עולם האינטרנט שלי

מוצרי השוקולד של עלית

צריכת השוקולד במדינת ישראל כיום עומדת על למעלה מקילו, סביב ה- 1.5 קילו בשנה לנפש. אין ספק שמדובר בנתונים מרשימים אולם ביחס לצריכה האירופית שעומדת כיום על שלושה קילוגרם שוקולד לנפש בשנה, נראה כי מדינת ישראל קצת מפגרת מאחור. שוקולד הוא תוצר מוגמר מפולי קקאו המשלב שורה ארוכה של חומרי טעם וריח שמקנים למעשה את הטעם הסופי של כל טבליית שוקולד. כל מוצר של שוקולד כולל שיעורים שונים של קקאו מתוך סך המוצר הכולל.

רקע כללי אודות מוצרי שוקולד

שוקולד איכותי ברמה גבוהה מכיל למעלה משבעים אחוזים קקאו מסך חומרי הגלם המרכיבים את המוצר הסופי. שוקולד חלב ושוקולד מריר נחשבות לשתי הגרסאות הנפוצות ביותר בעולם השוקולד. שוקולד חלב הוא מוצר שהתווספו לו כמויות מכובדות מאד של חומרי טעם וסוכר שנועדו לנטרל את המרירות של הקקאו ולהפכו למתוק. שוקולד מריר מאידך, גם עושה שימוש נכבד בסוכר, אולם מצליח להישאר נאמן יותר למקורו המריר. בארץ נמכרים סוגים רבים של שוקולד, חלקם תוצרת מקומית וחלקם מיובאים מארצות שונות בעיקר מאירופה.

שוקולד עלית

שוקולד עלית על מוצריו השונים כמו טוויסט נחשב עבור ישראלים רבים לשוקולד המוביל אם לא הבלעדי וזאת לאחר שנים ארוכות בהן החיך הארץ ישראלי התרגל לטעם הטיפוס של שוקולד עילית הן בתחום של השוקולד המריר והן בתחום שוקולד החלב. חברת עילית החלה את פעילותה בארץ במהלך שנות העשרים של המאה העשרים והפכה במהרה לאימפריית מוצרי המתיקה בישראל.

מוצרי עלית

להלן כמה ממוצריה הבולטים: פסק זמן, אגוזי, טורטית, טוויסט, ובימים אלו ממש השיקה החברה את מגולגלת עלית, עוגות אישיות עם שוקולד חלב ולבן בצורת רולדה קטנה ומגולגלת עם ציפוי מפתיע של סוכריות צבעוניות.גם לאחר שהתמזגה החברה עם תאגיד שטראוס במהלך 2004, זרם חטיפי השוקולד של עלית לא תם ונשלם וכראייה לכך ניתן להביא לדוגמא את מגולגלת עלית. בשנת 2004 הפכה החברה לחטיבת המתוקים של התאגיד שהתמזג- שטראוס עלית.

מאז מיזוג החברה עם שטראוס, רמת החדשנות של עלית לא השתנה כלל ובמובן מסוים היא אף גברה לאחרת כניסת החברה לתחומים נוספים כמו הקפה הנמס והקפה השחור.