עולם האינטרנט שלי

משפטנים ועורכי דין בישראל

אין זה סוד שרבו בישראל המשפטנים ועורכי הדין. פעמיים בשנה אנו מתבשרים באמצעי התקשורת על עוד כמה אלפי עורכי דין שבאו אל העולם, לאחר שעברו מסלול מפרך של לימודי משפטי, התמחות ובחינות מטעם לשכת עורכי הדין בישראל.

הטקסים מרגשים, המציאות פחות. ריבוי עורכי הדין בישראל הוא בין הגורמים, כך לטענת עורכי דין רבים, לירידה בערכו של המקצוע ולקושי גדול יותר להתפרנס ממנו.

לימודי המשפטים בישראל יכולים לשמש כלימודי עומק בנושא התנהלות החברה והשלטון במדינה ואולם, רבים בוחרים בלימודי משפטים כדי להגיע למצב בו בסיום לימודיהם הם כבר כשירים לעבודה, או יותר נכון, להתמחות בשכר.

עורכי דין בירושלים

לעורכי הדין בירושלים מסורת מפוארת, כיוון שבירושלים קם בית הספר הראשון למשפטים בישראל. כיום לומדים משפטים באוניברסיטה העברית, אך לפני שהוקם בית הספר למשפטים בירושלים, פנו רבים ללימודי משפטים בקושטא, לאחריהם שבו לישראל והשתלבו בכל דרגות השלטון. אנשים אלו, משפטני תחילת הדרך, הם שעיצבו, פעמים רבות את המשפט הישראלי דהיום.

בתחילת הדרך, בשנת 1949, קיבצו משפטנים בעלי שם כדי שימנו על דור המייסדים ומורי הדרך וכך היה. עד לשנת 1969, לימודי המשפטים בישראל התקיימו אך ורק במסגרת הפקולטה למשפטים של האוניברסיטה העברית ולאחר מכן, ניתנה עצמאות לפקולטה שהתבססה באוניברסיטת תל אביב משנת 1959. עורכי דין בירושלים משולבים הן במשרדים פרטיים בעיר והן בכל מוסדות השלטון, היושבים בבית ישראל. לכל עורך דין בירושלים יש יתרון אחד על פני יתר עורכי הדין בישראל והוא הפריבילגיה שקיימת רק עבורם והיא קיומו של בית המשפט העליון בעירם. יתר עורכי הדין בישראל צריכים לכתת רגליהם ולהגיע מרחבי הארץ לדיונים בבית המשפט העליון, בין בדונו בערעורים ובין אם הוא דן בעתירה כלשהי, בשבתו כבית המשפט הגבוה לצדק.

ירושלים היא עיר גדולה ולא מעט ישובים סובבים אותה. במחוז ירושלים, ישנם הרבה תושבים וככל שיש יותר תושבים, כך גדל הביקוש לעורכי דין, אשר יסייעו בתחומי המשפט השונים, בליווי הלקוחות או בייצוגם מול גורמים שונים ובבתי המשפט. בירושלים מגוון של התמחויות משפטיות ועורכי דין בעלי וותק וניסיון.

כדי למצוא עורך דין בירושלים, מספיק לערוך חיפוש מהיר באינטרנט ולקבל המלצות מתאימות. חשוב לדעת, שרבים הם עורכי הדין בבית, אשר מכירים האחד את השני ויוכלו להמליץ על עו"ד העוסק בתחום כזה או אחר, לפי צרכיו של הלקוח או של המתעניין.

למידע נוסף על עו"ד בישראל