלו מפיצי הלינוקס את ההחלטה לעבור לממשק גרפי המזכיר בבסיסו את צורת ההפעלה של הווינדוס של מייקרוסופט? האם ניתן להריץ היום מועמד לפוליטיקה ללא פוסטר מעוצב וכנסים מעוצבים להפליא דוגמת הקמפיינים האמריקאים?

חברות גדולות עורכות אירועי השקה עבור מוצרים שונים, תערוכות, פגישות עסקים באולמות שונים, וביניהם גם באולמות אירועים. גם מצד האולמות נדרשת אדפטציה מסויימת. הפקות כנסים הינה משימה מורכבת, ויש לתת עליה את הדעת. הפקת אירועים עבור עולם העסקים או האומנות, דוגמת אירועי השקה או תערוכות דורשת סגנון שונה של אווירה ועיצוב, ועל כן דרושים אנשי מקצוע בעלי זיקה לעניין וניסיון.

מובן כי אולמות האירועים אינם היחידים הנדרשים לאנשי מקצוע בתחום הפקת אירועים. לא ניתן למצוא כיום עסק גדול המכבד את עצמו שאינו עורך כנסים, או אירועי חברה. בסופו של עניין, מוצא כל גוף בעל צורך בהפקות כנסים, אירועי השקה או תערוכות, כי פשוט יותר (ולעיתים אף זול יותר) להעסיק איש מקצוע או חברת הפקת אירועים לצורך הפקות כנסים, פגישות עסקים וכדומה. שכן, העסקת גורם חיצוני בתכנון האירוע ובעיצובו עשוי להסיר נטל כבד מיוזם האירוע.

קיים מגוון רחב של אפשרויות ובמידה ובכוונתכם לשכור גורם חיצוני, מומלץ לוודא כי לאותו גורם יש ניסיון מוכח בתחום הפקת אירועים מהסוג אותו אתם מבקשים לערוך. באירועים דוגמת הפקות כנסים או אירועי השקה, על החברה או איש המקצוע לדאוג לאווירה הנכונה, לעיצוב המתאים, הכיבוד המתאים, ולעיתים לספק גם תוכן לאירוע על מנת לשפר את החוויה. לעומת זאת, באירועי תערוכות יש לדעת לשים דגש על אווירה ותאורה נכונה, על פרסום נכון ועל ההגשה של מוצגי התערוכה.

אם כן לסיכום, טוב ככל שיהיה המוצר שנציע, על מנת לשפר את היכולת שלו להימכר בשוק של היום נזדקק למערכת שיווק משומנת ויעילה. טוב נעשה אם נשלב את המוצר בתערוכות שונות וניצור הד מתאים סביב אירוע ההשקה שלו, שיהיה כמובן מעוצב בהתאם למוניטין הרצוי עבור החברה. נקפיד לעצב את אירועי ההשקה (שכוללים תזכורות של מגנטים לאירועים) , הכנסים, והתערוכות באופן שישביע את רצוננו. מכיוון שלא משנה עד כמה נרבה לספר ולשכנע בכדאיות המוצר אותו אנו מייצרים לצרכנים או למשקיעים השונים, לעולם טוב מראה עיניים ממשמע אוזניים. עיצוב אחד מרשים של המוצר או האירוע היוצר את הרושם הרצוי, שווה ערך, לעיתים, לאלפי מילים שכנועים והסברים.

iris zohar

Continue Reading

ארכיון מאמרים

הדרכים ליצירת לוגו שיקדם את העסק

יצא לאור

on

על ידי

העבודה על הרצתו של עסק וקידומו צריכה להתבצע במספר מישורים. אחד המישורים הוא הקניית תכונות המיוחדות לעסק אשר יביאו לכך שהעסק או המוצר יתקשרו מידית לתכונות אלה. כך העסק מעביר לעולם את המסר אותו הוא מעוניין להעביר, יוצר סינון שיביא אליו רק לקוחות המתעניינים במוצריו או שירותיו באופן אמיתי ורציני ויעלה את כמות המכירות. חלק בסיסי ממתן זהות לעסק או במילים אחרות מיתוג הוא עיצוב לוגו מתאים אשר ישקף באמצעות כתיבת שם החברה/המוצר באופן מיוחד או אפילו מתן סימן בודד את הלך הרוח של העסק. בשל העובדה שהלוגו הוא הרושם הראשוני של העסק על קהל הלקוחות ובשל העובדה שהוא תמציתי ביותר, יש חשיבות רבה לכך שיעשה ויעוצב בצורה נכונה תוך התחשבות במספר כללים:    
המשך…

המשך לקרוא

ארכיון מאמרים

כתרי חרסינה ויתרונותיהם

יצא לאור

on

על ידי

אחד המרכיבים החשובים בכל הנוגע לשיקום הפה הוא הכתר. הכתר, ממש כשמו, מקיף את השן ההרוסה מכל צדדיה ומהווה לה קירות תמיכה אשר מחקים בצורתם את השן הטבעית. אין ספק כי בנייתו של כתר, גם הוא עשוי מתכתמן הבסיס ועד לקצה כפי שהיה בעבר, מסייע לשן ההרוסה מבחינת התפקוד. המתכת גרמה לכתר לבלוט על פני השיניים האחרות וכל המראה האסתטי של הפה ההי נפגם. בשנים האחרונות חלו התפתחויות בתחום עד לכת שקשה מאוד להבחין כי הכתר אינו השן הטבעית. המשך…

המשך לקרוא

ארכיון מאמרים

לא טוב היות האדם לבדו

יצא לאור

on

על ידי

בכל אירוע משמח, בכל מפגש משפחתי יש את הדודה שנועצת את הסכין: "נו, מתי אצלך? בחור כזה מוכשר ועדיין לבד? יש לי בשבילך בחורה מצויינת!" לא פשוט להיות דתי ורווק. וכמובן, גם להיות רווקה דתיה זו לא מציאה גדולה. רובנו ראינו את הסדרה 'סרוגים' על עונותיה. והתמונה שהתגלתה לא היתה כל-כך פשוטה. גם פנויים-פנויות דתיים רוצים למצוא בני/בנות-זוג, להקים בית יהודי כשר, צאצאים והעיקר, לא לשמוע את השאלה הצובטת: "מתי אצלך?" המשך…

המשך לקרוא

פופולרי בבלוג