עולם האינטרנט שלי

היעילות של חימום תת-רצפתי

ביקור בלא מעט מבנים בישראל של היום מציג לנו אפשרויות שונות לניהול משק הבית. הכוונה היא לא רק לשימוש במוצרי חשמל מסוימים למטרה של בישול או קירור, וגם לא רק לניהול עלויות המים של הנכס. הכוונה היא שהיום יש שיטות מתקדמות יותר לניהול כל חלק בבית בזכות רעיונות חכמים שמקורם במדינות אחרות.

 

כך אנו יכולים למצוא בבתים שונים בכל חלקי הארץ (ובמיוחד באזורים הקרים יותר במדינתנו) את החימום התת רצפתי. חימום מסוג זה שונה לגמרי ממה שאנו מכירים כשאנו מדברים על מזגנים, על רדיאטורים חיצוניים, על תנורי חימום וכיו', והוא מצליח להפתיע לטובה בלא מעט מקומות בו מתקינים אותו.

 

פתרון חכם שרבים משכילים לנצל אותו

אם ניקח למשל את הרדיאטורים שיוצרים חימום מרשים בהחלט אך הם חשופים וגלויים, נראה כיצד אין צורך יותר להזרים נוזל לגופים כאלו, אלא שאפשר להתקין מערכת של חימום תת רצפתי ובכך לעביר מים בצנרת הייעודית שלה על מנת שכל אחד יוכל ליהנות ממעגל סגור שמחמם כל פינה וכל חדר בכל מבנה.

 

רעיון כזה מראה כיצד יוצרים מין רדיאטור עצום במימדיו שניתן לכוונן אותו למעלות החום הנדרשות בהתאם לצרכים ולרצונות של דיירי כל מבנה. כך, מדובר על פתרון יעיל מאוד שמשלב בין אלמנטים מוסתרים שאינם מפריעים לאף אחד ובין אפשרות אמיתית לנהל את משק הבית בכל הקשור לאנרגיה הנצרכת לחימומו.

 

התאמה לסוגים רבים של חיפויים

כשאנו מדברים על חימום שמוסתר מתחת לרצפת הבית, הרי שאנו מדברים בעצם על מערכת צינורות שלמה שממוקמת מתחת לסוג מסוים של ריצוף. חשוב לדבר על הנושא של ריצוף הבית כשרוצים להתקין מערכת כזו מאחר וכל בעל נכס ירצה לדעת שאין המערכת יכולה להיות מוגבלת בגלל ריצוף כזה או אחר שמוצב מעליה.

 

אם מדובר על אנשי מקצוע שמתמחים בתחום של חימום תת רצפתי הרי שקל להבין מהם האם יש בעיה מסוימת עם ריצוף מסוג כלשהו. באופן עקרוני יש לדעת כי חימום כזה אמור לעבוד עם כל סוגי החיפוי והריצוף, החל מקרמיקה ועד לפרקט, אך בדיקה יסודית עם מומחה תביא למיצוי מלא של המערכת.