עולם האינטרנט שלי

כלים לקידום אתרים: בניית קישורים לאתר שלכם

בין אם בחרתם לבצע בעצמכם קידום אתרים חינם ובין אם שכרתם חברה לצורך העניין, כדאי שתהיו בקיאים ברזי התחום. בעוד שניתן לבצע חלק מהפעולות ללא עזרה חיצונית, שימוש לא נכון או לא מקצועי עשוי ממש להזיק לאתר שלכם. לכן, לפני שמתחילים צריך לקרוא ולחקור את הנושא לעומק ובכך להימנע מטעויות ושגיאות נפוצות.

כיום קיימים אלפי כלים לקידום אתרים ובכדי לנצל את כוחה של רשת האינטרנט לפרסום ושיווק האתר שלכם, חשוב שתכירו לפחות את המרכזיים שבהם.  ארגז כלים לקידום אתרים כולל מגוון רחב של פעולות טכניות ותוכניות שמטרתן בסופו של דבר היא לבצע קידום אתרים חינם או בתשלום. אחד מאותם כלים הוא בניית קישורים אל האתר, כך שיהיה נגיש יותר למשתמשים וללקוחות פוטנציאליים. כעיקרון, כלים לקידום אתרים מתבססים ברובם על קידום אורגני דרך מנועי החיפוש ובכך מבטיחים תוצאות יעילות הנשמרות לאורך זמן. דירוג האתר במנועי החיפוש, כמו גוגל, משפיע על כמות הגולשים שמגיעה אליו ובכך, מגדיל (או מקטין) את הסיכוי לרכישת המוצר על ידי המשתמשים. בניית קישורים מאתרים אחרים המדורגים גבוה בחיפוש גוגל היא דרך אפקטיבית בכל הקשור לתחום כלים לקידום אתרים. ככל שיותר אתרים אחרים מפנים אל האתר שלכם כך ישנו סיכוי גדול יותר שיופיע כחלק מהתוצאות הראשונות במנוע החיפוש.

בניית קישורים דרך אתרים אחרים כוללת מספר שיטות עבודה ובניהן, כתיבת מאמר בעבור אתר אחר ממנו יהיה קישור לאתר שלכם. בניית קישורים שכזו עשויה להיות חלק מתהליך קידום אתרים חינם, אך לעיתים האתר המארח עשוי לבקש תשלום בעבור אירוח של המאמר. בניית קישורים באופן טוב ויעיל שיבטיח תוצאות לאורך זמן חייב להיות רגיש לשינויים ברשת ולתנועות המתחרים.

תהליך נכון של בניית קישורים מצריך הבנה של האתר עצמו ושל האתרים מהם ניתן להגיע אליו. בניית קישורים יעילה היא כלי מרכזי וחשוב ועשוי לסייע בתהליך קידום אתרים חינם שתוכלו לבצע בעצמכם. אולם, בנייה שגויה או מיקום הקישורים באתרים לא רלוונטיים עשוי להיות לא יעיל ואף מסוכן לעסק שלכם. בניית קישורים איכותית או דרך אתרים מומחים היא אחת השיטות הטובות ביותר שיש לנו בארגז כלים לקידום אתרים. זוהי מעין המלצה על האתר שלכם מפי מומחה בתחום. לדוגמא, כחלק מתהליך של קידום אתרים חינם יצרתם בעצמכם קשר עם חברת תיירות על מנת שתמליץ על האתר שלכם המציע טיסות מוזלות. בניית קישורים דרך אותו אתר תכלול לינק לאתר שלכם וכך, תמקם אותו גבוה יותר בחיפוש גוגל.

קידום אתרים חינם יכול להיות פשוט, אך קידום שאינו נכון עשוי מזיק לעסק שלכם. לכן, לפני שהתחלתם לבצע פעולות באתר או לקשור קשרים עם אתרים אחרים, חשוב שתהיו בקיאים בכל הקשור לתחום כלים לקידום אתרים ותדעו כיצד להתנהל בצורה הכי נכונה.