עולם האינטרנט שלי

חוק הגנת השכר- כיצד מיישמים?

חוק הגנת השכר שחוקק בשנת 2009 השפיע בצורה ניכרת על מקום עבודה בכל הקשור אל נוכחות עובדים. חוק זה מחייב כל מעסיק לנהל דו"ח רישום מסודר של הנוכחות של כל עובד. כיוון שמדובר על חוק, כל מעסיק שלא ימלא את חובת החוק ייחשב כמבצע מעשה פלילי והעונשים הצפויים לו יהיו בהתאם.                                                                          

 

החוק שמגן על השכר – חוק הגנת השכר קובע שכל מעסיק מחויב לפירוט מורחב ומדויק של התקופה לגביה הוא משלם לעובד את השכר, תוך ציון ימי העבודה ומספר השעות הרגילות והנוספות באותה תקופת זמן. כל אלו חייבים להופיע בתלוש השכר אותו יקבל העובד. דבר זה תקף לגבי כל עובד בחברה וכולל גם עובדי חברת מיקור חוץ שעובדים בחברה, עובדי חברה שנמצאים בהצבה מחדש בחו"ל (רילוקיישן) וכל בעל משרה אחרת שקשור במישרין או בעקיפין אל אותו מקום עבודה. מסיבה זו מעסיקים רבים החליטו לרכוש ולהתקין בחברה שלהם שעוני נוכחות שמספקים את הפתרון היעיל והמסודר ביותר בכל הקשור אל דרישות הפיקוח של שעות העבודה והמנוחה של העובד מדי חודש.

 

מערכת שעני נוכחות אינטרנטית

נכון להיום יש מערכת מיוחדת שעונה כל הדרישות של החוק. מערכת זאת מאפשרת ארגון וניהול דיווחי נוכחות של עובדי החברה בהתאם לכל דרישות החוק. המערכת מתאימה לעסקים בינוניים, קטנים וגדולים ולכל כמות של עובדים. כאן, העובד יקיש את שם המשתמש שלו והסיסמה על מנת לדווח שעות כניסה, יציאה, הפסקה וכו'. בניגוד לעבר, כאן מדובר על מערכת שלמה שאינה מצריכה הורדה ואינה דורשת תחזוקה כלשהי. המערכת מנוהלת על ידי חברה מקצועית והיא אחראית לכל הקשור אל השדרוגים, התחזוקה וכל הפונקציות שהובטחו מראש.

 

חוק הגנת השכר גרם לכך שכל מעסיק ימסור דיווח מדויק על שכר העובדים שלו וכדי לעשות זאת הוא ידאג לרכישת שעון נוכחות מתקדם שיאפשר ניהול נוכחות ללא העמסה על מערכות המחשוב של החברה, בזבוז משאבים יקרים על תחזוקה מקפת ועוד. שעוני נוכחות אינטרנטיים מאפשרים לכל עובד של החברה לדווח על נוכחות  מכל מקום ובכל זמן ללא שום תלות בשעון פיזי בו צריך להקליד נוכחות. לא צריך להתקין את השעון, לא צריך להתקין את התוכנה של השעון ולא צריך לבצע העברת נתונים. אם בעל העסק מעוניין לדבוק בשיטה הקלאסית, כלומר שעוני נוכחות קוראי קירבה שקורא צ'יפ מיוחד או כרטיס עובד, יש אפשרות גם לזה וגם לשעון נוכחות ביומטרי בו משתמשים בטביעת האצבע של העובד.