עולם האינטרנט שלי

איך לנהל את העסק בצורה חכמה?

 

ניהול עסק הוא עניין מורכב הדורש מהמנהל מעורבות ובקיאות בתחומים רבים המרכיבים את הניהול כמו התחום המקצועי בו  עוסקת החברה, תחום הייצור, תחום הכספים, תחום משאבי אנוש ועוד. ההתקדמות הטכנולוגית והתחרות הרבה שישנה בשוק יוצרות צרכים חדשים ואתגרים לא פשוטים להתמודד איתם. לכן, היום ישנם פתרונות מחשוב לעסקים אשר מקלים על הניהול, חוסכים חישובים מיותרים או בדיקות המבזבזים זמן יקר. מהם אותם פתרונות ומה הם מציעים?                                                                                                                                  

מערכות BI חכמות

פתרונות מחשוב לעסקים אינם כוללים רק תוכנה לניהול חשבונות או מערכת ניהול לקוחות. התוכנות המתקדמות שישנן היום מאפשרות ניהול חכם בכל התחומים ביחד. מערכות אלה מאפשרות למנהל העסק להיות כל העת מעודכן במה שקורה בכל חלקי החברה. הדבר משמעותי מאוד בחברות גדולות בעלות מחלקות שאינן נמצאות בהכרח בקשר אחת עם השניה והתיאום ניתן כולו מלמעלה, מההנהלה המשמשת כמערכת בקרה. המערכת דולה נתונים מכל המחלקות, מבצעת הצלבה וניתוח שלהם וכך מציגה מסקנות ברורות וחד משמעיות המאפשרות פעולה ואיזון. אם מערכת ניהול לקוחות מציגה נתונים מסויימים לגבי המוצרים המבוקשים בכמויות גדולות על ידי הלקוחות אך במחלקת הייצור מושם דגש דווקא על ייצור מוצרים אחרים תיווצר בעיה גם בשל אי סיפוק צרכי הלקוח וגם בשל ייצור מיותר שיצטבר לאחר מכן במלאי. את המצבים האלה שמבזבזים לחברה כסף רב ימנעו אותן מערכות חכמות.

התייעלות בתחום משאבי האנוש

מערכת חכמה לא רק מאפשרת התנהלות נכונה מבחינת הייצור והאספקה. תחום משאבי האנוש הוא תחום בעל חלק חשוב בצמיחתו ובתפוקתיו של עסק. כאשר מערכת משאבי האנוש לא מתנהלת נכון יש פגיעה ממשית בתפוקות. תחום משאבי האנוש הוא תחום מורכב כי כאן אין רק עיסוק עם מכונות ושאר כלים טכניים אלא ההתעסקות היא עם בני אנוש ולכן יש לעשות בתחום זה עבודה רבה עוד יותר. מערכת חכמה תוכל לבדוק את תפוקותיו של כל עובד, האם גודל המשרה שלו מתאים לתפוקותיו? האם בתחום אחד בו הוא עוסק ישנה הצלחה רבה יותר מאשר בתחום אחר? כל אלה יאפשרו להנהלה להחליט החלטות מתאימות. בנוסף, המערכת תשמש גם לתמרוץ העובדים למשל באמצעות הצגת נתוני תפוקה של מחלקות שונות על גבי מסכים גדולים שיוצבו בחברה ושיהוו גורם להעלאת המוטיבציה ויצירת תחרות חיובית בין עובדים בתוך מחלקה ובין המחלקות השונות.