עולם האינטרנט שלי

החשיבות של תו תקן ישראלי

תו תקן כשמו, הינו תו אשר מאשר כי מוצר מסוים אכן עומד בדרישות ובתקנים שונים אשר נקבעו לאותו סוג מוצרים אליו הוא משתייך. בכדי לקבל את תו התקן, על המוצר לעמוד בדרישות מחמירות שונות הקשורות לפרמטרים כגון בטיחות השימוש במוצר ואיכותו.

תו תקן ישראלי מהווה כדרישת חובה עבור מוצרים מסוגים מסוימים כגון: תנורי חימום, מוצרים שונים המיועדים עבור תינוקות וילדים ומוצרים נוספים אשר נמצאו על ידי משרד הכלכלה כמחויבים לשאת בתו שכזה.

החשיבות של קבלת תו תקן ישראלי תהיה גבוהה ומשמעותית הן עבור היצרנים אשר עומדים מאחורי אותו מוצר אשר קיבל את התו והן עבור הלקוחות.

לקוחות אשר רוכשים מוצר עם תו תקן יכולים להיות שקטים ורגועים בידיעה שהליך הייצור של אותו המוצר עבר פיקוח והמוצר נמצא כעומד בתקנים מחמירים ביותר אשר מעידים על איכותו ועל רמתו. גם היצרנים אשר קיבלו את התו עבור המוצרים שלהם, נהנים משפע של יתרונות בנושא, כאשר היתרון הגדול ביותר טמון בעובדה שמוצר ימותג כאיכותי ובטיחותי וכחלק מכך, יותר אנשים ירכשו אותו וישתמשו בו.

 

פרטים חשובים על תו תקן ישראלי

כל יצרן אשר מעוניין לקבל תו תקן עבור המוצרים שלו, חשוב שיבין תחילה במה מדובר ומה זה דורש ממנו. תו התקן, הוא בעצם סוג של מסמך המפרט בצורה מעמיקה את כל אותן הדרישות הטכניות לגבי המוצר ועל תכונותיו השונות.

פירוט הדרישות הינו מעמיק באופן מיוחד וכולל ביו היתר: פרטים על פעולת המוצר ועל מטרת השימוש בו, אופן התקנת המוצר, כיצד יש לאבטח את המוצר, מה הוא גודל המוצר ועוד שורה ארוכה של פרטים טכניים שונים אשר ייעודם להבטיח את איכותו ואת בטיחותו של אותו המוצר. החלטות שונות לגבי תקן ישראלי מבוססות על כללי התקנים ומתקבלות על ידי וועדות שונות היושבות במכון התקנים הישראלי.

 

חשוב לציין, כי תהליך קבלת התקן הישראלי הינו תהליך ארוך ומורכב – כאשר מורכבותו נעוצה בעובדה, שהחשיבות לוודא שאותם מוצרים אכן עומדים בתקנים הינה גבוהה במיוחד – וכחלק מכך חשוב לשים דגש מעמיק על שורה ארוכה של פרמטרים אשר יבטיחו שאכן מדובר במוצרים העומדים בדרישות המחמירות ביותר.

בסופו של דבר, תו התקן מהווה סוג של תעודה עבור הלקוח, אשר מבטיחה שהוא אכן רכש מוצר איכותי אשר עומד בדרישות מחמירות ושהשימוש במוצר זה הוא אכן בטיחותי ומהסיבה הזאת, חשיבות של קיום תו שכזה היא כה גבוהה.