עולם האינטרנט שלי

רכיבים לתעשייה

מאמר זה יעזור לקוראים להבין מהי משאבה צנטריפוגלית, מי קהל היעד שלה ומה היתרונות שלה בהשוואה אל משאבות וציוד אחר בתעשייה. הבה נתחיל.                    

 

משאבה צנטרפוגלית- על מה מדובר?

משאבות מיועדות להעברת גז או נוזל ותוך כדי העברה המשאבה מגבירה את המהירות של העברת הנוזל/גז ואת הלחץ שלו. יש סוגים שונים של משאבות, כמו למשל משאבה צנטרפוגלית שעיקרה הוא להפוך את האנרגיה שנוצרת על ידי מנוע לאנרגיה קינטית נוזלית. דבר זה נעשה על ידי ההזרמה המואצת של האנרגיה במאיץ המשאבה. יש שני סוגים של משאבות צנטריפוגליות, סטנדרטיות וכאלו שהן רב דרג.

 

משאבות והתעשייה בישראל

משאבות צנטריפוגליות, חיוניות בתעשייה הישראלית. השימוש ברובן הוא לשם העברת נוזלים לכל מיני תהליכים בתעשייה, אספקה של כוח מניע במערכות הידראוליות, בכל הקשור אל תחום שירותי הקירור ועוד. מערכות שאיבה תמיד יהיו בנויות ממשאבה, מערכת הנעה, שסתומים וכל מיני צינורות שמשמשים להוביל את הנוזל או את הגז. למרות שיש כל מיני סוגים של משאבות, נכון להיום שתי סוגי המשאבות העיקריות בהן משתמשים בתעשייה הן משאבות לשינוי נפח בהם הנוזלים מועברים באמצעות לחץ שנוצר על ידי בוכנה ומשאבות צנטריפוגליות בהם האנרגיה הקינטית של המאיץ עוברת תהליך המרה ללחץ ועל ידי כך נוצרת הזרימה של הנוזל. במשאבות אלו הזרימה תמיד תושפע מהלחץ. שיעור הזרימה במשאבה זו תמיד יהיה קטן יותר ככל שהנוזל אותו מזרימים יהיה גבוה יותר.

 

משאבות צנטריפוגליות- סוגים

 

משאבות סניטריות- סוגים שונים

כאן מדובר על משאבות שנועדו במיוחד לתעשיית המזון, הקוסמטיקה, המחלבות ותעשיות הביו טכנולוגיה. הדגש של משאבות אלו מושם בכל הקשור אל הסניטריות וההיגיינה. כאן הלקוח בוחר את אותה אפליקציית שימוש שמתאימה לתחום בו הוא עובד. ניתן לשייך למשאבות אלו אפליקציית משקאות, מוצרי חלב, קוסמטיקה, שמני מאכל, ביוטק ועוד. הספיקות של המשאבה היא עד 120 מק"ש, הלחץ אותו היא יכולה להפיק הוא עד 9 בר, הצמיגיות עד 600 סיפי והטמפרטורה עד 195 מעלות צלזיוס. כל אחד שמעוניין לקנות משאבה צנטרפוגלית צריך להיעזר במומחה מטעם החברה שיבין מהי המטרה לשמה נקנית המשאבה, ייקח בחשבון את אפיון הצרכים של הלקוח ובהתאם ימליץ על אותה משאבה שמתאימה לו.