עולם האינטרנט שלי

הסכם גירושין – מה חשוב לדעת עליו?

הליך של גירושין איננו הליך פשוט. לא רק בגלל המורכבות המשפטית שקשורה אליו, אלא גם בגלל שמדובר בהליך המלווה באמוציות רבות, בין אם הן קשורות לבני הזוג עצמם ובין אם קשורות לילדים המשותפים שלהם. כדי לעבור אותו בקלות ככל האפשר חשוב להכין הסכם גירושין בעזרתו של עו"ד המתמחה בתחום, הסכם השומר על האינטרסים של כל אחד מהצדדים ודואג שלא לקפח אף אחד מהם.

מהו הסכם גירושין

הסכם גירושין, עליו חותמים בני הזוג במסגרת הליך הגירושין, מרכז במסגרתו הליכים שונים, הצפויים להתקיים בעתיד, על מנת למנוע אי הבנות, חוסר הסכמה או בעיות שונות בהמשך. הסכם זה, הנערך בעזרתו של עו"ד גירושין, המתמחה במקרים אלה ובעריכת חוזים מסוג זה, מתייחס לסוגיות שונות, כמו: מזונות הילדים (מתי ישולמו, באיזה סכום מדובר וכדומה), כמו הסדרי ראייה (כמה פעמים בשבוע יתקיימו המפגשים, היכן ומה יהיה משך כל מפגש), כמו מזונות האישה (מה יהיה גובהם או האם מוותרים עליהם) וגם התייחסות אל הכתובה, שנחתמה במועד החתונה ויש צורך לציינה גם כן.

אלמנט נוסף חשוב, המוזכר גם הוא בכל הסכם גירושין, הוא הרכוש. במקרים רבים נושא זה מהווה החלק הבעייתי בכל הסכם שכזה, ובעיקר בשל רצונו של כל אחד מהצדדים שלא לחוש מקופח. עו"ד גירושין מקצועי יודע להתנהל במקרים אלה ולבנות הסכם שישרת את שני הצדדים. בין אם יש לבני הזוג רכוש משותף, חסכונות או תכולת דירה, כל אלה חשוב להזכירם בהסכם עצמו וכמובן גם את אופן חלוקתם בין בני הזוג.

חשוב לדעת

כשפונים אל עו"ד גירושין לצורך הכנת הסכם זה, חשוב לוודא שמדובר בעו"ד מקצועי, עו"ד עם ניסיון רב בתחום, ובעיקר גם בעו"ד קשוב. הליך הגירושין, כאמור, הוא הליך לא פשוט, וחשוב לעבור אותו בעזרתו של עו"ד מקצועי, מיומן וכזה שיעשה ככל שביכולתו לעזור לבני הזוג לעבור את התקופה הזו בקלות ככל האפשר. במקרים בהם לא מצליחים להגיע להבנה, נדרשת פנייה אל בית המשפט או בית הדין הרבני שיפסוק לגבי הסוגיה הבעייתית ויחליט כיצד לפעול.