עולם האינטרנט שלי

להתלבש בלי להתבלבל

משפחה בבריכה

שנה באה ושנה הולכת, ובשתיהן צריך לקנות תלבושות בית ספר. התלבושת האחידה הפכה להיות יותר ויותר נפוצה ומשום כך עלתה הדרישה לרכישת חולצות בית ספר מסוגים שונים ובצבעים שונים. איך לבחור תלבושת אחידה לבית הספר מבלי להתבלבל? מה עושים אם מתלבטים לגבי הצבע? ומה היתרון הגדול של תלבושת בית ספר? (רמז: במיוחד עבור ההורים).

למה תלבושת אחידה?

נשאלת השאלה, למה בכלל יש צורך בלבישת תלבושת אחידה? למה חשוב שיהיו תלבושות בית ספר לכל בית ספר והאם לא יותר פשוט לאפשר לתלמידים לבחור בעצמם מה ללבוש? חולצות בית ספר, שמשמשות כיום כתלבושת אחידה במרבית בתי הספר, מאפשרות לכל התלמידים לחוש שווים. המחשבה היא שבלבישת חולצה אחידה, כל התלמידים דומים זה לזה ואינם נבדלים בבגדים שהם לובשים. ככה מי שאינו יכול לרכוש בגדים יקרים וממותגים לא מרגיש חריג. בנוסף, תלבושות בית ספר מאחדות בין כל התלמידים, גם אם באופן סמלי. יש משהו בלבישת חולצה אשר עליה סמל בית ספר שגורם לכל מי שלובש כזו חולצה להרגיש שייך. השייכות הזו, גם אם מאוד סימבולית, היא תחושה שמרבית התלמידים רוצים לחוש, בכל כיתה.

איזו תלבושת?

אם בעבר, תלבושות בית ספר היו חליפות של ממש, היום הסיפור עם חולצות בית ספר הוא אחר לגמרי. מדי בית ספר בעבר סימלו השתייכות של התלמיד לבית הספר, וככל שהוא היה נחשב יותר, כך גם התלבושת הייתה מזוהה יותר. האופנה השתנתה במרוצת השנים, ולכן גם הצורך בתלבושת בית ספר שלמה הלך והתמעט. עדיין ניתן למצוא מוסדות בודדים שדורשים לבישת מדי בית ספר. ככל שהאופנה התעדכנה והתחלפה, חומרי הגלם אשר מהם מיוצרות חולצות בית ספר הפכו להיות יותר איכותיים וקלילים. הבדים יותר נושמים, הצבעים יותר מגוונים ולמעשה על פי רוב החולצות כלל לא נראות כמו חולצות בית ספר.
מרבית ההורים שמחים על המעבר לחולצות בית ספר בשנים האחרונות. זה מאפשר פחות התעסקות בלבוש בשעות הבוקר, פחות ויכוחים על מה ללבוש ומה לא ללבוש, כאשר עדיין התלמיד או התלמידה יכולים לשמור על הזהות שלהם ולבחור את צבע החולצה ואת המכנסיים.

 

איך לבחור?

במידה ואתם עומדים בפני רכישת חולצות בית ספר, הדבר הראשון שכדאי לעשות הוא לבדוק האם יש הנחיות מטעם בית ספר בנוגע לנושא תלבושות בית ספר. חבל לקנות חולצות לבית הספר ורק אחר כך לגלות שההנחיות מבית הספר בנוגע לחולצות הן שונות. לאחר שבדקתם איזה סוג של חולצות ומה הכמות הנדרשת, כדאי לבדוק איפה תוכלו לקנות את החולצות. יש מקומות שמאפשרים לרכוש את החולצות ורק להדפיס עליהן את לוגו בית הספר, וישנן חנויות שבהן ניתן רק להדפיס את סמל בית ספר על תלבושות בית ספר. כדאי לקנות מבחר של צבעים כדי לשמור על גיוון ולא לשכוח כמובן כמה חולצות לבנות.