עולם האינטרנט שלי

ניהול תזרים מזומנים

קיימת חשיבות גדולה מאוד לניהול נכון של תזרים המזומנים בעסק. למעשה, ניתן לומר שעסק שאינו יודע כיצד להתנהל מבחינה פיננסית הוא עסק שעתיד לחוות קשיים בהמשך הדרך. במאמר זה נספק מידע אודות חשיבותו של ניהול תזרים מזומנים ומה הדבר כולל.                     

אם כך מהו תזרים מזומנים? הכסף הנזיל, קרי, המזומנים של העסק הם אלו שמאפשרים את פעילותו התקינה. ניהול נכון של תזרים מזומנים ישפיע בצורה ניכרת על הצלחתו או כשילונו. תזרים זה מעיד במידה ניכרת על מצב של חברה או עסק. בניית תזרים מזומנים בצורה נכונה וניהולו יעניק לכל עסק את האפשרות להחליט האם העסק שלו רווחי, לעזור  לעסקים אל מול הבנקים ועוד. תזרים מזומנים משמע כל תנועה הקשורה על המזומנים של העסק. תמיד יש למיין את תנועות הכספים בהתאם למועד התשלום או התקבול ולציין את כל הסכומים הרשומים לאחר שהם כוללים מע"מ.

 

תכנון נכון בעסק

בניית תזרים מזומנים בצורה נכונה תאפשר לכם תמונת מצב מדויקת של המצב בעסק ובהתאם תוכלו לתכנן את התוכניות העתידיות של העסק בצורה מדויקת מבלי להיקלע לקשיים משום פערים כספיים בין מה שחשבתם לבין מה שקורה בפועל עם המזומנים של העסק. מסיבה זו כל עסק צריך לבנות דו"ח של תזרים מזומנים ולנהל אותו בצורה נכונה. יש אנשים שבוחרים לשלם על תוכנת ניהול תזרים מזומנים ואחרים מעדיפים לשכור את שירותיהם של חברה מקצועית שתעשה את העבודה בשבילם. באמצעות הנתונים בדו"ח של תזרים המזומנים תוכל לתכנן בצורה נכונה את כל הקשור אל האשראי של העסק, המועד הטוב ביותר בחודש לתשלום לספקים של החברה, מתי כדאי לבצע השקעות שונות בעסק. הדו"ח יכלול את כל התשלומים הידועים והעתידיים ואת התקבולים השונים.

 

ניהול תזרים מזומנים ייעשה רק לאחר בניית תזרים מזומנים. שלבי הבנייה יהיו מורכבים מרישום של כל היתרות בחשבונות הבנק של העסק, רישום של התשלומים והתקבולים הקיימים והעתידיים וחישוב של היתרה שיש לעסק בחשבון הבנק וזאת על סמך כל הנתונים שהזנתם בדו"ח תזרים המזומנים. נכון להיום יש אפשרות לבנות את הדו"ח לבד ולאחר מכן להתייעץ עם מומחה וזאת על מנת לוודא שכללתם בו את כל הדברים החשובים או לבחור בתוכנת ניהול תזרים מזומנים שחוסכת את זמן בניית השלד של אותו תזרים. רוב העסקים בוחרים בתוכנה המוגמרת שמאפשרת להם להזין נתונים בהתאם להוראות התוכנה וליהנות מהפקת דו"חות וחישוב נתונים קל ונוח.

 

לסיכום, ניהול של תזרים מזומנים הכרחי להצלחתו של כל עסק. מצב המזומנים של העסק יאפשר לכל בעל עסק לקבל החלטות חשובות, אם מדובר על החלטות לטווח הקצר ואם מדובר על החלטות לטווח הארוך של העסק.