עולם האינטרנט שלי

סמארטפון מוקשח הדור הבא של הטלפונים החכמים

הטלפונים החכמים הם ללא ספק אחת מההמצאות החשובות והמשמעותיות ביותר של תחילת המאה ה-21. יתרונות מכשירי הסמארטפון ידועים ומוכרים לכולנו אך לצידם קיים חסרון אחד בולט ומרכזי והוא: רגישות המכשיר (מכל סוג ובכל גודל) לנפילות, מכות וחבטות.

על מנת להתגבר על חיסרון מרכזי זה, אנו מקפידים לאבזר את מכשיר הסמארטפון אותו אנו רוכשים במגן זכוכית ובכיסוי ייעודי שמטרתו לצמצם את הנזק העלול להיווצר למכשיר בכל נפילה, חבטה או מכה. אמצעי מיגון אלו אומנם יעילים בחלק מהמקרים, אך הם אינם יכולים להגן על מכשירכם בפני חבטות רציניות או בפני חדירה של מים ואבק לגוף המכשיר. כיום, יותר ויותר חברות מובילות בעולם התקשורת, עוסקות בהליכי פיתוח, ייצור ושיווק של מכשירים מוגני פיצוץ שהם למעשה מכשירי טלפון חכם המיועדים לצרכי שימוש גם בסביבת המתאפיינת בתנאים קיצוניים במיוחד כגון: סביבת גזים נפיצים, סביבת אבק דליק וכדומה. מכשירים מוגני פיצוץ מיועדים בין היתר לאנשי הביטחון וההצלה (כבאים, שוטרים וכו) הנדרשים לבצע את עבודתם בתנאים קיצוניים ובמקביל להימצא בקשר עם הממונים עליהם או עם האנשים הנזקקים לחילוץ והצלה.

מכשירי טלפון מוגני פיצוץ- מה זה בכלל?

מכשירי טלפון מגוני פיצוץ הם למעשה סוג של סמארטפון מוקשח המיוצר כאמצעי קשר מוגן פיצוץ בהתאם לתקנות המחמירות של האיחוד האירופי לציוד מוגן פיצוץ וסביבות עבודה מוגנות פיצוץ. מטרת המכשירים מוגני הפיצוץ היא לאפשר לאנשי כוחות הביטחון וההצלה לבצע את עבודתם באופן יעיל ומקצועי תוך כדי שמירת קשר והעברת מסרים בין האנשים המצויים בשטח לבין מוקד השליטה ובינם לבין עצמם. מכשירי סמטארפון מוקשח הינם מכשירים המשלבים בתוכם תוכנות מתקדמות ההופכות אותם למכשירי קשר בעלי עמידות גבוהה במיוחד, ובנוסף לאמצעי המיגון המצויים בהם בפני חדירת מים או אבק לגוף המכשיר, הם מאובזרים גם במערכת שליטה ידידותית ונוחה המאפשרת לעושים בהם שימוש פעולה רציפה ותקינה גם במצבי חירום וגם בסביבה המאופיינת בתנאים קיצוניים במיוחד.

עמידות המכשירים בפני פיצוץ נובעת בין היתר מעמידות הסוללה בפני פיצוץ, דבר ההופך את המכשירים הייעודים לאמצעי בטוח גם בתרחישי פיצוץ קיצוניים של מכשיר הטלפון. כיום, מכשירי הקשר מוגני פיצוץ משווקים אך ורק לאנשים הפועלים במסגרת עבודתם השוטפת בסביבה רווית סכנות ואתגרים סביבתיים, אך בעתיד הקרוב נוכל לראות יותר ויותר מכשירי טלפון חכמים המשלבים בתוכם תוכנות מיוחדות המיועדות להגן על המכשיר בפני פיצוץ, וזאת לנוכח ההתעניינות ההולכת וגוברת מצד חברות ענק לייצור טלפונים חכמים במערכות מתקדמות מיגון אלו.