עולם האינטרנט שלי

מהי הצלחה ואיך להגיע אליה?

מאז שהיינו קטנים, לפני כל פעולה שביצענו שמענו מכל האנשים סביבנו (לפחות אלה שרצו בטובתנו…) את האיחול: "בהצלחה". מהי הצלחה בעצם? האם מדובר על הישג ספציפי או שלכל אחד יש את ההצלחה שלו? למה אנחנו קוראים הצלחה בחיים? ככל שנבין שישנן תשובות רבות לשאלה, כך עולה הסיכוי שלנו להצליח בחיים.            

לדעת מי אנחנו

ילדים קטנים יודעים בדיוק מה הם רוצים, מיהם ומהם ללא כל התחשבות בדעותיה של הסביבה ורצונותיה. ככל שאנו גדלים עולה גם המודעות הסביבתית והחברתית. פעמים רבות שכבות של סופר אגו- מוסר, הגיון, הידיעה כיצד להתנהג בחברה ועוד באים על חשבון המודעות העצמית שלנו. נכון- על מנת להצליח צריך להיות גם בעל מודעות חברתית ולהבין שאינך חי בעולם לבד, שעל מנת להצליח צריך לבוא במגע כלשהו עם אנשים אחרים. עם זאת, ההכרה מי אנחנו היא בסיס לשאלה איך להצליח בחיים. כל אחד הוא אוסף של תכונות: חוזקות, חולשות, אהבות, מקומות  בהם אנו מרגישים נוח. על מנת להצליח נצטרך לדעת מי אנחנו ולקבל את עצמנו. רק כך נעלה על מסלול החיים המתאים לנו.

לאחר הכרה עצמית- למנף עצמנו גם בעזרת אחרים

לאחר שהתחברנו לעצמנו, אנו יודעים שוב מי אנחנו לאחר שההכרה של עצמנו אבדה במהלך השנים (לרוב אנו מתחברים בחזרה למי שהיינו בילדותנו רק באופן משודרג יותר) זה הזמן להבין שאנו לא לבד, ושהדרך אל הצלחה בחיים תעבור דרך אנשים נוספים. לחלק מאיתנו יש את הנטיה לרצות להצליח בכוחות  עצמנו  ולהגיע אל הפסגה לבד. באיזשהו שלב בדרך אנו מרגישים היתקעות כלשהי וזאת כי לכל אחד יש את החוזקות שלו אך עליו להתגבר גם על חולשות. התגברות על חולשות תעשה בעזרת שיתוף פעולה עם אנשים אחרים אשר חולשותינו הם תכונות חזקות אצלם ולהם נתרום מהחוזקות שלנו. פעם קראו לזה סחר חליפין. היום קוראים לזה ווין- ווין. כך או כך, זוהי אחת התשובות החשובות לשאלה איך להצליח בחיים.

כל אחד וההצלחה שלו

נקודה אחרונה היא ההבנה שהצלחה אצל אחד אינה בהכרח הצלחה אצל אחר. הגעה למקום גבוה מאוד בכל תחומי החיים: קריירה, משפחה, זוגיות, חיי חברה אינה אפשרית- אנו לא גיבורי על. גם אם נראה שיש אנשים כאלה, לרוב הגבורה הזאת נסדקת והכל מתמוטט. כל אחד צריך להציב לעצמו מטרות ולהתמקד בהן ולהבין שהשגת מטרה בתחום אחד תבוא על חשבון השגת מטרה בתחום אחר.