עולם האינטרנט שלי

הדרכים ליצירת לוגו שיקדם את העסק

העבודה על הרצתו של עסק וקידומו צריכה להתבצע במספר מישורים. אחד המישורים הוא הקניית תכונות המיוחדות לעסק אשר יביאו לכך שהעסק או המוצר יתקשרו מידית לתכונות אלה. כך העסק מעביר לעולם את המסר אותו הוא מעוניין להעביר, יוצר סינון שיביא אליו רק לקוחות המתעניינים במוצריו או שירותיו באופן אמיתי ורציני ויעלה את כמות המכירות. חלק בסיסי ממתן זהות לעסק או במילים אחרות מיתוג הוא עיצוב לוגו מתאים אשר ישקף באמצעות כתיבת שם החברה/המוצר באופן מיוחד או אפילו מתן סימן בודד את הלך הרוח של העסק. בשל העובדה שהלוגו הוא הרושם הראשוני של העסק על קהל הלקוחות ובשל העובדה שהוא תמציתי ביותר, יש חשיבות רבה לכך שיעשה ויעוצב בצורה נכונה תוך התחשבות במספר כללים:    

עיצוב לאחר הכרה מעמיקה של הלקוח

על מנת לעצב את הלוגו כך שיתאים לעסק או למוצר כמו כפפה ליד, חשוב להכיר היטב את הלקוח. חשוב לשאול אותו שאלות כמו מהן מטרותיו ומה היה החזון שלו בעת פתיחת העסק, מה המסר שהוא מעוניין להעביר, לאיזה קהל מיועדים המוצרים, אילו תכונות הוא מעוניין להבליט, במה לדעתו הוא שונה מעסקים או מוצרים מתחרים ולשמוע ממנו אילו רעיונות יש לו בנוגע לעיצוב. רק לאחר שיש בידכם את המידע הזה כדאי לגשת למלאכה.

לוגו פשוט יעשה את העבודה

עיצוב לוגו לא נועד בכדי להמציא את הגלגל. אמנם הלוגו צריך להיות מקורי וכמובן לא מועתק אך הוא צריך להיות פשוט וקליט. המטרה המרכזית היא שהלוגו יקלט כפי שהוא בראשם של האנשים וכך החברה תהפוך למותג, עסק מוכר שאינו נחשב אחד מתוך רבים אחרים שמספקים שירותים או מוצרים דומים אלא עומד בזכות עצמו. לוגו הנראה מאוזן, ללא אלמנטים רבים מדי ולא צבעוני מדי יעביר את המסר אודות העסק בצורה ברורה יותר.

לוגו טוב יעמוד במבחן הזמן

עיצוב לוגואים צריך לעמוד בכמה מבחנים שלעיתים ניתן לראות את תוצאתם רק לאורך זמן. כאשר עוסקים בתחום של עיצוב לוגואים יש להקפיד כי הלוגו יראה טוב גם בשחור לבן, יראה טוב בצבעים מנוגדים, לא יהיה בומבסטי מדי, גם ובמיוחד אם מדובר על חברה גדולה. הקפדה על קצר וקולע, כאשר לכל רכיב בלוגו ישנה משמעות וכל רכיב בו נמצא במקום הנכון תעשה את העבודה היטב.