עולם האינטרנט שלי

מהו האימון האישי ?

אימון אישי הוא תהליך של אינטראקציה בין שתי דמויות, מאמן למאתמן, המבוסס על הקשבה ושיתוף, ומטרתו סיוע בפתירתם של אי אלו קונפליקטים בחייו של המתאמן בתחומי חייו השונים, ומציאת פתרונות יישומיים. בתהליך זה המתאמן מסתייע במאמן על מנת להציב לעצמו מטרות בתחום הרלוונטי לו, ולאורך כל התהליך שניהם עוסקים בדרכים יישומיות להשיג מטרות אלה, עד שהמתאמן מרגיש מוכן ליישמן ולהתמודד עם נושאים אלה בחייו באופן עצמאי ויעיל.

קואוצ'ינג – לא פסיכולוגיה

Coaching הוא תהליך של השגת אפקטיביות, והוא שונה מהפסיכולוגיה הקלאסית בכמה מובנים. שלא כמו בפסיכולוגיה, אין מדובר בתחום ממוקד רגש בהכרח, ואין מדובר בתהליך החותר ליצירת שינויים אישיותיים בקרב המתאמן וההתמקדות בו היא לא במה שהתרחש בעבר. מדובר בתהליך פרקטי, חד משמעי, המתמקד בהווה ושם דגש במתן כלים להתמודדות בפועל.

מהו אימון קו אקטיבי ?

האימון הקו אקטיבי – כך נקרא תהליך זה של שותפות בין איש המקצוע המאמן לאדם המתאמן, המבוסס על מציאת ההיבטים החיוביים בחייו של המתאמן ובמציאת הכלים להדגשתם ולהוצאתם לפועל כדי לאפשר חיים של סיפוק ותחושת משמעות. תהליך זה מבוסס על העצמה ועל שותפות שמהותה דו שיח שוויוני המקנה ביטחון ואתגר וחותר להצלחה, צמיחה וגילוי עצמי. האדם המתאמן נתפש בתהליך זה כאדם שלם ויצירתי, שאיפותיו ומטרותיו הן המובילות את התהליך, וצרכיו נענים על ידי המאמן.

הדרך להיות מאמן: קורס מדריכים להכשרת מאמנים

בשונה מתחום הפסיכולוגיה, שבו הדמות המקשיבה, המסייעת והמובילה את האינטראקציה היא דמות הפסיכולוג היועץ, כאן מדובר בדמות מעט שונה. המאמן איננו פסיכולוג, ותפקידו אינו מתמצה רק בהקשבה, בשיקוף או בייעוץ. המאמן הוא מדריך, אדם אמפתי בעל יכולת הנעה וכישורים בין אישיים, שהוכשר במסגרת קורס מדריכים – שם הוא לומד את השיטה, את הדרך, את השפה, את ההשקפה, את אופני החשיבה המובילים את התחום, ואת הכלים היישומיים הדרושים לו כדי להצליח במשימת היותו מאמן.

תחומי האימון: אימון עסקי ואימון אישי

ישנם סוגים שונים של אימונים, בהתאם למימד הנבחר בחיי המתאמן. אימון עסקי הוא אימון שבו המתאמן מבקש למצוא ולהדגיש את יכולותיו ואת כישוריו העסקיים על מנת לייצר הצלחה בקריירה שלו, בין אם מדובר באיש עסקים ותיק וממולח, ובין אם מדובר באדם הנמצא בתחילת דרכו בקריירה ויש ברצונו להיות מסוגל לממש את הפוטנציאל הגלום בו, לנהל את הקריירה שלו בצורה מבוקרת ומוצלחת ככל האפשר. לצד האימון העסקי ישנו אימון אישי, שאינו מוגבל לתחום אחד אלא למכלול תחומי החיים של המתאמן, המבקש להשיג מטרות אישיות שונות ומגוונות בחייו. בשני המקרים המפתח להצלחת התהליך הוא ההעצמה הגלומה בו והאפשרות שלו להכיל היבטים מנוגדים כביכול, לדוגמה: אתגר ואכפתיות, מחויבות וגמישות, אידיאליזם ופרגמטיזם, התלהבות ומקצועיות ועוד