התחבר אלינו

חוק ומשפט

מה יודע עו"ד דיני משפחה על תהליכי נישואין וגירושין אזרחיים?

יצא לאור

on

עורכי דין משפחה אחראיים גם על ליווי מקצועי של גירושין לאחר נישואין שלא התבצעו על פי ההלכה הדתית, כלומר על נישואין אזרחיים. הרבנות אינה מאפשרת לכל אדם להינשא תחת החופה שלה, מה גם שלא כל אחד אכן מעוניין בכך. לאלה קיימת האפשרות להינשא נישואין אזרחיים. אך מה קורה כאשר אותם בני זוג רוצים להתגרש?

כמה עובדות על נישואין אזרחיים

נישואין מסוג זה אינם מוכרים על ידי משרד הפנים אם נערכו בארץ. על פי עו"ד דיני משפחה יוצאים מהכלל במקרה זה הם נישואין אזרחיים שהתרחשו בארצות אחרות, זאת משום שמדינת ישראל מכירה בחתונות אזרחיות של בני זוג ישראלים שנערכו בחו"ל בהתאם לאמנה עליה היא חתמה ובהתאם לחוקים של המדינה בה הזוג בא בברית הנישואין האזרחיים.

הארץ המקובלת ביותר לנישואין אזרחיים היא קפריסין. בטקס שותפים בני הזוג ופקיד הרישום המבצע את התהליך בערים לרנקה, ניקוסיה או בעיר לימסול. על הזוג להישאר כמה ימים בארץ ולאחר הטקס הוא מקבל את תעודת הנישואין עמה הוא נרשם במשרד הפנים בארץ, כלומר הוא זכאי לכל זכות ונדרש בכל חובה מול רשויות מדינת ישראל ככל זוג אחר שהתחתן כדת וכדין בארץ.

מה קורה כאשר עולה הצורך בגירושין?

כאמור, עורכי דין משפחה מלווים את תהליך הגירושין של בני זוג אשר התחתנו נישואין אזרחיים. במקרה של גירושין של שניים שאינם נושאים את אותה האמונה הדתית, מתבצע תהליך גירושין הנקרא התרה (התרת נישואין). על מנת לבצע תהליך זה נדרש הזוג לפנות אל בית המשפט העליון אשר לו הסמכות לקבוע ערכאה באשר לנושא.

הגירושין יתבצעו בבית הדין הדתי רבני בישראל אם שני בני הזוג הם יהודים, וזאת משום שלא קיים תהליך גירושין אזרחי בארץ. כפי שיכול עו"ד דיני משפחה להעיד, בית הדין הרבני אינו מקשה על התהליך ואינו מתדיין בעניין של בני הזוג. במקרים מסוימים אפילו אין צורך בביצוע תהליך גט דתי, והגירושין מותרים גם אם אחד הצדדים אינו מעוניין בהם (זאת על פי פס"ד שניתן ע"י כבוד השופט דיכובסקי).

יש לציין כי בתהליך נישואין אזרחי אין צורך בסיבה לגירושין כמו בתהליך גירושין בבית דין רבני. מעבר לכך, חשוב לציין כי אין בתהליך הנישואין האזרחי כתובה, ולכן לא ניתן לחייב את הבעל על תשלום הכתובה כפי שניתן בתהליך הגירושין הדתי.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חוק ומשפט

מהו תמלול מקצועי?

יצא לאור

on

על ידי

תמלול הוא אותה פעולה שבאמצעותה מפיקים מסמך כתוב על סמך הקלטה של ראיון, שיחה, חקירה ועוד. שירותי התמלול חשובים מאוד בתחום המשפטי, בתחום התקשורת ובתחום האקדמאי, שכן  שיחות מתומללות, ראיונות ודיונים שעברו תמלול יכולים להיות מוגשים  כראיה בבית המשפט. בנוסף, התקשורת משתמשת בתמלול של כל מיני ראיונות שנערכו בין עיתונאים למרואיינים ובאוניברסיטאות פעמים רבות נדרשת עבודת מחקר הכוללת תוכן מתומלל המבוסס על ראיונות.

 

לא מתפשרים על מקצועיות התמלול

מקצועיות התמלול חשובה מאוד שכן היא זו שמבטיחה את התוצאה המדויקת והאמינה ביותר.  לכן, המתמלל תמיד יעבוד במקטעים קבועים וקצרים וזאת על מנת להבטיח תמלול מדויק של כל הנאמר. לאחר סיום מלאכת התמלול יש לבצע עריכה. טרם העריכה מומלץ לחזור ולשמוע כל קטע וזאת על מנת לוודא שעבודת התמלול אכן מדוייקת. לאחר סיום שלב זה, יש לבצע את העריכה הסופית שתכלול הגהה לשונית והתאמת המסמך לקריאה נוחה. השלב האחרון יהיה הקשבה לתוצאה הסופית.  יש אפשרות לתמלל הקלטות ושיחות באופן עצמאי וחובבני ויש אפשרות לפנות אל חברה שמספקת שירותי תמלול מקצועיים. חברה זו תסביר ללקוחותיה מה זה תמלול ומה ההבדל בין תמלול מקצועי לבין תמלול חובבני וכן תסביר להם אודות סוג התמלול הרלוונטי לצרכיהם.

 

סוגי התמלול העיקריים הם תמלול של שיחות, תמלול משפטי ותמלול של כנסים, הרצאות, ישיבות וראיונות עם אנשים. הכוונה בתמלול של שיחות היא תמלול של הקלטות, כמו למשל תמלול של קלטת החמאס של גלעד שליט או קלטת שעיקרה דיאלוג בעייתי בין מוכר לבין יצרן. נכון להיום אחד מתחומי התמלול בעלי חשיבות גדולה הוא תמלול משפטי. פעולת תמלול זאת תמיד תיעשה על ידי מומחים בתחום התמלול ועולם החוק והמשפט, כאשר המטרה העיקרית של תמלול מסוג משפטי היא להשתמש במסמך התמלול כראייה משפטית.

 

בעת בחירת מתמלל מקצועי או חברה שמציעה שירותי תמלול מקצועיים תמיד יש לוודא שאותה חברה בה אתם מעוניינים היא חברה בעלת ניסיון רב בתחום ושהמתמללים העובדים בחברה זו יודעים לספק תמלול בהתאם לחוקים הבסיסיים של הגשתו. דברים חשובים נוספים אותם יש לוודא טרם השכרת שירותיה של אותה חברת תמלול הם שאותה חברה תוכל לספק לכם הסבר מדוייק לגבי מה זה תמלול מקצועי מבחינתה, לספק לכם את התוצר בהתאם ללוח הזמנים המתאים לכם, להציע לכם עלות שתואמת את היכולות הכלכליות שלכם וכמובן תמיד יש לוודא שהחברה משתמשת בכלים מתקדמים לביצוע עבודת התמלול (כלים כמו למשל כלי פיענוח של ההקלטות, כלי סינון רעשים ועוד), ובכך מבטיחה ללקוחותיה תמלול ברמה הגבוהה ביותר.

המשך לקרוא

חוק ומשפט

ביטוח לילדים

יצא לאור

on

על ידי

בישראל, ממשלת ישראל מספקת סל בריאות לכל תושביה ומגדירה את עצמה כמדינה סוציאלית. במסגרת סל בריאות זה ניתנים שירותים שונים גם לילדים מתחת לגיל 18 ובמסגרתו קיימים שירותים שונים של קופות החולים, כמו למשל בדיקות לילדים וטיפולים תרופתיים למחלות כרוניות של הילד ולמחלות ארעיות אותן הילד חווה. למרות כל זאת הורים רבים בישראל מחליטים לשלם עבור כיסוי מורחב של קופות החולים שמחייב עלות חודשית נוספת מטעם ההורה. המשך…

המשך לקרוא

חוק ומשפט

החשיבות של תו תקן ישראלי

יצא לאור

on

על ידי

תו תקן כשמו, הינו תו אשר מאשר כי מוצר מסוים אכן עומד בדרישות ובתקנים שונים אשר נקבעו לאותו סוג מוצרים אליו הוא משתייך. בכדי לקבל את תו התקן, על המוצר לעמוד בדרישות מחמירות שונות הקשורות לפרמטרים כגון בטיחות השימוש במוצר ואיכותו.

תו תקן ישראלי מהווה כדרישת חובה עבור מוצרים מסוגים מסוימים כגון: תנורי חימום, מוצרים שונים המיועדים עבור תינוקות וילדים ומוצרים נוספים אשר נמצאו על ידי משרד הכלכלה כמחויבים לשאת בתו שכזה.

database structure המשך…

המשך לקרוא

פופולרי בבלוג