התחבר אלינו

חוק ומשפט

הסכם גירושין – מה חשוב לדעת עליו?

יצא לאור

on

הליך של גירושין איננו הליך פשוט. לא רק בגלל המורכבות המשפטית שקשורה אליו, אלא גם בגלל שמדובר בהליך המלווה באמוציות רבות, בין אם הן קשורות לבני הזוג עצמם ובין אם קשורות לילדים המשותפים שלהם. כדי לעבור אותו בקלות ככל האפשר חשוב להכין הסכם גירושין בעזרתו של עו"ד המתמחה בתחום, הסכם השומר על האינטרסים של כל אחד מהצדדים ודואג שלא לקפח אף אחד מהם.

מהו הסכם גירושין

הסכם גירושין, עליו חותמים בני הזוג במסגרת הליך הגירושין, מרכז במסגרתו הליכים שונים, הצפויים להתקיים בעתיד, על מנת למנוע אי הבנות, חוסר הסכמה או בעיות שונות בהמשך. הסכם זה, הנערך בעזרתו של עו"ד גירושין, המתמחה במקרים אלה ובעריכת חוזים מסוג זה, מתייחס לסוגיות שונות, כמו: מזונות הילדים (מתי ישולמו, באיזה סכום מדובר וכדומה), כמו הסדרי ראייה (כמה פעמים בשבוע יתקיימו המפגשים, היכן ומה יהיה משך כל מפגש), כמו מזונות האישה (מה יהיה גובהם או האם מוותרים עליהם) וגם התייחסות אל הכתובה, שנחתמה במועד החתונה ויש צורך לציינה גם כן.

אלמנט נוסף חשוב, המוזכר גם הוא בכל הסכם גירושין, הוא הרכוש. במקרים רבים נושא זה מהווה החלק הבעייתי בכל הסכם שכזה, ובעיקר בשל רצונו של כל אחד מהצדדים שלא לחוש מקופח. עו"ד גירושין מקצועי יודע להתנהל במקרים אלה ולבנות הסכם שישרת את שני הצדדים. בין אם יש לבני הזוג רכוש משותף, חסכונות או תכולת דירה, כל אלה חשוב להזכירם בהסכם עצמו וכמובן גם את אופן חלוקתם בין בני הזוג.

חשוב לדעת

כשפונים אל עו"ד גירושין לצורך הכנת הסכם זה, חשוב לוודא שמדובר בעו"ד מקצועי, עו"ד עם ניסיון רב בתחום, ובעיקר גם בעו"ד קשוב. הליך הגירושין, כאמור, הוא הליך לא פשוט, וחשוב לעבור אותו בעזרתו של עו"ד מקצועי, מיומן וכזה שיעשה ככל שביכולתו לעזור לבני הזוג לעבור את התקופה הזו בקלות ככל האפשר. במקרים בהם לא מצליחים להגיע להבנה, נדרשת פנייה אל בית המשפט או בית הדין הרבני שיפסוק לגבי הסוגיה הבעייתית ויחליט כיצד לפעול.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חוק ומשפט

מהו תמלול מקצועי?

יצא לאור

on

על ידי

תמלול הוא אותה פעולה שבאמצעותה מפיקים מסמך כתוב על סמך הקלטה של ראיון, שיחה, חקירה ועוד. שירותי התמלול חשובים מאוד בתחום המשפטי, בתחום התקשורת ובתחום האקדמאי, שכן  שיחות מתומללות, ראיונות ודיונים שעברו תמלול יכולים להיות מוגשים  כראיה בבית המשפט. בנוסף, התקשורת משתמשת בתמלול של כל מיני ראיונות שנערכו בין עיתונאים למרואיינים ובאוניברסיטאות פעמים רבות נדרשת עבודת מחקר הכוללת תוכן מתומלל המבוסס על ראיונות.

 

לא מתפשרים על מקצועיות התמלול

מקצועיות התמלול חשובה מאוד שכן היא זו שמבטיחה את התוצאה המדויקת והאמינה ביותר.  לכן, המתמלל תמיד יעבוד במקטעים קבועים וקצרים וזאת על מנת להבטיח תמלול מדויק של כל הנאמר. לאחר סיום מלאכת התמלול יש לבצע עריכה. טרם העריכה מומלץ לחזור ולשמוע כל קטע וזאת על מנת לוודא שעבודת התמלול אכן מדוייקת. לאחר סיום שלב זה, יש לבצע את העריכה הסופית שתכלול הגהה לשונית והתאמת המסמך לקריאה נוחה. השלב האחרון יהיה הקשבה לתוצאה הסופית.  יש אפשרות לתמלל הקלטות ושיחות באופן עצמאי וחובבני ויש אפשרות לפנות אל חברה שמספקת שירותי תמלול מקצועיים. חברה זו תסביר ללקוחותיה מה זה תמלול ומה ההבדל בין תמלול מקצועי לבין תמלול חובבני וכן תסביר להם אודות סוג התמלול הרלוונטי לצרכיהם.

 

סוגי התמלול העיקריים הם תמלול של שיחות, תמלול משפטי ותמלול של כנסים, הרצאות, ישיבות וראיונות עם אנשים. הכוונה בתמלול של שיחות היא תמלול של הקלטות, כמו למשל תמלול של קלטת החמאס של גלעד שליט או קלטת שעיקרה דיאלוג בעייתי בין מוכר לבין יצרן. נכון להיום אחד מתחומי התמלול בעלי חשיבות גדולה הוא תמלול משפטי. פעולת תמלול זאת תמיד תיעשה על ידי מומחים בתחום התמלול ועולם החוק והמשפט, כאשר המטרה העיקרית של תמלול מסוג משפטי היא להשתמש במסמך התמלול כראייה משפטית.

 

בעת בחירת מתמלל מקצועי או חברה שמציעה שירותי תמלול מקצועיים תמיד יש לוודא שאותה חברה בה אתם מעוניינים היא חברה בעלת ניסיון רב בתחום ושהמתמללים העובדים בחברה זו יודעים לספק תמלול בהתאם לחוקים הבסיסיים של הגשתו. דברים חשובים נוספים אותם יש לוודא טרם השכרת שירותיה של אותה חברת תמלול הם שאותה חברה תוכל לספק לכם הסבר מדוייק לגבי מה זה תמלול מקצועי מבחינתה, לספק לכם את התוצר בהתאם ללוח הזמנים המתאים לכם, להציע לכם עלות שתואמת את היכולות הכלכליות שלכם וכמובן תמיד יש לוודא שהחברה משתמשת בכלים מתקדמים לביצוע עבודת התמלול (כלים כמו למשל כלי פיענוח של ההקלטות, כלי סינון רעשים ועוד), ובכך מבטיחה ללקוחותיה תמלול ברמה הגבוהה ביותר.

המשך לקרוא

חוק ומשפט

ביטוח לילדים

יצא לאור

on

על ידי

בישראל, ממשלת ישראל מספקת סל בריאות לכל תושביה ומגדירה את עצמה כמדינה סוציאלית. במסגרת סל בריאות זה ניתנים שירותים שונים גם לילדים מתחת לגיל 18 ובמסגרתו קיימים שירותים שונים של קופות החולים, כמו למשל בדיקות לילדים וטיפולים תרופתיים למחלות כרוניות של הילד ולמחלות ארעיות אותן הילד חווה. למרות כל זאת הורים רבים בישראל מחליטים לשלם עבור כיסוי מורחב של קופות החולים שמחייב עלות חודשית נוספת מטעם ההורה. המשך…

המשך לקרוא

חוק ומשפט

החשיבות של תו תקן ישראלי

יצא לאור

on

על ידי

תו תקן כשמו, הינו תו אשר מאשר כי מוצר מסוים אכן עומד בדרישות ובתקנים שונים אשר נקבעו לאותו סוג מוצרים אליו הוא משתייך. בכדי לקבל את תו התקן, על המוצר לעמוד בדרישות מחמירות שונות הקשורות לפרמטרים כגון בטיחות השימוש במוצר ואיכותו.

תו תקן ישראלי מהווה כדרישת חובה עבור מוצרים מסוגים מסוימים כגון: תנורי חימום, מוצרים שונים המיועדים עבור תינוקות וילדים ומוצרים נוספים אשר נמצאו על ידי משרד הכלכלה כמחויבים לשאת בתו שכזה.

database structure המשך…

המשך לקרוא

פופולרי בבלוג