עולם האינטרנט שלי

הארץ מתפתחת בצעדי ענק

כאשר נוסעים בכביש 4 או בכביש 2 ובעצם בכל הארץ, ומביטים בשני צידי הכביש, רואים שאט-אט כל השטחים שהיו אי-פעם פרדסים, הופכים לשכונות של מאות דירות.

בהרבה מהשלטים המפרסמים את הפרוייקטים החדשים מודגשות המילים בנייה ירוקה. אז מה היא בנייה זו?  כמובן שבאינטרנט ניתן למצוא הרבה חומר על הנושא.

והנה, מתברר שהצורך הזה של בני האדם לקורת-גג,  הוא גם הגורם הראשי לצריכת המשאבים העולמיים ועל ייצור פסולת ופליטת גזים מכל גורם אחר!!

כמה נתונים:

ובנוסף:

לכן, מטרת ניהול פרוייקטים בתחומי הבנייה הירוקה לצמצם את השפעת המבנים על הסביבה. הנושא מדובר וחשוב ואנחנו חייבים את זה לעצמנו ויותר מכך, כולנו מודעים לכדור-הארץ שאנו נשאיר לילדינו ונכדינו.

איך עושים את זה? – הדבר נעשה על-ידי שימוש בידע מתאים ובטכנולוגיות מתקדמות. הידע מבוסס על עקרונות תכנון אדריכליים המתחשבים בצורכי המשתמש ודואגת לרווחתו, מתחשבים בתנאי הסביבה וצורכים משאבים בדרך מושכלת.

ודוגמאות:

ניהול פרוייקטים מסוג זה מצריך ראייה רב-תחומית וכוללת היבטים שונים של הבנייה, התכנון והפיתוח. יש להתייחס לחסכון בצריכת אנרגיה, לחסכון במים, לטיפול בניקוז מי-נגר. הדברים קשורים בבחירת אתר הפרוייקט, צפיפות הבנייה, פיתוח השטחים הכלליים, אקולוגיה, שימוש בחומרים נכונים העומדים בכללי הבריאות, להקפיד על ניהול אתר בנייה ואיכות הבניין עבור הדיירים – בנגישות לאור טבעי, נוף, איוורור החללים הפנימיים ואסטטיקה בגינון ובסביבה הציבורית. בנייה ירוקה מכניסה את אילוצי הסביבה והטבע לתוך התכנון. הבנייה הירוקה מחייבת שיתוף פעולה בין כל הגורמים העוסקים בתכנון הבית, דהיינו, היזמים וכל צוות המתכננים, החל משלב התכנון הראשוני ועד איכלוס הבית, תוך מודעות רבה שלהם לנושא. שיהיה לכולנו ולדורות הבאים – ירוק ובריא!

עידן "החשמל הירוק"