עולם האינטרנט שלי

טיפים להכנת כוס הקפה המושלמת

 

כוס הקפה שלך עושה לכם את היום? אתם לא לבד. למעשה, חווית שתיית הקפה האנינה הפכה לחלק משגרת היום יום של אנשים רבים, שאינם מתפשרים על איכות הקפה שהם נהנים ממנו. בתי קפה איכותיים, שלל מכונות קפה ביתיות והפצה של ידע הפכו את התחום לפופולארי. וסביר מאד להניח שההתפתחות הזו רק תגבר ואנחנו נראה יותר ויותר מכונות קפה למשרדים, לבתים ובכל מוסד אירוח מכל סוג. כדי להפיק את המיטב מחוויית הקפה יש כמה צעדים פשוטים שכדאי להקפיד עליהם כדי לייצר את כוס הקפה המושלמת.

מכונות קפה מקצועיות וקפה נהדר יעשו את רוב הדרך. ובכל זאת, הקפידו שכוס הקפה שלכם תהיה נקייה ביותר מכל משקע. קפה אספרסו איכותי מקובל לשתות במהירות – ככל שהוא עומד יותר זמן הוא מאבד מטעמו ומאיכותו. כאמור, מכונות קפה מקצועיות יעשו בשבילכם חלק ניכר מהתהליך המושלם: מזיגת האספרסו במהלך 30 שניות בדיוק, הפקת קרמה איכותית וכמובן הטמפרטורה הנכונה – חם, אבל לא רותח. קרמה היא השכבה הבהירה שנוצרת על פני האספרסו שלכם – וקרמה איכותית תהיה בגוון חום עמוק ותחזיק מעמד מספר דקות לאחר המזיגה.

תהליך ההכנה הנכון

גם לחלב ישנה חשיבות רבה. מכונות קפה מקצועיות מטפלות היטב גם בנושא הזה, אבל בהקצפה ידנית יש לעשות שימוש בחלב שאינו דל שומן, ולחמם אותו כך שייווצר קצף סמיך, ללא בועות אוויר נראות לעין. הטמפרטורה הנכונה של החלב אינה רותחת, אלא ממש בטמפרטורת החדר. הקצפה נכונה אינה פשוטה, והיא דורשת תהליך לימוד של ניסוי וטעייה. בגלל מורכבות תהליך ההכנה, חברות הקפה המובילות השקיעו משאבים וכוח אדם בגיבוש מכונות קפה בעלות יכולות גבוהות ביותר. היום אנחנו פוגשים במכונות קפה למשרדים שיכולות להפיק כוס קפה איכותית ומעולה ללא מגע יד אדם.

מי שעובד עם מכונות קפה שנועדו להפקת כוס קפה בפעולות ידניות צריך להקפיד על צעדים מסוימים כדי לוודא שהוא מפיק את כוס הקפה הטובה ביותר. כך למשל, יש לשחרר לחץ מן המכונה לאחר שהיא עמדה ללא פעילות. בנוסף, צריך לשחרר את לחץ האדים ממקציף החלב לפני תחילת ההקצפה. כל חלקי מכונת הקפה צריכים להיות נקיים בכל עת ובכל מצב. את החלב המוקצף מומלץ לדפוק על משטח העבודה כדי לשחרר בועות אוויר מיותרות. תנועות סיבוביות הן הדרך לשמור את החלב שלכם במרקם הרצוי ולהעביר אותו לכוס הקפה בצורה הנכונה והמקצועית ביותר.