עולם האינטרנט שלי

מכונת גלידה- המרענן האמיתי של הקיץ

עולם הציוד למטבח המקצועי הולך ומשתכלל במהלך העשורים האחרונים, וזאת הודות לפיתוחי הטכנולוגיה המתקדמים, המאפשרים לכל אחד ואחת מאיתנו ליהנות מעולמות קולינאריה מפנקים בהישג יד. מבין כל פריטי הציוד למטבח, מכונת גלידה מהווה את הפריט האהוב ביותר על כל חתכי הגילאים מקטון ועד גדול. מה יש בה במכונת הגלידה שגורם לכולנו להתאהב ולהתמכר לאופן פעולתה בכל פעם מחדש? יצאנו לבדוק, המשיכו לקרוא איתנו.                                                    

גלידה, המאכל הקפוא האהוב ביותר בעולם החל את דרכו עוד בתקופת ממלכת פרס, וזאת על פי ממצאים שונים המעידים כי כבר אז נהגו תושבי הממלכה להוסיף תרכיזי מיץ בטעמים שונים לקרחוני ענק. בשלבים מתקדמים יותר של ההיסטוריה, הגלידה התגלגלה לסין ושם החלו בייצור מיצי פירות וקרח. המפגש בין העולם המערבי לגלידה התרחש ברומא, שם נהגו לערבב את מיצי הפירות והקרח גם בדבש. מרומא הגלידה עשתה את הדרך הקצרה יותר לצרפת ושם החלו לעשות שימוש גם בחלב לצורך הליך ייצור הגלידה. מכונת גלידה ראשונה הגיחה לעולם בשנת 1849, והיא הומצאה על ידי עקרת בית אשר רצתה להפתיע את בני ביתה בגלידה מרעננת ביום קיץ חם. כיום, תוכלו ליהנות מהיצע הולך וגדל של מכונות גלידה מתקדמות המיועדות הן לייצור ביתי והן לייצור מסחרי. מכונות הגלידה הביתיות מגיעות כיום עם מסך מגע המאפשר הכנת גלידה בטאץ' אחד! מכונת גלידה ביתית היא מכונה קומפקטית אותה ניתן לאחסן בשטח המטבח ולהוציאה אל משטח העבודה בכל פעם שיתחשק לכם לגלידה.

גלידה אמריקאית –כיצד היא כבשה את העולם?

הידעתם שהגלידה האמריקאית המוצאה בכלל על ידי צוות חוקרים בריטי אשר גילה דרך להכפלת נפח האוויר בגלידה במהלך ייצורה? אוויר זה נחשב לסוד קסמה של הגלידה האמריקאית וטעמה הרך והאוורירי המותאם לא רק לחודשי הקיץ אלא לכל ימות העונה, ומכאן גם סוד קסמה של הגלידה האמריקאית- ניתן להתענג עליה בכל רגע ורגע בכל אחד מימות השנה.

בנוסף למכונות הגלידה המתקדמות, תוכלו למצוא גם את מכשירי האינדוקציות המשמשות לצרכי בישול. אינדוקציה היא למעשה שיטת בישול מהירה וחדשנית המבוססת על מכשיר בישול המפיק חום באמצעות שדה מגנטי מתחת לכיסוי הזכוכית עליו יושב סיר הבישול המגנטי. מכשיר האינדוקציה מעביר חום ישיר לבסיס הסיר המגנטי, וכפועל יוצא מכך, זמן הבישול מתקצר הודות לעובדה שחום הבישול מתרכז במקום אחד והוא מנוצל במלואו לצורך השלמת הליך הבישול. כיום, תוכלו ליהנות מהיצע הולך וגדל של מכשירי אינדוקציה המיוצרים על ידי חברות ייצור המזון המובילות בעולם המתמחות גם בייצור מכונות גלידה.