עולם האינטרנט שלי

איך מרחיקים יונים מסביבת המגורים?

מבין המזיקים השכיחים בנופי ארצנו, דווקא ליונים יש יחסי ציבור מצוינים. ראשית, המראה שלהן אינו מרתיע אלא דווקא נעים לעין. קול ההמיה שלהן מרגיע, וכשאנחנו מגלים קן ובו כמה ביצים קטנות ליד חבלי הכביסה הנטייה היא להיתפס לדימוין החיובי של היונים כיצורים משכיני שלום. גם מערכות היחסים המשפחתיות האוהבות והחיבה המופגנת בין בני הזוג גורמים לבני הבית לקבל את האורחות בברכה. למרבה הצער הרומן מסתיים כאשר מתגלה שאותן יונים חמודות ייצרו לשלשלת חומצית שמזיקה לרכוש והביאו עמן כינים ואפשרות למחלות טפיליות שונות. ברגע זה החיבה מתחלפת בחרדה ואנחנו ממהרים להתקין דוקרנים או לחפש פיתרון אחר שירחיק את היונים מסביבת המשפחה ומן הבית.

הרחקת יונים בשיטה הירוקה

איזו מן התגובות שתוארו לעייל היא התגובה הנכונה? האמת היא, שהיונים – כמובן – אינן מתכוונות לגרום לנזק והן אכן חמודות למדי. אמנם, קרבה מופרזת שלהם למשכן בני האדם אינה בריאה אבל הרתיעה שלנו מהדברה אכזרית מובנת ומוצדקת. לכך יש להוסיף את הבעיות המוכרות של הדברה בשיטות מסורתיות: רעלים בסביבת הבית מעוררים חששות מוצדקים לחיות המחמד ואפילו לבני הבית עצמם. הדוקרנים קשים להתקנה ואינם תמיד יעילים שכן היונים יכולות ללמוד איך לכסותם ולחיות עליהם. שיטות הפחדה שונות עשויות להרחיק גל יונים אחד, אבל קשה לתחזק אותן שוב ושוב. במילים אחרות – הרחקת יונים אולי נשמעת כמו משימה פשוטה אבל במקרים רבים מתגלה שלא קל להשיג את המטרה הזו. כאשר אתם גולשים ברשת בחיפושים אחרי הדברת יונים מחיר תשמעו על פתרונות רבים ושונים, אבל האמת היא שהפתרון המתקדם ביותר הוא הפתרון הירוק של הרחקת יונים באמצעים אלקטרוניים.

הפתרון הירוק שיביא את התוצאה המיוחלת של הרחקת יונים לא יפגע בציפורים וגם לא יגרום לנזק סביבתי. מדובר במערכת סולרית שאפשר להתקינה בכל מקום שהיונים מעדיפות לנוח עליו – לא משנה מה מבנה השטח או צורתו. כאשר היונים נעמדות על פסי המערכת הן מקבלות פולס חשמלי קצר שמעניק להן תחושה לא נעימה. כך הן לומדות שהסביבה הזו הפכה לסביבה עוינת שאינה נעימה להן, ובהדרגה הן ילמדו להתרחק ממנה. המערכת הזו טובה, אגב, להרחקת כל סוג של ציפור שמפריע לבני הבית – כמו גם עורבים, למשל. כאשר חושבים גם על שיקולים של הדברת יונים מחיר כדאי לזכור שמדובר במערכת יעילה שאין צורך להתקינה מחדש ולשאת בעלויות שוב ושוב כאשר הציפורים חוזרות.