עולם האינטרנט שלי

טיפול בהשמנת יתר – להורדת משקל

 

עודף משקל הוא מקור למחלות, לבעיות בריאות ולבעיות נפשיות. אדם שסובל מהשמנת יתר יסבול רבות בחברה האנושית בכל גיל ופעמים רבות תהיינה לו בעיות תדמית קשות. מראה אסתטי ויפה מסייע בקבלה למקום עבודה, ביצירת קשרים רומנטיים וחברתיים, ותורם רבות לאורח חיים תקין ושגרתי. אנשים מנסים לרזות בשיטות שונות, ובמקרים רבים, כל שיטות הדיאטה המקובלות לא מצליחות והאנשים נותרים עם תסכול הולך ומעמיק. הסיטואציה הזאת קשה מאחר והרצון להתחיל דיאטה חדשה פוחתת עם כל כישלון נוסף.

במצב כזה, יש פתרונות שהרפואה המתקדמת מציעה. יש מספר ניתוחים מומלצים שאחד מהם הוא ניתוח שרוול קיבה שהינו נפוץ ביותר. הפרוצדורות האחרות הינן ניתוח מעקפי קיבה ועוד. כל הניתוחים בטוחים ונעשים בשיטה לפרסקופית. כלומר, ניתוח שאינו מתבצע על ידי פתיחת הבטן. ניתוח שרוול קיבה הינו למעשה, ניתוח שבו מורידים חלק גדול מהקיבה ומשאירים שרוול ארוך למעבר המזון. האפקט על המנותחים הינו דרמטי בגלל שתי סיבות עיקריות. גודל הקיבה המצומצם גורם לכך שכמות קטנה של מזון נכנס אליה. ובנוסף, יש ירידה חדה בהורמון הגרלין שאחראי על תחושת הרעב,  כך שהדבר שנותר לעשות זה הוא לשמור על המצב החדש.

רופאים מומחים

טיפול בהשמנת יתר מתחיל, אמנם, בניתוח בריאטרי, כפי שהוא נקרא, אבל הצלחתו היא בשמירה על אורח חיים בריא בהמשך. יש צורך לשמור על דיאטת אכילה מומלצת, ולהקפיד על פעילות גופנית סדירה. כל פציינט שמגיע לניתוח כזה יקבל את מלוא ההנחיות המתבקשות לקראת הניתוח, ומיד לאחריו הוא ילווה עם צוות יועצים שונים, כולל יועצים פסיכולוגיים, שיסייעו לו להתמודד עם המצב החדש. יש שינוי קיצוני במידות גופו, בצרכיו התזונתיים, ויש צורך להתמודד עם מצב חדש זה. אי שמירה על אורח חיים חדש ומתאים יכולה לחבל בכל המאמצים שנעשו, והפציינט יכול לחזור למצב של עודף משקל.

החלמה תקינה לאחר ניתוח שרוול קיבה מחייבת הקפדה על הוראות רפואיות שניתנות לחולים. יש צורך להקפיד על ההוראות כדי שהקיבה והגוף יתגברו בקלות על הטראומה שנוצרה בזמן הניתוח. מומלץ לבצע את הניתוח בקליניקה מסודרת שראשה עומד מומחה לתחום. מדובר בו על פרוצדורה פולשנית וכדאי שהיא תתבצע על ידי רופאים מומחים ובעלי ניסיון. רופא בעל ידע ביצע בעברו עשרות ניתוחים כאלו ודומים, ומכיר מצבים שונים של מנותחים רבים. הוא יודע להתמודד עם כל מצב, וישרה אווירה מרגיעה על הפציינט וקרוביו.