עולם האינטרנט שלי

קח מקל, קח תרמיל, בוא איתי אל הגליל…

במשך שנים היינו מטיילים לאזורי הארץ השונים על פי עונות השנה והחגים. חנוכה – במצפה רמון, פסח – אילת, סוכות בגליל, ובמיוחד בגליל המערבי. כשיש דברים קבועים ומסודרים יש הרגשת בטחון. היינו קבוצת חברים עם ילדים בגילאים קרובים. היינו 'תופסים' חוף ובונים מאהל אוהלים מכובד, אוכלים ארוחות משותפות ונהנים מטיולים ברחבי הגליל ומהמים בחופים הצפוניים. יש מסורת שנשארת, אך התנאים משתנים. הילדים גדלו ועכשיו הם מגיעים עם ילדיהם ועדיין כולם מחפשים אטרקציות לילדים בצפון. כן, עדיין בסוכות, כן, עדיין אותה חבורת חברים, אך אין יותר אוהלים (לא מצליחים להתרומם מהמזרונים…), כן, אוכלים ארוחות משותפות, אך מחפשים מסעדות מקוריות שיש בהן גם פעילויות לילדים בצפון.          

המון תמונות יש לנו באלבומים הישנים. גם הם עברו שדרוגים: האלבומים הישנים נסרקו והפכו לאלבומי ספרים דגיטליים. ואליהם התווספו האלבומים הדיגיטליים החדישים. הנכדים דומים לילדים, ואם לא היתה מודפסת השנה על האלבום, לא היינו יודעים מי הוא מי. לא מדוייק. בגדי הים של הילדים שלנו ממש בגדי וינטג' ואילו הנכדים בבגדי מותגים. וההבדל העיקרי, מי הזקנים האלה בתמונות? לא יאומן, אלה אנחנו! הצעירים חסרי המנוח המופיעים באלבומים שנסרקו וחודשו.

כאשר בוחרים חופשה, ואין זה משנה אם זה עכשיו או לפני שלושים שנים, דואגים שיהיה מה לעשות עם הילדים. בזמנו, בנינו טיולים אתגריים של טיפוס על הרים וירידה לנחלים, הסתכלנו במפות דרכים ותכננו פעילויות לילדים בצפון. עכשיו, כאשר אנו מצטרפים לילדים ולנכדים לחופשה בצפון, יש לאן לפנות: מסתכלים באתר 'אוצרות הגליל'. בהקלקה אחת מתגלה אוצר בלום של אטרקציות לילדים בצפון. רוצים מסלולי טיולים? יש עשרות: בעכו, ובנהריה, במערת הקשת, ועוד ועוד…רוצים ים? – אכזיב בהישג יד, חופים למסע גילוי יצורי ים זעירים, או חופים בוהקים להשתזפות נעימה…  יש תאטרון ויש משקים חקלאיים, יש נופים ויש שווקים, יש מסעדות עממיות שמספקות צ'יפס וחומוס ודגים מובחרים ויש מסעדות גורמה שמשום מה דור הנכדים שלנו מכיר ומתמוגג על מאכלי עדות ועמים. מי חשב שמילדים שלא מכניסים שום דבר לפה, חוץ מלחמניה ושוקולד, יצמחו 'פיינשמקרים' שמזמינים את המנות הכי מעניינות.

אנחנו ברי מזל, עדיין מזמינים אותנו לטיולי משפחות. תענוג גדול וזכות גדולה לנו להתניע את המכונית והנכדים מתחרים מי יסע עם סבא-סבתא, להגיע לשמורת טבע, לעשות מסלול הליכה חביב, להוציא את סל הפיקניק ולשמוע: 'השניצלים של סבתא-סבא מתחרים בכל שניצל במסעדה המפוארת'.