התחבר אלינו

זכויות רפואיות

איך מתמודדים עם תאונות עבודה

יצא לאור

on

רוב האנשים חשופים לתאונות שונות במקום העבודה שלהם – אלו יכולות להיות תאונות קלות אשר יגרמו לפגיעה זמנית ובמקרים מסוימים אלו יכולות להיות גם תאונות קשות אשר עלולות לגרום לפציעה קשה ולעיתים גם למותו של הנפגע.

כמובן, שקיימת חשיבות גבוהה להיזהר ולהישמר בכדי שתאונות שכאלו לא יהוו את נחלתנו. אך במידה והן בכל זאת קורות, חשוב להיות מודעים לזכויות השונות של הנפגעים ולהבין כיצד ניתן לממש את אותן הזכויות.

Brother and sisters showing thumbs up

על פי ההגדרה, תאונות עבודה הן תאונות אשר נגרמות במקום העבודה כתוצאה מעבודתו של הנפגע. מצב נוסף, אשר נכלל בהגדרה זו, היא תאונה אשר נגרמה לעובד בדרכו למקום העבודה או בדרך חזרה ממנו.

בכדי שאותה תאונה אכן תענה על הגדרתה יש צורך להוכיח קשר סיבתי כלשהו בין התאונה לעבודה.

אדם אשר נפגע כתוצאה מתאונת עבודה, יהיה זכאי לקבלת פיצויים בגובה מסוים מביטוח לאומי – הפיצויים נחלקים לשני סוגים, הסוג הראשון הינו דמי פגיעה – כאשר גובה הפיצויים במקרה הזה נקבע בהתאם לגובה המשכורת של העובד כאשר הסכום המקסימאלי יהיה 75 אחוז מהשכר.

החלק השני של הפיצויים, יינתן בהתאם לאחוזי הנכות אשר יקבעו לנפגע כתוצאה מהתאונה – סכום כסף זה יכול להינתן או כסכום פיצוי חד פעמי או כקצבה חודשית – זאת בהתאם לגובה הנכות אשר נקבע.

 

חשיבותה של חוות דעת רפואית

אנשים אשר נפגעו כתוצאה מאותן תאונות עבודה, יידרשו להציג חוות דעת רפואית בעת הועדה הרפואית מטעם הביטוח הלאומי אליה הם יזומנו.

אותה חוות הדעת צריכה להיות מטעם של מומחה בתחום הרפואי הרלוונטי אשר בגינו נגרם הנזק לנפגע.

רופא מומחה המתמחה בכתיבת חוות דעת רפואית יציין באותה חוות דעת פרטים חשובים ומהותיים לתביעה כגון: מה הן אותן הנסיבות אשר הובילו לפגיעה ממנה סובל אותו אדם, מה הם הממצאים הרפואיים של האבחון הרפואי אשר בוצע ומהי ההערכה של אחוזי הנכות להם זכאי אותו נפגע.

 

תאונות עבודה עלולות להוות את נחלתם של אנשים רבים, כאשר החשיבות הגבוהה ביותר עבורם היא להיות מודעים לזכויות שלהם.

במקרים רבים, ההמלצה היא להיעזר בשירותיו של איש מקצוע חיצוני אשר מתמחה בתחום ובכוחו ללוות את הנפגע לכל אורך הדרך – עד לקבלת מלוא הפיצויים המגיעים לו בעקבות התאונה. חשוב לציין, שאנשים רבים אשר נפגעו כתוצאה מתאונות אלו הפסידו כספים רבים, רק בגלל שלא היו מודעים למלוא הזכויות שלהם ואף אחד לא רוצה שדבר זה יהווה גם את נחלתו.

 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

זכויות רפואיות

אחוזי נכות הביטוח לאומי

יצא לאור

on

על ידי

 

מצב פגיעתו הרפואית של אדם נמדדת על ידי אחוזי נכות. זוהי בעצם דרכו של הממסד לכמת את אחוז הגוף הפגוע ואת מידת הפגיעות שלו. באמצעות טבלאות ואלגוריתם שבנה המוסד לביטוח לאומי מבצעים אנשיו הערכות אחוזי נכות בוועדות ייעודיות לכל חולה. לאחר מכן מתקבלות ההחלטות ואז ניתנות לאדם זכויותיו השונות.        Dentist looking at an x-ray המשך…

המשך לקרוא

פופולרי בבלוג