עולם האינטרנט שלי

המדריך למכירת רכב יד שניה

יש לכם רכב יד שניה שעשה את שלו והגעתם למסקנה שהגיע הזמן להיפטר ממנו? עבורכם מיועד המדריך הבא. בשורות הבאות נסביר לכם איך למכור את הרכב שלכם ומהן האפשרויות העומדות בפניכם.                                                                                                                                                          

הצעד הראשון שצריך לעשות כאשר חושבים על מכירת רכב, הינו הערכה של המחיר שלו בהתאם למחירון. אפשר להיעזר לצורך כך במחירון של לוי יצחק או במחירון שמפורסם באתר יד2, או לעשות מעין שילוב של שניהם. חשוב לשים לב שאתם מדייקים בכל הנתונים של הרכב – הדגם המדויק (כולל רמת האבזור הנכונה שלכם), הקילומטראז' של הרכב, מספר בעלויות קודמות ועוד. אם הרכב עבר תאונות משמעותיות, צריך לקחת גם זאת בחשבון.

לאחר שאתם מעריכים בצורה זהירה ומדויקת ככל הניתן מה ערכו של הרכב שלכם, הגיעה השלב בו עליכם להחליט האם אתם מעוניינים למכור את הרכב בצורה מהירה ופשוטה יחסית, אך לקבל עבורו ככל הנראה מחיר נמוך יותר, או שאין לכם בעיה להתעסק עם תהליך המכירה לאורך זמן, ובלבד שתקבלו את המחיר שאתם מבקשים. כמובן שהבחירה בין השניים תלויה בנסיבות האישיות שלכם.

הדרך הזריזה ביותר למכור רכב יד שניה היא לגשת לחברה שעוסקת במסחר של כלי רכב ולקבל ממנה הצעת מחיר. זו יכולה להיות למשל חברת ליסינג, חברת השכרה, חברה שמחזיקה מגרשי מכירה של כלי רכב או יבואן רכב חדש שיכול לבצע טרייד אין על הרכב שלך כאשר אתה רוכש רכב חדש. תהליך המכירה לא יגזול ממכם זמן רב, אבל קחו בחשבון שסוחרי הרכב חייבים להרוויח מן העסקה, והם עושים זאת באמצעות הפחתת המחיר שישלמו לכם עבר הרכב.

האפשרות האחרת של מכירת רכב הינה למכור את הרכב בעצמכם, במחיר שקרוב יותר למחיר אותו הערכתם. אם זה הכיוון שלכם, הצעד הבא צריך להיות להביא את הרכב למצב אטרקטיבי למכירה. הכוונה לא לעריכת תיקונים או טיפולים ברכב, אלא בעיקר לניקיון יסודי שלו. אחד הדברים שיכולים להשפיע מאוד על מי שמגיע לראות את הרכב הינו הצד הויזואלי. זה נכון במיוחד אם אתם מתכוונים לשים שלט למכירה על הרכב.

הצעד הבא הינו פרסום של הרכב בלוחות מודעות אינטרנטיים (רצוי עם תמונה של הרכב) ובאמצעות שלט שתדביקו על גביו. אם אתם מעוניינים להגביר את החשיפה של הרכב, אפשר אפילו להחנות אותו בסוף היום ובסופי השבוע באתרים שבהם עוברים אנשים רבים, כמו למשל חניון של קניון או ברחוב מרכזי וסואן.