עולם האינטרנט שלי

דרושים אנשים טובים

אחת הבדיחות המוכרות בתחום מודעות דרושים הולכת ככה: חברה גדולה ומכובדת ביקשה לאייש משרה נחשקת ופרסמה מודעת דרושים. כבר למחרת הצטברה ערמה של מאות קורות חיים על שולחן המזכירה. כעבור שעה ניגש המנהל וביקש את עשרים קורות החיים העליונים והוסיף "את כל השאר את יכולה לזרוק לפח". "אבל יש כאן עוד מאות אנשים שיכולים להתאים לתפקיד" ענתה לו המזכירה. "כן, אבל אני לא צריך אנשים בלי מזל" ענה לה הבוס. אז מה בעצם הפרמטרים לאיוש מוצלח של משרה, ואיך מודעת דרושים יכולה למיין את המועמדים?

מציאת עבודה מתאימה היא אתגר לא רק למחפש המשרה אלא גם לארגון. גיוס אנשים איכותיים לתפקיד יכולה להשפיע רבות על תוצאות הארגון. בנוסף, לגיוס האדם המתאים דרושים משאבים רבים, כגון זמן מיון קורות החיים, קביעת ראיונות ועריכתם.
מודעות דרושים היא הדרך שלך לסנן את הלא מתאימים, לאפשר למראיינים לפגוש רק את המועמדים הטובים ביותר ולחסוך זמן יקר.
ניסוח מודעת דרושים משתנה לפי אופי התפקיד. מודעת דרושים אר פונה לכלל הציבור ודורשת מיומנויות אנושיות גבוהות צריכה להיות אטרקטיבית ומעודדת פנייה. קופירייטינג שנון או סלוגן שמעלה חיוך יכולים ליצור בידול בין בליל המודעות הקיים.

מודעת דרושים חייבת לנמק את תנאי ההעסקה, למשל, שעות העבודה, תנאים סוציאליים, מבנה שכר והטבות נלוות. ניסוח כללי של מודעת דרושים יכול לפגוע במאמץ הגיוס. למשל, יתכן ושעות העבודה לא יתאימו לאמהות צעירות ויתכן שסוכני מכירות מיומנים יעדיפו מבנה שכר המבוסס על שיעור גבוהה של אחוזים. בנוסף, מודעות כלליות שאינן מנוסחות כהלכה עלולות להרחיק כוח אדם מקצועי. קופירייטינג מתומצת של התנאים יביא למתעניינים רלוונטיים לראיונות עבודה איכותיים יותר.

מודעת דרושים והפן החוקי
מפרסמים רבים אינם מודעים לעובדה כי מודעת דרושים עומדת תחת חקיקה כנגד אפליה או אפליה עקיפה. החוק אוסר אפליית עובד או מועמד, כפי שעשוי להשתמע ממודעת דרושים – מחמת מין או נטייה מינית, מעמד, הריון או טיפולי פוריות, גיל, דת, גזע, לאום, השקפה או פעילות מילואים.
פסקי דין קבעו שגם "אפלייה עקיפה" אסורה, למשל הגדרת תפקיד המדירה מגזרים שלמים מהמשרה המוצעת, שלא כמתבקש מאופי המשרה. יחידה מיוחדת עוקבת אחר מודעות דרושים ופונה למגייסים שפעלו שלא כשורה לשנות את לשון המודעה. החוק מתיר למי שנפגעו מניסוח מפלה לתבוע את זכותם בבית משפט.

מודעת דרושים למשרות מומחה
ככל שמודעת דרושים מיועדת לשוק מצומצם, היא צריכה להיות בהירה, מפורטת ומנומקת. מודעת דרושים לתחומי התמחות מקצועיים צריכה לכלול את הידע הנדרש, הדרגה הניהולית, אופי האדם המיועד וכולי. מקובל בהחלט לציין תנאים שבהעדרם המועמדים לא ייענו ובכך להקטין את שיעור הפונים הלא איכותיים.
כמו כן, יש לתת את הדעת למדיה שבה מפרסמים מודעות דרושים. ככל שהשוק נישתי וקטן יותר, כך מומלץ לפנות לערוצי גיוס נשיתיים יותר, דוגמת פורטלים ייעודיים, קבוצות סגורות ברשתות חברתיות ועוד.

*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי .