עולם האינטרנט שלי

ביטוח לילדים

בישראל, ממשלת ישראל מספקת סל בריאות לכל תושביה ומגדירה את עצמה כמדינה סוציאלית. במסגרת סל בריאות זה ניתנים שירותים שונים גם לילדים מתחת לגיל 18 ובמסגרתו קיימים שירותים שונים של קופות החולים, כמו למשל בדיקות לילדים וטיפולים תרופתיים למחלות כרוניות של הילד ולמחלות ארעיות אותן הילד חווה. למרות כל זאת הורים רבים בישראל מחליטים לשלם עבור כיסוי מורחב של קופות החולים שמחייב עלות חודשית נוספת מטעם ההורה.

המסקנה כאן היא שההורים אינם מוכנים לקחת סיכון כלשהו כאשר מדובר על הבריאות של ילדיהם ולכן הורים רבים בישראל  משתמשים בשירותי ביטוח רפואי פרטי או ציבורי משלים לילדיהם. לצערנו, סל הבריאות הממשלתי והביטוח הציבורי אינו נותן מענה מקיף מבחינת שירות ופיצוי כלכלי כאשר מדובר במקרים בהם יש צורך בשירותים ו\או טיפולים מיוחדים. ביטוח לילדים נועד להגדיל את הכיסוי הרפואי הניתן ע"י הממשלה וקופות החולים ולתת מענה גם במקרים שמעבר להיותם מורכבים גם עלות מימונם גבוהה. לרוב, יתרונות הביטוח הרפואי הפרטי באים לידי ביטוי גם בזמינות וגם באפשרות לבחור מתוך מגוון רחב של חלופות טיפול.

ילדים בעלי צרכים מיוחדים

החוק בישראל כולל זכויות כלכליות והטבות שונות לילדים המוגדרים כבעלי צרכים מיוחדים. ילדים שמוגדרים כבעלי צרכים מיוחדים משמע ילדים שסובלים בעיקר ממוגבלויות ובעיות שונות המקשות על תפקודם היום יומי וכאלו שאינם יכולים או חווי קושי רב בכל הקשור אל השתלבות במערכת החינוך. החקיקה ברוב מתייחסות בצורה כללית למדי לזכויות, אך יש גם סעיפים מיוחדים של חקיקה ספציפית שמיועדים לקהל יעד מסוים מתוך אוכלוסיית הילדים בעלי הצרכים המיוחדים, כמו למשל עיוורים וילדים בעלי לקויי ראייה. במקרים מסוימים, הילד זכאי לקבל סיוע בדמות עובד זר שעוזר לו בכל הקשור אל התפקוד היומיומי ושילובו במערכת החינוך. ביטוח לעובדים זרים מהסקטור הפרטי קיים והעובד יכול לרכוש אותו לעצמו. רוב האנשים אינם מודעים לעובדה שלרוב קופות החולים בישראל יש הסדר עם חברות הביטוח הפרטיות והן מנפיקות למבוטחים כרטיס חבר של קופת החולים. חשוב לציין שלעובד הזר מגיע ביטוח בסיסי מהמעסיק שלו, אפילו אם הוא לא מועסק בצורה חוקית. המעסיק חייב לשלם פרמיית ביטוח לעובדים זרים ולכן כאשר העובד הזר מועסק על מנת לטפל בילד בעל צרכים מיוחדים ניתן במקרים מסוימים לקבל החזר השתתפות בהוצאות מטעם הממשלה מטעם הממשלה.

רוב ההורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים אינם מכירים את כל הזכויות המגיעות להם על פי חוק ואת כל ההקלות שאולי הם וילדיהם זכאים להם (גם כאן במסגרת החוק). מסיבה זו חשוב מאוד להתייעץ עם איש מקצוע בתחום. החוק מציע הקלות במספר רב של תחומים כמו תשלומי ארנונה, טיפולי שיניים, זכאות לסייעת רפואית וסיוע נוסף שחשוב מאוד לילד ויכול לעזור לו להגיע לאיכות חיים ברמה גבוהה. לסיכום, אם עד היום ניסיתם לחסוך את עלות הייעוץ המקצועי, כיום קרוב לוודאי שמשתלם לכם לשלם עבורו על מנת שתוכלו להבין מהן הזכויות המגיעות לכם וכיצד ממשים זכויות אלו.