עולם האינטרנט שלי

רופאי שיניים

רופאי שיניים הם רופאים נחוצים לכל אדם בשלבים שונים של החיים, החל מהילדות דרך הבגרות ועד הזקנה. טיפולי השיניים להם נזקקים במהלך השנים הם מגוונים, החל מטיפולי שורש, סתימות, ציפויי חרסינה ועוד. במאמר זה נסרוק את החלק של ציפוי חרסינה לשיניים כדי שתדעו מהו ההליך וכיצד לבחור את רופא השיניים שלכם לביצוע ההליך.

ציפויי חרסינה מהווים עזר לשיפור המראה האסטטי של המטופל. על פי רוב לאחר הטיפול לומדים המטופלים לחייך מאוזן לאוזן ולפתח את ביטחונם העצמי אל מול החברה, כך שיעידו רבים כי הליך זה משתלם ללא עוררין.

הליך ציפוי השיניים

ציפויי חרסינה מתבצע על כל שן בנפרד ועל כן יש לבצע בדיקה אצל רופאי השניים לכל שן עוד לפני שמתחילים בהליך הרפואי. לפני הליך הציפוי על רופא השיניים לוודא כי כל שן עליה יורכב הציפוי בריאה לחלוטין ולא קיים סיכון להתפתחות דלקת או לחילופין עששת. רק לאחר שכל שן נבדקה וטופלה במידת הצורך, ניתן להמשיך בתהליך הטיפול תוך התאמת הציפוי באופן מלא ומדויק לכל לשן. משום שהציפוי צריך להיות מדויק לכל שן, ייקח רופא השיניים מידות מדויקות וישלח אותן אל המעבדה, שם מייצרים את הציפוי באופן ייעודי עבור כל מטופל. לעיתים יבצע רופא השיניים השחזה קלה לשן המטופלת על מנת שלציפוי יהיה מקום הן על גבי השן והן בחלק של החניכיים. לאחר שיגיעו הציפויים מן המעבדה ולאחר שבוצע השחזור, יבצע רופא השיניים את השלב האחרון והוא הדבקת ציפוי החרסינה לכל שן בנפרד. ההדבקה אינה אורכת זמן רב, אך יש לשים לב כי ההדבקה מבוצעת בדיוק מרבי משום שלאחריה זו תהיה התוצאה. סטיות של מילימטרים בתהליך ההדברה, עלולות להיות מורגשות.

כיצד בוחרים את רופא השיניים

אם החלטתם כי אתם רוצים לבצע ציפוי חרסינה לשיניים, על מנת לשפר את המראה שלכם, זה הזמן לבחור רופא שיניים ייעודי למטרה. לא כל רופא שיניים אשר מיומן, מומחה ומקצועי בטיפולי שורש, יודע לבצע ציפויי חרסינה במקצועיות ועל כן עליכם לוודא כי אתם בוחרים רופא שיניים אשר צבר שנות ניסיון רבות ובעיקר בהדבקות הציפוי שחשובות לאין שיעור להצלחת הטיפול. עוד חשוב לוודא עם איזו מעבדה עובד רופא השיניים שאצלו בחרתם לעבור את ההליך. עליכם לזכור כי למעבדה יש תפקיד חשוב מאוד בתהליך משום שהם אלו אשר מכינים ומקפידים על מידות הציפויים וסטייה שלהם עלולה לעכב את המשך הטיפול.

למידע נוסף: ד"ר רוני אמיד המלצות