עולם האינטרנט שלי

איך תוכלו לחדש עם מתכונים לחגים?

חיתוך פלפל

מארחים בחגים? או שאולי מתארחים אצל קרובים? לא משנה אצל מי תתארחו, או את מי תארחו – אתם תידרשו להכין מתכונים לראש השנה של  מטעמים שונים וכדאי בהחלט לדעת איזה מתכונים לחגים יכולים לשדרג כל ארוחה. אם אתם חובבי עוגיות, בוודאי תרצו להכין עוגיות לכיפור, לצאת הצום. במקום ללכת על הבנאלי, הנה כמה רעיונות למתכונים שיהפכו את המנה שלכם למרכז החגיגה.

פתיתים לארוחת החג

כן, קראתם נכון. פתיתים יכולים בהחלט להיכלל בין מנות החג. למעשה, זהו אחד מאותם מתכונים לראש השנה שגם ילדים צעירים יכולים ליהנות ממנו. מדובר במתכון יחסית פשוט, מה שאומר שגם אם אתם לא נחשבים בשלנים מעולים, תוכלו להוציא תחת ידיכם מנה שלא יפסיקו לדבר עליה. אז מה תצטרכו על מנת להכין את מנת החג הזו? בראש ובראשונה – פתיתים, ורצוי מאוד פתיתים בצורת אורז, חופן עלי מנגולד אותם יש לקצוץ דק דק, פירורי לחם פנקו, לימון, חמאה, שמן זית, פלפל ומלח. זו בהחלט לא הדרך המקובלת להכין פתיתים, אך דרך ההכנה היא פשוטה והיא לא דורשת מאיתנו לרכוש מצרכים מיוחדים, אלא כאלה שתוכלו למצוא בכל סופר.

לצמחונים שבחבורה, מנה של כרוב ממולא יכולה להיות משהו נהדר. אמנם, ממולאים וגם ממולאים צמחוניים, דורשים לא מעט עבודה והכנה, אך זה שווה את זה לגמרי. מעבר למרכיבים הטריוויאלים כמו עגבניות, מרק עוף, שמן זית ולימון תצטרכו להצטייד גם בכמה כפות של רכז רימונים.

 

קינוחים חגיגיים – וטעימים

אחד הדברים שכדאי שיהיו בבית כאשר מסיימים את הצום הן עוגיות לכיפור. אבל עוגות לכיפור ממש לא חייבות להיות בנאליות. אפשר בהחלט, ממש בדומה להכנת מתכונים לראש השנה, להכין עוגיות טעימות, מיוחדות וכאלה שלא מצריכות זמן הכנה מרובה. תוכלו להכין עוגיות אלפחורס, ובמידה ואתם מאלה שיותר מקפידים וחשוב להם שהעוגיה תהייה לא רק טעימה אלא גם בריאה – עוגיות שיבולת שועל עם תוספות מגוונות יכולות להיות רעיון ממש נחמד.  אם חשקה נפשכם, למשל, בעוגיות קלילות ופשוטות להכנה, תוכלו להכין עוגיות תמרים מגולגלות. לצורך הכנת המתכון, כדאי להצטייד במרכיבים פשוטים: קמח תופח, חמאה, ביצה, שמן, חלב או מים וגרידת תפוז. כך תקבלו בצק טעים שמשלב בין רכות לפריכות. את המילוי תוכלו למלא בתמרים כמובן (עם מחית תמרים) אך גם שוקולד בטעמים שונים, ריבה או חלווה למילוי העוגיות. מי שאוהב קינמון יוכל לשלב אותו מעל העוגיה, אבל בהחלט אפשר גם בלי.

ויש מי שצמים והם גם רגישים לגלוטן ולכן מחפשים מתכון של עוגיות לכיפור שאינו מכיל קמח. עבור המתכון לעוגיות פיסטוק והל נטולות גלוטן, תצטרכו להצטייד בחמאה רכה, סוכר, קמח חומוס, כפית הל טחון ופיסטוקים קלויים. בטוחים שגם מי שאינו נמנע מגלוטן ירצה לטעום מהעוגיות האלה בכיפור וגם לא בכיפור.