עולם האינטרנט שלי

תביעות רשלנות רפואית

תביעות רשלנות רפואית הן מסוג המקרים שאף אחד לא רוצה לקחת חלק בהם. אולם לפעמים המציאות מכה בנו במקומות הכי פחות צפויים, ואז כדאי לדעת כיצד להתמודד מול אתגרים כואבים. לפגיעה רפואית יש גם אלמנט נפשי. התחושה שניתן היה למנוע את הפגיעה יוצרת תסכול וכעס. במקרים של תביעות רשלנות רפואית, התסכול הזה עלול להוביל את התובעים למאבקים מתמשכים, לכן חשוב להיערך ולדעת את הסיכונים והקשיים הכרוכים בכך.

רשלנות בלידה

תביעות רשלנות רפואית מוגשות לרוב נגד מוסד רפואי או איש צוות רפואה ספציפי, שלדעת התובע גרם לו לנזק בשל טיפול לקוי. באלמנט הפיצוי יש מרכיב כלכלי, ובמקרים רבים גם התייחסות לפגיעה הנפשית שממנה סבל התובע.

תביעות רבות, יש המעריכים אותן בשליש מסך כל התביעות, מוגשות בנושא רשלנות בלידה. לידה היא נושא כה נפוץ בתביעות בשל רגישות הנושא ומשום שמדובר בניתוחים נפוצים מאוד. תביעות רשלנות בלידה יכולות להיות בשל מספר נושאים: מאי ביצוע בדיקות מתאימות במהלך ההיריון ועד אי נוכחות של רופא בחדר הלידה.
כאשר מבקשים לתבוע על רשלנות בלידה, ניתן לתבוע הן על נזק שנגרם לאם או על נזק שנגרם ליילוד.

רצוי לשמור כל מסמך שיש ברשותכם במהלך ההיריון, כי ייתכן שבייעוץ הרפואי על רשלנות בלידה יתברר כי מי שביצע את הטיפול הלקוי לא היה הצוות הרפואי בחדר הלידה אלא רופא הנשים שטיפל ביולדת לפני כן.

לשכור עורך דין רשלנות רפואית

השלב הראשון בתביעות רפואיות מהסוג הזה, היא שכירה של עורך דין, בדיוק כמו במקרה של שכירת עורך דין פלילי. בשל המורכבות הפיזית והנפשית של תביעות כאלה, שכירת עורך דין היא הכרח. אדם או משפחה לא יוכלו לייצג את עצמם באותה יעילות כמו עורך דין רשלנות רפואית. לאחר מכן, יש לבחור את העורך דין המתאים.

בכל מקרה, מומלץ מאוד שיהיה זה עורך דין שהתמחותו העיקרית היא רשלנות רפואית. עורך דין רשלנות רפואית, בניגוד למי שמתמחה בדיני משפחה למשל, יוכל להסביר לכם מה הסיכויים שלכם, אם כדאי בכלל לתבוע ואם כן: מהם הסיכויים שלכם.

כדאי לטרוח ולהיפגש עם כמה עורכי דין, כדי לקבל את ההצעה שנראית לכם כמתאימה ביותר, וגם לגלות אם ישי ביניכם כימיה. מומלץ לבדוק לפני פגישה עם כל עורך דין רשלנות רפואית אם הוא גובה כסף עבור הפגישה עצמה. לא נעים לגלות בסיום פגישה שחייבו אתכם ב-500 שקלים פלוס מע"מ על שיחת ייעוץ.

ההכנה להליכים המשפטיים

השלב הבא בתביעות רשלנות רפואית הוא איסוף כל המסמכים הרפואיים שיש ברשותכם. לאחר מכן יעביר עורך דין רשלנות רפואית את המסמכים לרופא מומחה, כדי שיספק חוות דעת רפואית. זהו שלב הכרחי בתביעות רשלנות רפואית.

לאחר מכן יחלו הדיונים המשפטיים בתביעה, כך שהתיק יכול להיסגר אחרי תקופה של כמה שנים. תביעות רשלנות רפואית גובות מחיר כלכלי ונפשי יקר, לכן צריך לגייס המון סבלנות ואורך רוח במשך כל התהליך המתיש.

*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי .