עולם האינטרנט שלי

כתרי חרסינה ויתרונותיהם

אחד המרכיבים החשובים בכל הנוגע לשיקום הפה הוא הכתר. הכתר, ממש כשמו, מקיף את השן ההרוסה מכל צדדיה ומהווה לה קירות תמיכה אשר מחקים בצורתם את השן הטבעית. אין ספק כי בנייתו של כתר, גם הוא עשוי מתכתמן הבסיס ועד לקצה כפי שהיה בעבר, מסייע לשן ההרוסה מבחינת התפקוד. המתכת גרמה לכתר לבלוט על פני השיניים האחרות וכל המראה האסתטי של הפה ההי נפגם. בשנים האחרונות חלו התפתחויות בתחום עד לכת שקשה מאוד להבחין כי הכתר אינו השן הטבעית.

מתי נדרש טיפול באמצעות כתר?

טיפול באמצעות כתר נדרש בעקבות טיפול שורש או כאשר השן נשברת באופן כזה שאינו מאפשר את ציפויה אלא דורש מבנה מלאכותי. הכתר הוא מבנה קבוע אשר תורם תרומה רבה לתפקודו של האזור הפגוע. בנוסף, התאמתו המדוייקת למבנה החניכיים וחיקוי מדוייק של מבנה השן החסרה מונעים את חדירתם של חיידקים ופגיעתם בשיניים הסמוכות ובחניכיים. בנוסף הוא מהווה בסיס יציב כך שהשיניים האחרות אינן נוטות לכיוון האזור בו חסרה שן.

סוגי כתרים

הכתר הותיק ביותר הוא כתר העשוי כולו ממתכת אשר בולט מאוד על רקע יתר השיניים. כתר זה נמצא פחות בשימוש היום ואם כן בוחרים להתקין אותו מדובר על אזורים חבויים יחסית. הכתר הנפוץ ביותר הוא כתר חרסינה. עד לאחרונה כתר זה היה גם הוא בעל בסיס ממתכת אשר היה ניתן לראותו, בייחוד אם הבסיס היה מסוג זול ושינה את צבעו לגוון כחלחל או היה מחליד. כיוון שהימצאותן של מתכות בפינו אינו מצב אידיאלי, מצאו למתכת תחליף והיום ישנו סוג של כתר חרסינה אשר הבסיס שלו עשוי מצורן בעל צבע בהיר והחרסינה מחזירת האור גורמת לו להיות בהיר ומבריק. כתר מסוג זה, כתר זירקוניה, הוא החביב על רופאי שיניים בתל אביב ובכלל והם ממליצים עליו בחום.

כיצד לבחור היכן להתקין כתר?

התקנת כתרים, במיוחד כתרי זירקוניה המיוצרים בטכנולוגיה חדישה באמצעות הדמיה ממוחשבת היא עבודה מורכבת הדורשת מיומנות. חפשו רופאי שיניים בתל אביב או באזור מגוריכם אשר מומחים בשיקום הפה. כמובן שהדרך הטובה ביותר למצוא רופא שתוכלו להפקיד את פיכם בידיו היא המלצות של חברים או מכרים אשר עברו לאחרונה טיפול הקשור בשיקום הפה והיו מרוצים. הכתר חייב להיות מותקן בצורה מדוייקת בכדי להוות תחליף לשן וליצור מראה אסתטי וכן בכדי למנוע את זיהום האזור.