עולם האינטרנט שלי

על הגדלת שפתיים, טיפול בוטוקס ומה שביניהם

חלום חייך הוא להיראות כמו אנג'לינה ג'ולי? מזה זמן מה את שוקלת לבצע הגדלת שפתיים, אך את לא ממש בטוחה כיצד זה עובד, והאם הטיפול הדרוש לך הוא טיפול לעיבוי שפתיים או טיפול בוטוקס? מאמר זה יצייד אותך באינפורמציה הדרושה לך תוך התייחסות להבדל בין עיבוי שפתיים וטיפולי בוטוקס.

על השוני שבין החומרים בהם נעשה שימוש בכל אחד מהטיפולים

על אף שהם נכללים תחת ההגדרה הרווחת של טיפול אסתטי, טיפולי מילוי שפתיים אינם פעולה כירורגית (כמו ניתוח אף, ניתוחי שדיים וכו'), ומטרתם היא ליצור לשפתיים מראה חושני יותר, מעוצב ומלא. הטיפול מתאים בעיקר לנשים צעירות, בעלות שפתיים דקות במיוחד או לנשים מבוגרות יותר, שהרקמה השומנית התת-עורית בשפה שלהן החלה להתדלדל, וליצור קמטים באזור השפתיים. התהליך נעשה באמצעות הזרקה של חומרים קבועים (סיליקון או ביופולימריים) או זמניים (חומרים המבוססים בעיקר על חומצה) אל השפה, באופן שיוצר לה מראה צעיר ורענן יותר, ויש לחזור על ההזרקה מספר פעמים על מנת לחוש בהבדל ולראות תוצאות.

נשים רבות מבלבלות בין טיפולי מילוי שפתיים לבין טיפולי בוטוקס, וטועות לחשוב, כי בוטוקס הוא החומר המוזרק אל השפתיים. זה הזמן לעשות סדר ולהסביר, כי בוטוקס הוא השם הגנרי של החלבון "בוטוליניום טוקסין", בו נעשה שימוש כדי להחליק ולהעלים קמטי הבעה, בהליך שהפך לאחד מהטיפולים האסתטיים הנפוצים ביותר כיום בישראל בפרט ובעולם בכלל. טיפולי בוטוקס לא נעשים באזור השפתיים (כאמור באזור השפתיים נעשה שימוש בהזרקה של חומרים אחרים), כי אם באזור הגבות והעפעפיים, במצח, באף (הרמת קצה האף), בזווית הפה, בסנטר, בצוואר ובפנים (כדי לתקן עיוותים בפנים). על אף שטיפולי בוטוקס נעשים ללא הרדמה, ואילו טיפולים למילוי שפתיים מבוצעים בדרך כלל בהרדמה מקומית, שני ההליכים נחשבים לפשוטים מאוד ואורכים כמה דקות בלבד.

איך להחליט איזה טיפול מתאים לי יותר?

כאמור, מדובר בשני טיפולים שונים למטרות שונות, שמתבצעים באזורים שונים בפנים תוך שימוש בחומרים שונים. כדי להחליט איזהוא הטיפול המתאים לך, עלייך להגדיר את צרכייך תוך התייחסות לאזור בפנים שבו את מבקשת לבצע שינוי. הגדלת שפתיים ועיצובן מצריכה טיפול לעיבוי שפתיים, ואילו טיפול בקמטי הבעה מצריך שימוש בבוטוקס. במידה ואת בוחרת באופציה הראשונה, יהיה עלייך גם להחליט האם את מעוניינת, כי ייעשה שימוש בחומרים קבועים או זמניים. לצורך כך, רצוי שתתייעצי עם הרופא במכון היופי שבו את מעוניינת לעבור את ההליך.