עולם האינטרנט שלי

נשארים יבשים גם בגשם

רכיבת אופנועים, מתחלקת למספר סוגים, בין היתר רכיבת כביש, רכיבת שטח, רכיבה מקצועית ועוד. בהתאם לסוגי הרכיבה, קיימים סוגי קסדות ייעודיות כגון קסדות כביש, קסדות שטח ועוד. אין זה משנה באיזה סוג רכיבה מתמחה האופנוען, כאשר יורד גשם, רוכב האופנוע אשר אינו מוגן במעטפת פח כמו נהג הרכב, ועל כן תמיד הוא יירטב. לבעיית ההירטבות יש פתרון פשוט והוא נקרא חליפת גשם לאופנוע. חליפה זו מגנה על הרוכב מפני הגשם ומותירה אותו יבש ומרוכז אך ורק בנהיגה ההופכת להיות מעט יותר מסוכנת במהלך העונה הגשומה. פרקי הגשם בישראל, נחשבים לקצרים, אך כל עוד יורד הגשם, על רוכב האופנוע להתארגן בהתאם משום שלא תמיד תנאי הכביש מאפשרים לרוכב לרדת לשוליים ולהמתין עד שהגשם יפסק. כמו כן, גם לאחר שהגשם פסק, אין זה אומר כי הרוכב לא יירטב שכן, על הכביש נותרות שלוליות והן ניתזות לכל עבר.

רמת ריכוז גבוהה

על רוכב האופנוע מוטלות כמה משימות חשובות, החשובה ביותר מביניהן היא שמירה על בטיחות מקסימאלית והגעה ליעד בשלום. בשל הסיכון הגבוה יותר לפגיעה ברוכב אופנוע החשוף, על הרוכב להיות מרוכז ככל האפשר במהלך הנהיגה ולדעת לצפות את מהלכי יתר הנהגים החולקים עימו את אותו הכביש. סכנות רבות אורבות לרוכב האופנוע ולכן אסור לו לאבד את הריכוז בכביש ולא לשנייה אחד. הסכנות השכיחות ביותר הן:

מעבר לסכנות אלו, סכנות רבות אחרות אורבות לרוכבי האופנועים אך למזלם, ציוד הגנה לרוכבים קיים וכזה אשר יגן עליהם בזמן אמת. קסדות שטח יגנו על ראשו של הרוכב, חליפת גשם לאופנוע תגן על רוכב ההאופנוע בעת גשם מהירטבות ועוד.

למידע נוסף: טרייד אין