עולם האינטרנט שלי

בדיקת psa וטיפולים בערמונית

הערמונית הינה בלוטה במערכת המין של הגבר ויש לה חשיבות עליונה בכל מה שנוגע לפוריותו ותפקודו המינית. היא מפרישה נוזל שיש לו חשיבות מהותית בנוזל הזרע. בגילאים מבוגרים נוטה הערמונית לגדול, ובשל כך, עלולים להיווצר בעיות שונות שמחייבות טיפולים. אחדות מהבעיות הנפוצות הינן ערמונית מוגדלת והאחרת – סרטן הערמונית. אורולוגים ומומחים לטיפולים במערכות המין של הגבר מטפלים בבעיות אלו במרפאות ציבוריות ופרטיות. הטיפולים כוללים בדיקות לגילוי, וטיפולים קליניים שונים.

בדיקה לגילוי סרטן הערמונית נקראת בדיקת PSA והיא, למעשה, בדיקת דם אשר מתבצעת לגילוי סוג של חלבון רלוונטי בדם. חריגה בנורמות של החלבון מצביעה על סיכוי לסרטן הערמונית. מכאן יקבל הנבדק שורה של המלצות להמשך טיפול. אחת מהן היא ביצוע ביופסיה בערמונית שבמהלכה יילקחו דוגמאות של רקמות. הרקמות יישלחו למעבדות ושם הן ייבדקו לעומק. סרטן הערמונית נחשב לסרטן שאינו מסוכן, יחסית, וניתן לטפל בו במספר דרכים. סרטן הערמונית מתפתח באיטיות בשל המימדים הקטנים של הבלוטה.

טיפולים שונים

אחד הטיפולים המקובלים הינו כריתת בלוטת הערמונית, אבל הדבר ייבדק לעומק בכל מקרה. הכול  תלוי במכלול גורמים כולל: גיל המטופל, מצב הגידול, בריאות כללית ועוד. סרטן הערמונית יכול לגרום להפרעות בהטלת שתן, בעיות זקפה ועוד. ערמונית שמוגדרת כמוגדלת מתפתחת אצל גברים, לרוב, מגיל חמישים ומעלה והיא גורמת להפרעות במתן שתן, להטלת שתן חלשה ולסיכון  לדלקות במערכת  דרכי השתן, בכליות ועוד. כריתת הערמונית הינה פרוצדורה שמתבצעת במקומות רבים וההמלצה היא על כריתה בגישה פתוחה. מנתחים מומחים מבצעים את הפרוצדורה אשר בסופה מסולקת הרקמה הלוחצת על צינור השתן ומפריעה בהטלתו. ניתוח כזה מתבצע באלפיו ואין בו סיכונים רבים, למעט סיכונים סבירים שקיימים בשגרה בעת ביצוע ניתוחים.

מומלץ לבצע בדיקות, כמו למשל בדיקת PSA וטיפולים שונים במרפאת מומחים אשר עוסקת דרך קבע בטיפולי ערמונית ובניתוחים במערכות אלו. במרפאה מודרנית יש תשתית מתאימה שכוללת צוות עובדים מיומן, רופאים בעלי ניסיון וידע ומכשור רפואי מתקדם. כל אלו ביחד יעניקו לכל מטופל טיפול מקיף ומקצועי כל העת. מטופל אשר מתקשר למרפאה יקבל מידע ראשוני, יוזמן לפגישה ובמהלכה יקבל פרטים והסברים הנוגעים לבעייתו. יש חשיבות לשיתוף פעולה של המטופל, ומומלץ שיספק את כל המידע הרפואי הרלוונטי על עצמו. הדבר יסייע לצוות הרפואי הנאמן. כל פרוצדורה מכל סוג שהוא מתבצעת בקליניקה תחת השגחה רפואית קפדנית והמטופל ילווה כל העת באופן אישי.