עולם האינטרנט שלי

נתונים מרתקים על פיתוח אפליקציות מובייל

יש לכם רעיון מקורי לפיתוח אפליקציה שתכבוש את לב המשתמשים ותעשיר את חשבון הבנק שלכם במאות אלפי שקלים? חולמים על אקזיט בתחום האפליקציות? זה הזמן להיחשף למספר נתונים אותם פרסמה גוגל לאחר מחקר מקיף בכל הנוגע לפיתוח אפליקציות לסביבת המובייל בישראל.                                                

במהלך שנת 2013, לאור התרבותן של אפליקציות פרי פיתוח ישראלי, החליטה חברת גוגל ישראל לקיים מחקר מקיף בתחום פיתוח אפליקציות מובייל בישראל. על פי נתוני המחקר אותו היא הסכימה לפרסם לציבור הרחב עולה כי מספר מפתחי האפליקציות בישראל נע בין 2,000 ל-3,000 איש, כאשר למעלה מ-60% מהם הינם מפתחי תוכנה במקצועם. עוד עולה מהנתונים כי רק 7% מתוך המפתחים מגיעים מעולמות התוכן והקריאייטיב ופחות מ-5% מגיעים מתחם ניהול המוצר. המחקר המקיף של גוגל נערך בקרב למעלה מ-100 חברות פיתוח ישראליות, כאשר 67% מהן הגדירו את עצמן כחברות המייעדות את מוצרי הפיתוח שלהן לשוק הגלובאלי, ואילו רק 14% מהן מייעדות את מוצרי הפיתוח שלהן לשוק הישראלי בלבד. בכל הנוגע לסביבת הפיתוח, עולה כי מפתחי האפליקציות הישראליים מעניקים יחס שווה לסביבת בניית אפליקציות לאייפון לבין סביבת הפיתוח לאנדרואיד. כ-81% ממפתחי האפליקציות בישראל עושים זאת למערכות ה-ios של חברת אפל (אייפון) ו-76% מהם עושים זאת למכשירי האנדרואיד.

ומה בנוגע להכנסות ורווחים מהאפליקציה?

על פי נתוני המחקר המקיף של גוגל עולה כי 30% מכלל האפליקציות המפותחות בישראל אינן רושמות הכנסות ורק- 8% מסך כל האפליקציות מצליחות לייצר הכנסות בהיקף של למעלה ממאה אלף דולרים בשנה. החלק הארי של האפלקיציות (כ-40%) מצליח לבסס הכנסה של עד 1,000 דולרים בשנה.

המיעוט באפליקציות הישראליות המצליחות לייצר הכנסה משמעותית נובע ממספר סיבות אותן ניתן למצוא בין הנתונים השונים של המחקר. הסיבה המרכזית היא מיעוט אנשי התוכן, האסטרטגיה והשיווק המעורבים בהליכי הפיתוח. כידוע, פיתוח אפליקציות לאנדרואיד או בניית אפליקציות לאייפון איננה מהווה את רק את הצד הטכני-מעשי של הפיתוח וסביבת הפיתוח אלא גם את הצד היצירתי- שיווקי, ולכן מיעוט אנשי התוכן, הקריאייטיב והשיווק המעורבים בהליך הפיתוח (על פני הנתונים של המחקר), משפיע על החשיבה האסטרטגית בכל הנוגע ליצירת מוקדי רווח והכנסות עתידיות. בנוסף, מרבית האפליקציות הישראליות אינן עוסקות באחד מתחומי הפיתוח הרווחיים ביותר בעולם האפליקציות: אפליקציות ה- משחקים! בזמן ביצוע המחקר קרוב ל-60% ממפתחי האפליקציות העידו על עצמם ככאלו שאינם עוסקים בפיתוח אפליקציות משחק. לאור עובדות אלו זה הזמן לשאול את עצמכם אם יש לכם רעיון טוב לאפליקציית משחקים?