עולם האינטרנט שלי

טיפול השנה: השתלות שיניים ביום אחד

מי מאיתנו לא יודע כמה נוראים ומתסכלים הם כאבי שיניים. מכתר ועד שיניים תותבות, מגשר מתקן ועד שתלים לשיניים, כל הטיפולים הללו היו בעבר חרדת המין האנושי. היום, לשמחתנו הרבה רפואת השיניים התקדמה כל כך עד כי אותם טיפולים מהם חששנו בעבר נעשים במהירות ובמינימום של כאב.

ההבדל המרכזי בין שיניים תותבות ובין שתלים לשיניים הוא שהאחרונים מאפשרים הפעלה טובה יותר של הלסת. שתלים לשיניים מורכבים לתוך החניכיים, משפרים את האחיזה והיציבות של השן ולכן הכוח שניתן להפעיל בעת הלעיסה גובר בעשרות אחוזים. כמו כן, שתלים לשיניים הם אסתטיים בהרבה משיניים תותבות שאינן מתואמות לצורת הפה באופן מושלם ומקנים מראה טבעי יותר. רפואה השיניים התקדמה כל כך בשנים האחרונות שאם בעבר היה התהליך של הרכבת שתלים לשיניים היה לוקח חודשים, כיום אפילו הרכבת מערכת שיניים שלמה היא עניין פשוט למדי. בעבר, כדי לשקם לסת שלמה בשיטה המסורתית, נאלצו הרופאים להתקין מערכת מלאה של שתלים לשיניים. מערכת שכזו עשויה להצריך עד 12 שתלים ולעיתים גם דורשת תיקונים ועיצוב של הלסת על מנת להתאימה לחלל הפה. כיום ניתן לבצע השתלות שיניים ביום אחד. כן, כן שמעתם נכון, השתלות שיניים ביום אחד בלבד שיוציאו אתכם עם מערכת שיניים חדשה, משופרת, פעילה לחלוטין וכמובן, אסתטית.

רוב המתעניינים בתהליך של השתלות שיניים נרחבות, הם אלו שמאסו בפלטת שיניים תותבות, שכוללת חסרונות רבים כמו: תזוזה תמידית מהמקום, קושי בלעיסה, פגיעה בחניכיים, הפצה של ריח רע והצטברות חיידקים. שתלים לשיניים נחשבו בעבר לתהליך כואב במיוחד, אך כיום הרפואה המודרנית צמצמה את משך הטיפול וכך גם את הסבל שנגרם למטופל. כיום, שיניים תותבות הופכות להיות נחלת העבר, כשיותר ויותר אנשים משנים את חייהם באמצעות הפרוצדורה הפשוטה יחסית ועוברים השתלות שיניים ביום אחד. הביקורת מהללות, המטופלים מדווחים על דרך הקלה, נוחה והכי חשוב, הרבה פחות כואבת. הטיפול מתאים גם למי שמערכת השיניים או הלסת שלו, כבר אינה מתפקדת.

שיניים רקובות, חורים ושאר צרות אחרות, יכולים להעיב מאוד על איכות חיינו. רבים מהאנשים מאסו בביקור שבועי אצל רופא השיניים ומחליטים לעקור את השיניים ולהרכיב מערכת חדשה. מטופלים מעידים כי התהליך של השתלות שיניים ביום אחד שינה להם את החיים. הם עברו משיניים לא מתפקדות למערכת שיניים חדשה לגמרי או מפלטת שיניים תותבות לא נוחה, לא בריאה ולא אסתטית לחיוך שזוהר למרחקים.

יתרון נוסף של השתלות שיניים ביום אחד הוא תהליך ההחלמה הקצר יחסית. בשיטה המסורתית של שתלים לשיניים תקופה ההחלמה הייתה מגיעה עד 6 חודשים, משום שהנוהג היה להתקין את השתל, לחכות כמה שבועות ורק אז להרכיב את השן. בתהליך של השתלות שיניים ביום אחד, העקירה של השן, ההרכבה של השתל והחיבור של השן מתרחשים ממש באותו הזמן, כך שגם תהליך הריפוי של האזור מתקצר.