עולם האינטרנט שלי

החשיבות של בדיקת בלוטת הערמונית

אם אתם גברים ועברתם את גיל החמישים – חשוב שתהיו מודעים לחשיבות הגבוהה לפנות ולהגיע לבדיקה שגרתית של בלוטת הערמונית בכל שנה. הבדיקה מתבצעת על ידי אורולוג מקצועי ומוסמך ולמרות שהיא קצת לא נעימה – היא נחשבת לחיונית ובמקרים רבים בכוחה למנוע סיבוכים ואף להציל חיים. הליך הבדיקה, כולל בדיקה רקטאלית – אשר באמצעותו מתאפשר לרופא להרגיש את הבלוטה ולבדוק מהו גודלה של הבלוטה ומה מצבה. חשוב לציין, שגילוי מקדים של בלוטה מוגדלת, מאפשר הפניה מהירה לאמצעי הטיפול השונים אשר מוצעים במקרים שכאלו – וקבלת הטיפול המתאים בזמן, יכולה כאמור למנוע מגוון רחב של סיבוכים וסיכונים.

מי שלא מכיר לעומק את אותה בלוטת ערמונית, את תפקידה ואת חשיבותה – אז חשוב שידע, שמדובר בבלוטה אשר ממוקמת מתחת לשלפוחית השתן בגוף הגברי. בבלוטה זו נוצר רוב נוזל הזרע ודרך פתח אשר מצוי בבלוטה עובר השתן מהשלפוחית ומגיע לקצה של הפין. תפקידה של הבלוטה הינו בעל חשיבות רבה ברמת הפוריות של הגבר – אך יחד עם זאת הבלוטה הזאת גם חשופה לבעיות בריאותיות רבות וזאת בעיקר אצל גברים בגילאים מבוגרים יותר. כחלק מכך, קיימת חשיבות גבוהה להקפיד ולבדוק את הבלוטה ובמקרים של ערמונית מוגדלת, יש לעבור ניתוח ערמונית על מנת להסירה.

מה חשוב לדעת על ניתוח הערמונית?

משקלה של בלוטת הערמונית אצל בחורים צעירים מגיע לכ-18 גרם – אך עם השנים הבלוטה הולכת וגדלה. בלוטה מוגדלת מהווה את נחלתם של יותר מחמישים אחוז מהגברים מעל לגיל 50 – כאשר, ברוב המקרים מדובר בגידול שפיר. הבעיה מתחילה, כאשר גדילת הערמונית גורמת לבעיות והפרעות שונות אצל הסובלים ממנה. בין הבעיות הנפוצות: זיהום בדרכי השתן, קשיים בעת מתן שתן, אבנים בשלפוחית, דימום ועוד.. במקרים כאלו, ההמלצה של אורולוג מקצועי תהיה בדרך כלל לבצע ניתוח ערמונית אשר ייעודו, כריתת הערמונית.

ניתוח להסרת ערמונית הוא ניתוח נפוץ יחסית, כאשר במידה והוא מבוצע על ידי אורולוג מקצועי ומנוסה אחוז הסיבוכים והסיכונים של ניתוח כזה הוא נמוך. הניתוח מתבצע על ידי אחת מ-2 שיטות: כריתה סגורה או כריתה פתוחה. אורך הניתוח הוא כשעה, כאשר לאחר הניתוח המטופל נשאר להשגחה בבית החולים למספר ימים. זמן ההחלמה מניתוח שכזה נמשך כחודש וחצי, חודשיים ובמקרים מסוימים, זמן ממושך יותר. לאחר ההחלמה, המטופל יכול לחזור לחיות את חיי השגרה שלו מבלי הצורך להתמודד עם הקשיים והבעיות שהיוו את נחלתו קודם לכן.