התחבר אלינו

ארכיון מאמרים

רן ארז וארגון המורים העל יסודיים

יצא לאור

on

מאז תחילת כהונתו כיושב ראש ארגון המורים בשנת 1997, הפך שמו של רן ארז ממש לשם נרדף ולבר החלפה עם שם הארגון שהוא עומד בראשו. ארז הוא מורה לחינוך גופני מאשדוד שהחל לכהן בתפקידים שונים בארגון המורים ובייצוג מורים, עד לתפקיד יו"ר ארגון המורים בבתי הספר העל יסודיים ובמכללות.  נחשב מנהיג עובדים חזק ורב יכולות, כאשר הוא הוביל והשתתף באינספור מאבקים ותהליכים למען המורים ומערכת החינוך בישראל. חשוב להבין את היקף הפעילות ואת המהות של ארגון המורים, כאשר כך ניתן להבין את השפעתו של רן ארז על תנאי ההעסקה של המורים ועל התנהלותו מול גורמים ממשלתיים וחינוכיים שונים.

האיגוד היציג של המורים העל יסודיים

ארגון המורים הוא האיגוד היציג והלא פוליטי עבור מעל 50,000 מורים. הארגון מתמקד בייצוג המורים בבתי הספר העל יסודיים ובמכללות (בניגוד להסתדרות המורים שמייצגת בעיקר מורים ביסודי ובגיל הרך). הארגון אינו משויך מפלגתית ואינו חלק מהסתדרות העובדים, הוא קיים משנת 1958. הארגון מייצג את המורים מבחינת תנאי העסקתם ושמירת האינטרסים שלהם מול גורמי ממשלה כגון משרדי האוצר והחינוך, אך הוא גם רואה עצמו כגורם המומחה לחינוך על יסודי ופעילותו כוללת מכלול היבטים לרווחת ולטובת המורים.

שירותי ארגון המורים כוללים שירותים פרופסיונאליים – בהקשר של מציאת עבודה, ייעוץ מקצועי, שמירה על תנאי עבודה וכיוצא באלו, קבלת מלגות לימודים, קופות גמל, קרנות השתלמות ופתרונות פנסיוניים אחרים בתנאים מועדפים, שירותי רווחה שונים לציבור המורים, השתלמויות מקצועיות, הגנה משפטית על מורים, הטבות בביטוחים שונים, הנאה מהטבות מסחריות של חברי הארגון ועוד שירותים והטבות.

שיפור תנאי ההעסקה של מורים על יסודיים

אחת המטרות המרכזיות של ארגון המורים כאיגוד עובדים יציג היא שיפור תנאי ההעסקה של מורים על יסודיים וכמובן  הגנה על תנאים אלו מפני שינויים שליליים מבחינת המורים. המשמעות של כך היא מאבקים מול משרד האוצר לגבי קיצוצים ושינויים מבניים שהארגון מתנגד להם, מאבקים מול משרד החינוך לגבי שינויים כלכליים, חינוכיים ותפעוליים שהארגון חושב שהם לרעת האינטרסים של המורים או של מערכת החינוך וכן הובלת תהליכים לשיפור תנאי ההעסקה.

כך למשל ניתן לבחון את רפורמת עוז לתמורה שיו"ר ארגון המורים רן ארז היה ממוביליה המרכזיים – רפורמה שמהותה שיפור משכורות המורים, שינוי שבוע העבודה שלהם ושיפור מערכת החינוך העל יסודית ותפקיד המורה בה. רן ארז וארגון המורים הם מאיגודי העובדים המובילים והמשמעותיים ביותר בישראל, בשל גודלו, חוזקו והחשיבות של החינוך למדינה ועתידה.

קורס מאמנים

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ארכיון מאמרים

הדרכים ליצירת לוגו שיקדם את העסק

יצא לאור

on

על ידי

העבודה על הרצתו של עסק וקידומו צריכה להתבצע במספר מישורים. אחד המישורים הוא הקניית תכונות המיוחדות לעסק אשר יביאו לכך שהעסק או המוצר יתקשרו מידית לתכונות אלה. כך העסק מעביר לעולם את המסר אותו הוא מעוניין להעביר, יוצר סינון שיביא אליו רק לקוחות המתעניינים במוצריו או שירותיו באופן אמיתי ורציני ויעלה את כמות המכירות. חלק בסיסי ממתן זהות לעסק או במילים אחרות מיתוג הוא עיצוב לוגו מתאים אשר ישקף באמצעות כתיבת שם החברה/המוצר באופן מיוחד או אפילו מתן סימן בודד את הלך הרוח של העסק. בשל העובדה שהלוגו הוא הרושם הראשוני של העסק על קהל הלקוחות ובשל העובדה שהוא תמציתי ביותר, יש חשיבות רבה לכך שיעשה ויעוצב בצורה נכונה תוך התחשבות במספר כללים:    
המשך…

המשך לקרוא

ארכיון מאמרים

כתרי חרסינה ויתרונותיהם

יצא לאור

on

על ידי

אחד המרכיבים החשובים בכל הנוגע לשיקום הפה הוא הכתר. הכתר, ממש כשמו, מקיף את השן ההרוסה מכל צדדיה ומהווה לה קירות תמיכה אשר מחקים בצורתם את השן הטבעית. אין ספק כי בנייתו של כתר, גם הוא עשוי מתכתמן הבסיס ועד לקצה כפי שהיה בעבר, מסייע לשן ההרוסה מבחינת התפקוד. המתכת גרמה לכתר לבלוט על פני השיניים האחרות וכל המראה האסתטי של הפה ההי נפגם. בשנים האחרונות חלו התפתחויות בתחום עד לכת שקשה מאוד להבחין כי הכתר אינו השן הטבעית. המשך…

המשך לקרוא

ארכיון מאמרים

לא טוב היות האדם לבדו

יצא לאור

on

על ידי

בכל אירוע משמח, בכל מפגש משפחתי יש את הדודה שנועצת את הסכין: "נו, מתי אצלך? בחור כזה מוכשר ועדיין לבד? יש לי בשבילך בחורה מצויינת!" לא פשוט להיות דתי ורווק. וכמובן, גם להיות רווקה דתיה זו לא מציאה גדולה. רובנו ראינו את הסדרה 'סרוגים' על עונותיה. והתמונה שהתגלתה לא היתה כל-כך פשוטה. גם פנויים-פנויות דתיים רוצים למצוא בני/בנות-זוג, להקים בית יהודי כשר, צאצאים והעיקר, לא לשמוע את השאלה הצובטת: "מתי אצלך?" המשך…

המשך לקרוא

פופולרי בבלוג