עולם האינטרנט שלי

בחירת אופני הרים לכל גיל

רכיבת שטח היא ספורט פופולארי שצובר תאוצה בעולם כולו ובישראל. הרשויות בארץ מעודדות ספורט זה, והן תורמות רבות בתחום של הכשרת מסלולי רכיבה, במידע ובהדרכה לרוכבים. אין זה פלא שהספורט מאוד מקובל בגלל כל היתרונות שהוא מביא. הרכיבה על אופני הרים תורמת לבריאות ובמיוחד לסיבולת לב ריאה. היא נעשית באוויר הצח ובנופים מיוחדים, יכולה להיעשות במסגרות קבוצתיות או ביחידות, ומעל לכל, מהנה מאוד וממלאת שעות פנאי רבות בצורה חיונית ומיוחדת. טיפוס מאומץ אל נקודת תצפית שרכב לא יכול להגיע אליה מהנה מאוד.

 

שלדה קשוחה וקלה

רכיבת שטח הינה רכיבה מאומצת ונעשית במקומות קשים לרכיבה, ולעיתים, במסלולים קשים ומאתגרים. אופני הרים צריכים להיות בנויים לרכיבה מאתגרת, ולכן, הם עשויים מחומרים קלים אך חזקים מאוד. שלדת האופניים בנויה ממתכות קלות כמו טיטניום, סגסוגת פלדה ואלומיניום, מגנזיום ועוד. יש אופניים ששלדתם עשויה מסיבי פחמן שמיוצרים בטכנולוגיה מיוחדת. משקלם הקל מאפשר לרוכבים לרכב במסלולים ארוכים, בעליות תלולות, ובטיפוס אל נקודות גבוהות על פסגות הרים.

 

מערכות עזר שונות

המערכות באופני הרים כוללות מערכות מתוחכמות לבלימת זעזועים, ואופני הרים נבדלים ביניהם במידת השיכוך שהם מיוצרים. יש כאלו שמיוצרים לצורך פעלולים ומסוגלים לבצע קפיצות על מקפצות ועוד. אחרים, נועדו לנסיעה בירידות תלולות שזרועות באבנים, בורות קטנים, גזעי עצים ועוד. בנוסף, אופני הרים מצוידים במעצורים חזקים, בכיסאות נוחים, במערכת היגוי איכותית, במערכות הילוכים שמותאמות לרכיבה בעליות חדות ועוד. כל אחד יכול לבחור לעצמו את אופני ההרים המתאימים לצרכיו.

 

אופניים מסוגים שונים

אופני הרים, מייצרים לנשים, גברים ולאנשים בגילאים שונים. יש ביקוש של ציבור רחב של אנשים לספורט הזה, וניתן לראות משפחות שלמות מדוושות להנאתם בשטחים ירוקים ואחרים. מומלץ לרכוש אופני הרים של יצרנים איכותיים. מחירי אופני הרים נעים בטווח מחירים רחב מאוד שנע בין מאות לאלפי שקלים, והמחירים מקפלים בתוכם חומרים יקרים ועלויות ייצור שנובעות מהידע הרב שמושקע בהם. כל אחד יבחר את האופניים המתאימים לו ולצרכיו. יש אנשים שרק מתחילים לרכב, אחרים, שנעים בשטחים מישוריים קלים וכאלו שמחפשים ריגושים.